Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 28 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 28 gasten

Geen

Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Soortgelijke onderwerpen

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers

+20
    krusty
    piet
    bertus
    atlasgust
    Fleur
    Luc Melis
    dxnature
    Philip
    spydi
    niepoort
    Jef
    Péétje Brik
    Annejanne
    steven
    erwin
    ann
    francky
    Block
    ss
    Uthrex
    24 plaatsers

ss op de motorfiets

Gast
      Gast

ss op de motorfiets - Pagina 5 Empty Re: ss op de motorfiets

Bericht van Gast wo jan 19, 2011 7:34 pm

Hey Ebbo

Ja dat ga je zeker merken. Ik heb het bij mijn voormailige xj samen met een collega gedaan en van het syncen loopt hij regelmatiger en van kleppen afstellen weet ik dat als het echt nodig was dat je meer trek kracht voelt en als het net wel/net niet nodig is, dan ist gewoon beter voor de klepjes, als ze te strak gaan staan na verloop van tijd worden ze, of beter gezegd, kunnen ze te heet worden.

Bij mijn een-pitter is het regelmatig nodig (enorme tuimelaars), evenals olie. Bij twee en vier-pitters niet zo vaak vanwege de andere contructie (shim-plaatjes)

Maar bij een vierpitter worden ze wel heter (meer toeren) dus beter een keer teveel dan te weinig. Kan nooit kwaad.

@ss

Ja das jammer, volgende keer moet je mij anders eens pm-en, ik kan her en der goedkoper aan onderdelen komen, en bij mn werk op de hoek zit een bmw dealer (motoport). Wellicht de moeite waard als je veel zelf doet. iedere euro is er een. Kan het dan altijd opsturen Wink
      francky
      francky
      Pelletkachel
      Pelletkachel

Man Aantal berichten : 633
      Registration date : 29-10-10

Bericht van francky wo jan 19, 2011 8:19 pm

pallette schreef:huh???

Betseld uw batterij aub in Nederland! dit scheelt u 100 euro op een accu.

De normale uyasa accu'z zijn gemiddeld 50/60 euro en er is een nieuwe gel accu (in mijn domike gemonteerd pas) waarbij de polen uitwisselbar zijn (van voor naar achter) zodat u altijd een passende accu hebt voor maarliefst...48 euro!

Die foto van dat manneke in u atvar zijd gij ook zo in het echt ?altijd averechts.
      En nooit kontent

Amai! Nee, ik ben een hele lieve zachtaardige man, die graag grapjes maakt Smile

Echter: zo gauw ik een helm opzet en de motor start gaat er een andere wereld open. de wereld van een man die scheld op iedere vissekom die weer eens zonder te pinkeren van baan wisselt en geen respect heeft voor fietsers die met 4-en langs elkaar fietsen Smile Eigenlijk niks geks dus Wink

zie het niet zitten om die 640 cc 1 cilinder aan de praat te stampen phhhh.

Watje Smile
      He pallette
      Omdat ge van een watje spreekt.
      Druf ge eens mee gaan met men boot vissekom??? als het een stuk of 5a6 bf waait ? ga al men kamera op men tablo legen ,kan ik een flimpje plaaten op het forum [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze afbeelding te kunnen zien.] Bij deze bent ge uitgenodigd om eens een toertje te doen van een 10 tal uur vissen.
      En het is nog gratis OOK ook het matreail is van het huis voor te vissen.Andere moeten betalen voor zo een dag.
      Struur maar een pm als ge het ziet zitten
      Heef ik meteen men tel nr zaterdag rustig 4 bf NO
      Andere betalen hiervoor !
      erwin
      erwin
      Admin

Man Aantal berichten : 32448
      Leeftijd : 62
      Registration date : 15-02-10

Bericht van erwin wo jan 19, 2011 8:28 pm

francky schreef:
      pallette schreef:huh???

Betseld uw batterij aub in Nederland! dit scheelt u 100 euro op een accu.

De normale uyasa accu'z zijn gemiddeld 50/60 euro en er is een nieuwe gel accu (in mijn domike gemonteerd pas) waarbij de polen uitwisselbar zijn (van voor naar achter) zodat u altijd een passende accu hebt voor maarliefst...48 euro!

Amai! Nee, ik ben een hele lieve zachtaardige man, die graag grapjes maakt Smile

Echter: zo gauw ik een helm opzet en de motor start gaat er een andere wereld open. de wereld van een man die scheld op iedere vissekom die weer eens zonder te pinkeren van baan wisselt en geen respect heeft voor fietsers die met 4-en langs elkaar fietsen Smile Eigenlijk niks geks dus Wink

Watje Smile
      He pallette
      Druf ge eens mee gaan met men boot vissekom??? als het een stuk of 5a6 bf waait ? ga al men kamera op men tablo legen ,kan ik een flimpje plaaten op het forum [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze afbeelding te kunnen zien.] Bij deze bent ge uitgenodigd om eens een toertje te doen van een 10 tal uur vissen.
      En het is nog gratis OOK ook het matreail is van het huis voor te vissen.Andere moeten betalen voor zo een dag.

wat kost zo een visavontuur normaal
      moet je dan zelf varen Shocked

francky
      Pelletkachel
      Pelletkachel

Bericht van francky wo jan 19, 2011 9:04 pm

erwin123 schreef:
      francky schreef:
      He pallette

wat kost zo een visavontuur normaal
      moet je dan zelf varen Shocked
      Zelf varen ? nee daar kan je niet zelf mee varen (Rijbewijs HIHI)
      Over prijzen daar spreek ik niet over op dit forum.
      en wil ook geen reklame maken.
      wie echt interese heeft kan een pm doen.
      Maar vind zelf dat dit een pelleforum is,anders bestaan er andere forums voor het zeevissen
      Anonymous
      Gast
      Gast

Bericht van Gast wo jan 19, 2011 9:05 pm

hehe deadliest catch! Mooi man, kwil zeker wel een keertje mee, maar aankomende weken heb ik het zeer druk. Ik run naast mijn werk ook een digitaal platenlabeltje en het jaar is net weer begonnen, heb in februarie en maart 3 boekingen als Dj , daarnaast nog wat verbouwen en de nieuwe kachel plaatsen...hmmm.

Mag ik daarop terugkomen? Ik vindt het een tof aanbod en voel me derhalve gevleid (of ik kom op het forum in een filmpje waar ik al kotsend over de rand hang Smile )

Anonymous
      Gast
      Gast

Bericht van Gast do jan 20, 2011 9:23 am

zal hier ook eens stoefen met mijn machientje

ondertussen zit er al andere uitlaat van leovinci op (knallerke) affraid

[Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]

mvg HE
      Anonymous
      Gast
      Gast

Bericht van Gast do jan 20, 2011 12:49 pm

Ben er ook zeker voor te vinden, maar je 2e bod is idd wel erg genereus.....Loterij gewonnen? Smile
      Anonymous
      Gast
      Gast

Bericht van Gast vr jan 21, 2011 9:31 am

Enne, dit is toch t chit chat topic? Het MAG hier toch een keer niet over pellets gaan? Wink
      Anonymous
      Gast
      Gast

Bericht van Gast vr jan 21, 2011 4:07 pm

zo ken ik er ook nog wel eentje, van een van mijn lieveling series, Deadliest Catch:

Monster waves
      francky
      francky
      Pelletkachel
      Pelletkachel

Bericht van francky ma jan 24, 2011 8:36 pm

Steven schreef:Francky,

Ik ga van uw aanbod een apart topic maken.

Als het door gaat, ik zie dat wel eens zitten!

Mvg,

Steven
      zou dat niet eens tof zijn, met iedereen die van pellets en kachels enBBQ hout.
      Ik kom niet meer terug op men voorstel .En wacht nog alles af.
      Dit is wel voor deze zomer he!ik wacht af voor de medewerking .

Phono solar 30x195 5850 wp omvormer SMA 4600A
      Anonymous
      Gast
      Gast

Bericht van Gast do feb 17, 2011 8:15 pm

[Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze afbeelding te kunnen zien.]

Mijn nieuwe aanwinst,lekker licht en toch 130 pk.

Topsnelheid zal ik in Belgie en Nederland nooit gaan halen vrees denk ik. En hebben de pelletiers hier ook hun moto ook eens onder de lakens vandaan gehaald? Er zijn alweer een paar mooie dagen geweest ;)Het wordt weer beter weer heel happy
      Uthrex
      Uthrex
      Pelletkachel
      Pelletkachel

Man Aantal berichten : 904
      Leeftijd : 55
      Registration date : 29-10-08

Bericht van Uthrex do feb 17, 2011 8:35 pm

Hmm, schoontje. Proficiat.
      Vandaag begonnnen aan het onderhoud. Olie en oliefilter vervangen. Luchtfilters uitgeblazen en terug ingevet (wat een merde bij mijn Truus).
      Morgen: Banden nazien op onregelmatigheden, wiellagers nazien en ingevetten. Remmen is bekijken (remolie niet vervangen, zit er nog maar net in). Cardanolie nakijken en eventueel bijvullen (niet vervangen, zit er nog nie lang in). Bougies is nakijken en eventueel vervangen.
      Hopelijk komt er snel droog en zonnig weer Smile

Uthrex

Gast

Bericht van Gast vr feb 18, 2011 8:09 am

Het wordt beter, vandaag was een beetje fris s'morgens maar de lucht en weg was droog dus het ging aardig, echter nog zonder knee-downs. Dit weekend wordt wat minder maar er komt beter weer aan. Voorjaar......nog fftjes Wink
      francky
      francky
      Pelletkachel
      Pelletkachel

Bericht van francky vr feb 18, 2011 8:52 am

pallette schreef:[Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze afbeelding te kunnen zien.]

Mijn nieuwe aanwinst,lekker licht en toch 130 pk.

Topsnelheid zal ik in Belgie en Nederland nooit gaan halen vrees denk ik. En hebben de pelletiers hier ook hun moto ook eens onder de lakens vandaan gehaald? Er zijn alweer een paar mooie dagen geweest ;)Het wordt weer beter weer [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze afbeelding te kunnen zien.]
      Mooi mooi heb daar ook mee gereden in 1996.weinig verbruik redelijke goede wegligging , wel oppassen in 1 st en 2 versneling als ge een wielie trekt ,Bij het terug keren op de baan durft hij wat slaan !!!!! met een stuurdemper is dit over.
      Anonymous
      Gast
      Gast

Bericht van Gast vr feb 18, 2011 9:14 am

Zit een toby stuurdemper op Wink

wat een machine zeg, de eerste waar ik letterlijk met knikkende knietjes vanaf stapte de eerste keer. Ik meen in nog geen 5 seconden tijd vanuit 40 km p/uur naar 240 km p/uur te trekken. Waanzin.....maar wel kikke!!! Laatste stukje naar de 280 durfde ik toen even nog niet aan. Ik denk dat ik daar met beter weer een keertje voor naar Duitsland rijd.
      francky
      francky
      Pelletkachel
      Pelletkachel

Bericht van francky vr feb 18, 2011 10:19 am

pallette schreef:Zit een toby stuurdemper op Wink

wat een machine zeg, de eerste waar ik letterlijk met knikkende knietjes vanaf stapte de eerste keer. Ik meen in nog geen 5 seconden tijd vanuit 40 km p/uur naar 240 km p/uur te trekken. Waanzin.....maar wel kikke!!! Laatste stukje naar de 280 durfde ik toen even nog niet aan. Ik denk dat ik daar met beter weer een keertje voor naar Duitsland rijd.
      Toch wat oppassen met die selheden !als ge van een sm komt. En van een machine gesproken voor men KTM was het een Suzuki Hayabusa R1300 dat is nog heel wat anders 1 st versneling 165 kmp.Maar ben blij dat hij weg is (Boetes man man) ook men vrouwtje is nu meer op haar gemak cheers
      Anonymous
      Gast
      Gast

Bericht van Gast vr feb 18, 2011 11:37 am

Ik snap ik snap. hayabusa ligt net wat uit mijn budget, en het stuurt veel zwaarder dan een Fireblade.

Ik was aan t twijfelen tussen de busa, een r1 of de fireblade en ben toch blij met mn keuze nu. De fireblade is namelijk ook op het gemak erg goed te rijden. tot 5000 toeren kun je hel goed beheerst rijden Wink

Anonymous
      Gast
      Gast

Bericht van Gast vr feb 18, 2011 5:53 pm

Las ergens overheen trouwens: Ik kom zelf niet van een SM, ik heb die Dominator voor de cross, zitten vol noppen onder, is niks meer voor op de weg. Ik kom van een Yamaha XJ900 af. meer tour maar zeker niet langzaam. 230 top en blijft een Porsche makkelijk voor (ervaringsdeskundige, heb ooit naast een porsche carrera gestaan aan een stoplicht, overwinning was zoet Wink )

Dus dit was een logische stap, heb het mooi opgebouwd. Maar toch, het blijft waanzin en ik vraag me nu al af hoelang dat ik dit ga rijden. Snel is mooi, maar de boetes idd, of weer mijn rijbewijs kwijt....die 240 haalde ik op een baan waar je 90 mag....je kunt dus letterlijk in 5 seconden je rijbewijs kwijtraken.

Cursus zelfbeheersing zou nu wel goed zijn...
      francky
      francky
      Pelletkachel
      Pelletkachel

Bericht van francky vr feb 18, 2011 10:58 pm

pallette schreef:Las ergens overheen trouwens: Ik kom zelf niet van een SM, ik heb die Dominator voor de cross, zitten vol noppen onder, is niks meer voor op de weg. Ik kom van een Yamaha XJ900 af. meer tour maar zeker niet langzaam. 230 top en blijft een Porsche makkelijk voor (ervaringsdeskundige, heb ooit naast een porsche carrera gestaan aan een stoplicht, overwinning was zoet Wink )

Dus dit was een logische stap, heb het mooi opgebouwd. Maar toch, het blijft waanzin en ik vraag me nu al af hoelang dat ik dit ga rijden. Snel is mooi, maar de boetes idd, of weer mijn rijbewijs kwijt....die 240 haalde ik op een baan waar je 90 mag....je kunt dus letterlijk in 5 seconden je rijbewijs kwijtraken.

Inderdaad laaste regel dat je schrijft goed in gedachten houden !!! want hij gaat toch sneller dan je durft,daar ben ik zeker van! en als je al eens durft zorg er dan voor dat je niet twee rijvakken en het fietspad nodig heb om hem terug onder controlle te krijgen.(slingeren)
      ik spreek uit ondevinding met men RR900 van 96.en wat de boetes betreft ik kon al voor 5 jaar pellets kopen voor die prijs die ik daaraan betaalde Wink
      De jaren van verstand scratch bigint pas aan 45 dat zegt althans men vrouw ???hihi
      erwin
      erwin
      Admin

Man Aantal berichten : 32448
      Leeftijd : 62
      Registration date : 15-02-10

Bericht van erwin vr feb 18, 2011 11:05 pm

francky schreef:en als je al eens durft zorg er dan voor dat je niet twee rijvakken en het fietspad nodig heb om hem terug onder controlle te krijgen.(slingeren)

francky ik snap niet waarom ze zo een bom dan vol pks steken als niemand dat kan temmen Shocked

Gast
      Gast

Bericht van Gast vr feb 18, 2011 11:16 pm

Ik zeg omdat als het goed gaat het gewoon een super gevoel geeft Wink

Je hebt dan ook 2 soorten motor rijders.

1: die gevallen zijn
      2: die nog moeten gaan vallen

ik behoor al tot nr2 maar ben nog aardig goed weg gekomen. weekje mank gelopen en een hardnekkig paars plekje op mn been, dat was t wel gelukkig Smile

ss
      ss
      PELLETKACHEL!
      PELLETKACHEL!

Man Aantal berichten : 2085
      Leeftijd : 71
      Registration date : 22-11-10

Bericht van ss za feb 19, 2011 10:47 am

francky schreef:
      pallette schreef:Las ergens overheen trouwens: Ik kom zelf niet van een SM, ik heb die Dominator voor de cross, zitten vol noppen onder, is niks meer voor op de weg. Ik kom van een Yamaha XJ900 af. meer tour maar zeker niet langzaam. 230 top en blijft een Porsche makkelijk voor (ervaringsdeskundige, heb ooit naast een porsche carrera gestaan aan een stoplicht, overwinning was zoet Wink )

Inderdaad laaste regel dat je schrijft goed in gedachten houden !!! want hij gaat toch sneller dan je durft,daar ben ik zeker van! en als je al eens durft zorg er dan voor dat je niet twee rijvakken en het fietspad nodig heb om hem terug onder controlle te krijgen.(slingeren)
      ik spreek uit ondevinding met men RR900 van 96.en wat de boetes betreft ik kon al voor 5 jaar pellets kopen voor die prijs die ik daaraan betaalde Wink
      De jaren van verstand scratch bigint pas aan 45 dat zegt althans men vrouw ???hihi

Gewoon een stuurdemper erop!!!
      Groeten,
      ss
      Anonymous
      Gast
      Gast

Bericht van Gast ma feb 21, 2011 1:13 pm

Daar blijven de boetes niet mee weg ss Smile

Anfin, ben er al weer ff klaar mee, gisteren heeft de ketting mij met schurende en knarsende geluiden verteld dat ie op zn eind is. Heb m in Veldhoven bij de schoonfamilie laten staan en heb een nieuwe kettingset besteld. Dadelijk bij de Cranenbroek ff een padockstand regelen en we kunnen weer eens de vingers zwart maken.

Maar dan kan deze er ook weer makkelijk 20.000 tegenaan...heb er zin in, want de kettingset was al niet soepel meer toen ik deze kocht. Het rijplezier zal er zeker op vooruit gaan Smile

Zag weer een tikfoutje van mijzelf: behoor dus tot nr 1, zei die al gevallen zijn Smile knippenpaden altijd......
      ss
      ss
      PELLETKACHEL!
      PELLETKACHEL!

Bericht van ss za maa 19, 2011 4:44 pm

Hallo motofreaks, machientje opgeblonken? De lente hangt in de lucht, ideaal weekend volgens de weerberichten!!! Tijd om er eens deftig in te vliegen.
      Aan iedereen veel motoplezier!
      Ben deze week tweemaal naar het werk gereden met de moto, maar ik moet zeggen dat ik het 's morgens toch wat onderschat had, killetjes aan de billetjes! Hopelijk krijgen we een droge warme zomer...
      Groeten,
      ss
      Annejanne
      Annejanne
      PELLETKACHEL!
      PELLETKACHEL!

Vrouw Aantal berichten : 1387
      Registration date : 05-07-09

Bericht van Annejanne za maa 19, 2011 5:02 pm

Veel plezier met jullie hobby.......maar hou het haaks Laughing

ss
      PELLETKACHEL!
      PELLETKACHEL!

Bericht van ss za maa 19, 2011 5:09 pm

Merci, we proberen ons altijd recht te houden he! Maar toch, mijn neef is deze week van zijn sokken gereden door een onvoorzichtige automobilist. Een hoop carosserieschade aan zijn Yamaha XJ900 en gelukkig enkel met wat kneuzingen en stijve ledematen tot gevolg... Nochtans een zeer voorzichtige piloot (trouwens politiecommissaris), maar ge ziet, een ongeluk zit soms in een klein hoekje...
      Valt dus nog mee, het kon erger...
      Groeten,
      ss

Gesponsorde inhoud

Bericht van Gesponsorde inhoud

Soortgelijke onderwerpen

-

Het is nu za nov 23, 2024 12:29 am