Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 16 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 1 verborgen en 15 gasten

Geen

Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Soortgelijke onderwerpen

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers

+20
    krusty
    piet
    bertus
    atlasgust
    Fleur
    Luc Melis
    dxnature
    Philip
    spydi
    niepoort
    Jef
    Péétje Brik
    Annejanne
    steven
    erwin
    ann
    francky
    Block
    ss
    Uthrex
    24 plaatsers

ss op de motorfiets

niepoort
      Pelletje
      Pelletje

Aantal berichten : 22
      Registration date : 06-09-11

ss op de motorfiets - Pagina 11 Empty Re: ss op de motorfiets

Bericht van niepoort di okt 25, 2011 11:36 am

pallette schreef:
      Had ie nog wat gewonnen in Gemert? Smile

da is wa te lang geleden en der zat tveel alcohol in men bloed om me dat nog te herinneren
      mijne brommer heeft 197ahwpk's Twisted Evil
      Anonymous
      Gast
      Gast

Bericht van Gast di okt 25, 2011 11:49 am

En naft voor in mijn Truus. Amaai wat een verschil. Ik tank nooit meer bij Esso, alst echt moet dan een Q8, maar als het kan bij Total. Het grootst verschil merk ik als ik is in de bergen geweest ben en moet daar gaan tanken bij een merk nooit-van-gehoord-het-kan-wel-thee-zijn-ook. Horten en stoten en een duidelijk meerverbruik.

Geloof mij :

[Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze afbeelding te kunnen zien.]

Bij mij ligt het ietske anders en zeker ietske complexer dan dat Razz
      Uthrex
      Uthrex
      Pelletkachel
      Pelletkachel

Man Aantal berichten : 904
      Leeftijd : 55
      Registration date : 29-10-08

Bericht van Uthrex di okt 25, 2011 12:35 pm

Natuurlijk ben jij iets complexer. Maar het begint bij de start. En das naft Wink.
      Wel balen zo. Of laag in de toeren blijven, haha

Gast

Bericht van Gast di okt 25, 2011 2:11 pm

Ik heb een Honda, die slikken (bijna) alles. Ik heb met mn XJ wel goed op moeten letten, liep veel beter op 98 dan op 95 terwijl 95 voor geschreven was.

Ik heb nog nooit echt naft verschil kunnen merken tot nu toe, ik tank overigens door de neus genomen altijd bij de Shell.

En IK ben niet complexer Razz Het probleem op mn moto wel.... pulse regelaar is 75 inc. btw...bestellen dan maar.....
      Anonymous
      Gast
      Gast

Bericht van Gast di nov 08, 2011 11:03 am

Verhaal Honda is mogelijk voorbij....

Ik ben afgelopen zondag een rotonde opgereden voor 3/4, bij afslag 1/2 vliegt er zonder goed te kijken (de bekende a-stijl fout) een fordje focus de rotonde op en passeerde mijn weg, ik kon twee dingen doen, er vol tegen aan vliegen of zo hard mogelijk remmen, terijl ik vol in de bocht zat.

Paniek reactie volgt, dus hard geremd, motor wil zich oprichten, maar dat was dus richtig de auto, doorhangen dus. Voorwiel bgint te silden en ik was m eigenlijk meteen daarna kwijt.

KWAK!

Au......AU!!!!!

Anfin, alles is geregeld, auto is netjes gestpot, ambulance en politie erbij en afgevoerd met een sleutelbeen breuk. Ik ben nu 8 dagen verder, het gaat gelukkig een beetje al is mn schouder paars en groen en ik kan letterlijk niks meer, iedere beweging is (nog steeds) verkeerd. Met de moto is het ook niet zo goed gesteld. Geschatte schade tot zover 3034 euro, pak helm en laarzen niet meegerekend. k heb de CBR gezien en dit wordt m niet meer vrees ik. Einde CBR....
      dxnature
      dxnature
      Pelletkacheltje
      Pelletkacheltje

Man Aantal berichten : 305
      Registration date : 25-10-11

Bericht van dxnature di nov 08, 2011 11:27 am

ss schreef:
      Nog motoliefhebbers hier?
      Groeten,
      ss

SS e.a., ik rijd sinds mijn 18 met de moto en ben nu 53. Mijn huidige motoren zijn een BMW R1100RS en een Cagiva Raptor. Vroeger reed ik dagelijks heen en weer naar het werk en in de weekend nog een toerrit. Nu rijd ik enkel op zaterdag en zondag een mooi ritje als het niet regent. Zonnig moet het niet zijn maar liefst wel droog.

groetjes, Ron
      dxnature
      dxnature
      Pelletkacheltje
      Pelletkacheltje

Man Aantal berichten : 305
      Registration date : 25-10-11

Bericht van dxnature di nov 08, 2011 6:35 pm

pallette schreef:Verhaal Honda is mogelijk voorbij....

Ik ben afgelopen zondag een rotonde opgereden voor 3/4, bij afslag 1/2 vliegt er zonder goed te kijken (de bekende a-stijl fout) een fordje focus de rotonde op en passeerde mijn weg, ik kon twee dingen doen, er vol tegen aan vliegen of zo hard mogelijk remmen, terijl ik vol in de bocht zat.

Paniek reactie volgt, dus hard geremd, motor wil zich oprichten, maar dat was dus richtig de auto, doorhangen dus. Voorwiel bgint te silden en ik was m eigenlijk meteen daarna kwijt.

KWAK!

Au......AU!!!!!

Anfin, alles is geregeld, auto is netjes gestpot, ambulance en politie erbij en afgevoerd met een sleutelbeen breuk. Ik ben nu 8 dagen verder, het gaat gelukkig een beetje al is mn schouder paars en groen en ik kan letterlijk niks meer, iedere beweging is (nog steeds) verkeerd. Met de moto is het ook niet zo goed gesteld. Geschatte schade tot zover 3034 euro, pak helm en laarzen niet meegerekend. k heb de CBR gezien en dit wordt m niet meer vrees ik. Einde CBR....

Pallette, dat was per toeval toch niet op een vrijdag zeker? Ben zo op een vrijdag bij en ritje van 25 km heen en terug werkelijk 4 keer bijna aangereden maar dan zo echt te nauwelijks kunnen ontwijken situaties. De laatste kilometer van huis dacht ik dat het licht finaal uit ging toen er een l*l van rechts te baan op knalde die me zelfs gezien had en wist dat ik op een voorrangsweg reed. Heb nog net op het tegenover liggende baanvak kunnen uitwijken, stoppen en geluk hebben dat er geen verkeer uit die richting kwam. Ben toen even aan de kant staan uit rillen en heb de moto in de garage gezet en er 6 weken niet meer aan geweest van de shock. Dit was me echt teveel op 1 dag en reed toen toch al heel defensief 32 jaren met de motor, doch dit was er echt over.

Hopelijk geneest je sleutelbeen snel en kan je weer gaan biken. Your never alone!

Good luck, Ron
      Uthrex
      Uthrex
      Pelletkachel
      Pelletkachel

Bericht van Uthrex di nov 08, 2011 7:17 pm

KWAK!
      Au......AU!!!!!

Hey veel beterschap hé! Schouder is een lastige plaats die veel tijd nodig heeft ;(
      Spijtig ongeval, maar je bent wellicht al aan het nadenken wat de volgende motor gaat zijn? Kin omhoog, goed rusten en straks is het alweer lente.

Uthrex

Pellet
      Pellet

Man Aantal berichten : 175
      Leeftijd : 63
      Registration date : 19-01-11

Bericht van Péétje Brik di nov 08, 2011 7:30 pm

Ik wens je een spoedige revalidatie Palette, en voor de rest van de motorrijders hier, het rubber onderaan houden.

Laatst aangepast door Péétje Brik op di nov 08, 2011 9:06 pm; in totaal 1 keer bewerkt
      Péétje Brik
      Péétje Brik
      Pellet
      Pellet

Man Aantal berichten : 175
      Leeftijd : 63
      Registration date : 19-01-11

Bericht van Péétje Brik di nov 08, 2011 7:39 pm

pallette schreef:orgineel, zat voorheen een open sportpijp op. (bolt on demper op orginele bochten)

Hij is verder orgineel, geen mods op t blok. We hebben m nu goed doorgelicht nu en na weken, zelf bijna maanden tobben komt het nu op 2 dingen aan, kop-problemen (onwaarschijnlijk) of pulse genrator.

T moest haast wel, ze loopt tot aan de 9500 toeren meestal kerngezond, en 2000 toeren op zn bereik missend vlamt ie nog 102 Pk uit op t achterwiel, wat fabriek af 123 Pk op de krukas moet zijn (bij 10.500 toeren).

Hij geeft nu bij 8000 toeren nog 87,5 Nm koppel uit wat af fabriek 88,7 bij 8500 toeren, dus die marge is voor een 14 jaar oude fiets nihil, zelfs helemaal niet slecht, dat vertelde de tuner mij ook bij de bank. Dus ik denk dat er mechanisch niet veel aan de hand is. Ik zal wellecht wel kunnen updaten of het gelukt is t ding onderhand eens goed te krijgen...t wordt koud dus ik moest wat haast gaan maken.

Kachel brand al goed hier wel! lekker 22 graden hier Wink

Btw, mijn adres was in deze Ritzen motors uit Weert.
      Die weet wat ie doet, heeft echt monsters gecreërd met zn dyno en zn vak kennis.

Check zijn site

En dan klik maar eens het filmpje van de all-gear run met Rincker zn Kawa (die Ritzen dus volledig getuned heeft ) Dit ding is absurd...en di vlammen tussen t schakelen??....das normaal Razz

Kawa GPZ 1400 bestaat niet? Klopt, heeft Ritzen zelf opgeboord duivel

Gotver, ik lees dit nu pas, da's de Paul, heb ik als vriend overgehouden via motor-forum, heb er nog mijn VF1000FII op de bank gehad, en ben er met mijn VF1000R Rothmans nog geweest.
      Een prachtkerel, zegt alles zoals het is, nie rond de pot draaien. cheers
      erwin
      erwin
      Admin

Man Aantal berichten : 32448
      Leeftijd : 62
      Registration date : 15-02-10

Bericht van erwin di nov 08, 2011 8:20 pm

KWAK!

Au......AU!!!!!

palette een spoedig herstel,
      al bij al nog geluk gehad, het had erger kunnen geweest zijn

Jef
      Pelletkachel
      Pelletkachel

Man Aantal berichten : 618
      Leeftijd : 67
      Registration date : 31-10-08

Bericht van Jef wo nov 09, 2011 12:17 am

@Palette
      Ook ik wens je een spoedig herstel zoals je mischien weet er zijn 2 soorten motards zij die gevallen zijn en zij die nog moeten vallen.
      Ik ben zelf nu alweer 2 jaar geleden op minder dan 1 jaar tijd 2 keer gevallen gelukkig steeds met goede afloop.1ste keer wat builen en blauwe plekken 2de keer wat gebroken ribben,builen en blauwe plekken.Na vele jaren van motorplezier(nu momenteel op Honda Pan european)overweeg ik stillaan om met deze toch wel pracht hobby te stoppen.Ik ben dit jaar slechts 6 tal keren gaan rijden.
      In ieder geval hou je warm achter je kacheltje en die schouder komt wel weer in orde. flower

26 zonnepanelen Suntech 205Wp = 5330Wp
      1 Omvormer SMA 5000TL-20
      Luc Melis
      Luc Melis
      Pellet
      Pellet

Man Aantal berichten : 118
      Leeftijd : 68
      Registration date : 09-10-11

Bericht van Luc Melis wo nov 09, 2011 7:36 am

@ pallette spoedig herstel gewenst !! sunny sunny
      @ Jef
      Doe die prachtige motor niet weg jong!!Ik zelf wordt er nu 55 en heb 100 000 km gebold met mijn pan st 1300 ,ik moet nu nog een jaartje werken,en dan ga ik er nog wat van genieten en wat reisjes maken met de motor,zoals alpen ,tirol ,dolemiten ,staat allemaal nog op mijn verlang lijstje,en ik kijk er naar uit !!
      ss
      ss
      PELLETKACHEL!
      PELLETKACHEL!

Man Aantal berichten : 2085
      Leeftijd : 71
      Registration date : 22-11-10

Bericht van ss wo nov 09, 2011 12:54 pm

Komop Jef, stoppen is toch geen optie!!!
      En, Pallette, beterschap he jongen, we komen het allemaal weleens tegen, er staan tenslotte maar twee wielen onder... Efkens doorbijten, rustig overwinteren bij de kachel en het voorjaar is uitstekend voor een nieuwe start...
      Groeten,
      ss duivel
      Anonymous
      Gast
      Gast

Bericht van Gast wo nov 09, 2011 3:26 pm

Dank allen voor de lieve woorden Smile

@ dxnature: Nee, t was een zondag, maar gezien de vele motorrijders die momenteel klagen over raar verkeer lijkt aan te geven dat het misschien beter is om de motor op stal te gaan zetten ookal ist nog niet zo koud, de laagstaande zon zal wel de hoofdveroorzaker zijn, maar idd, ik merkte ook al de laaste dagen voor t ongeluk dat t verkeer erg onvoorspelbaar leek te worden.

Verders:

tis nog ff zweten helaas, over 2 weken moet ik nog eens terug om een foto te laten trekken...het KAN zijn dat ik nog onder het mes moet omdat de breuk vrij complex was (bot einden waren over elkaar geschoven) dit omdat ik dit been op dezelfde plaats al eerder gebroken heb. De pijn is u wel goed te onderdrukken met Diclofenac en Paracetamol. En da spulleke wat ze in de ambulance gaven was ook heftig (ha-HIGH!) Alle zorgen verdwenen als sneeuw voor de zon en zat al te lachen met de dokter dat ik eindelijk 4 weken gratis vakantie kreeg. Toen ik moest gaan slapen echter die nacht ben ik goed gestraft voor die grap amai....5 keer eruit om te moeten gaan pissen he...

Met de verzekering komt het wel goed overigens, het lijkt er op dat ik meer dan schadeloos gesteld ga worden. Het is in nederland gebeurd, door een Nederlander dus een Nederlandse verxekerings maatschappij gaat mij uitkeren.`Man heeft volmodig schuld geaccepteerd en er is proces verbaal tegen hem opgemaakt. Ik schat dat de moto toal loss verklaard gaat worden, dus ik krijg dan die schade En de restwaarde van de moto.

Geluk bij een ongeluk zeg maar, al zou een operatie toch flink lastig kunnen gaan worden.....ik houd niet zo van operaties....bah!
      Uthrex
      Uthrex
      Pelletkachel
      Pelletkachel

Bericht van Uthrex zo nov 13, 2011 10:02 am

Zo, beetje lachen met die choppers hé. Wacht, kijk deze maar is Wink

<object width="640" height="360"><param name="movie" value="https://www.youtube.com/v/jXsoAdh5P5g&hl=en_US&feature=player_embedded&version=3"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowScriptAccess" value="always"></param><embed src="https://www.youtube.com/v/jXsoAdh5P5g&hl=en_US&feature=player_embedded&version=3" type="application/x-shockwave-flash" allowfullscreen="true" allowScriptAccess="always" width="640" height="360"></embed></object>

Gast

Bericht van Gast ma nov 14, 2011 3:14 pm

ik moest de link ff ontcijferen maar wat geweldig grappig dit zeg!

Kostelijk hoe die Hildo zn ratbike de sporen geeft en met het onmiskenbare onverdroten koppel van een harley blok de fireblade toch wel t nakijken geeft.

Never underestimate the twins Smile
      francky
      francky
      Pelletkachel
      Pelletkachel

Man Aantal berichten : 633
      Registration date : 29-10-10

Bericht van francky wo nov 16, 2011 10:06 pm

pallette schreef:ik moest de link ff ontcijferen maar wat geweldig grappig dit zeg!

Kostelijk hoe die Hildo zn ratbike de sporen geeft en met het onmiskenbare onverdroten koppel van een harley blok de fireblade toch wel t nakijken geeft.

Palette

Koop u maar een Sm motor ge gaat er u veel beter mee voelen ! (hij gaat zo snel niet)lees eens wat ik schreef in het begin van de topik !Nog snel gerstel toegewenst.
      vrg

Phono solar 30x195 5850 wp omvormer SMA 4600A
      francky
      francky
      Pelletkachel
      Pelletkachel

Man Aantal berichten : 633
      Registration date : 29-10-10

Bericht van francky wo nov 16, 2011 10:08 pm

francky schreef:
      pallette schreef:ik moest de link ff ontcijferen maar wat geweldig grappig dit zeg!

Palette

Koop u maar een Sm motor ge gaat er u veel beter mee voelen ! (hij gaat zo snel niet)lees eens wat ik schreef in het begin van de topik ! bericht 47 Nog snel gerstel toegewenst.
      vrg

Phono solar 30x195 5850 wp omvormer SMA 4600A
      Anonymous
      Gast
      Gast

Bericht van Gast za nov 19, 2011 2:17 pm

bedankt Francky, t wordt helaas denk ik toch een operatie, het is niet goed aan gegroeid, er is een enorme overlap van boteinden, en een stuk drukt naar buiten, je ziet echt een punt op die plek , rotgevoel....maar dat komt wel goed, sneetje, wat breekwerk, een plaatje en een paar dagen later schijnt het dan al beter te zijn dan dat het nu op dit moment is.

SM....ik weet t niet, met zo'n ding val je weer zo extreem op vanwege t koppel, heel veel onderhoud (een oliewissel per week?) en kosten vergelijken met een vierpitter....je kent het wel, eencilinders rijden is een dure hobby.

De nieuwe fiets wordt wel een vierpitter denk ik. Ik zit ook naar twins te kijken, maar: of ze zuipen, of ze zijn constructief niet de beste motors op de markt ivg met de vierpitter. Ik wilde eigenlijk dit jaar al circuitdagen gaan rijden en aangezien ik geen 3 verschillende motors in mn garage wil hebben wordt het hoogstwaarschijnlijk of een nieuwere blade (1999/2000)of een firestorm. En ik ga toch meer richting de blade omdat die gewoon zo bewezen betrouwbaar is en zo goed bochten kan nemen (en ook de firestorm zuipt weer makkelijk 1-11)dus eigenlijk is de keuze al gemaakt...

Ik zou ook best een chopper willen, maar de pest is dat ze nu, in deze tijd, pas echt mooie choppers maken vanwege de populiare cultuur van deze dag (mt dank aan Discovery channel)

Choppers in mijn budgetklasse zijn gewoon niet mooi, dik of spannend genoeg.....maar een mooie Honda fury zou ik heel graag willen hebben ipv de blade, jammere daaraan is dat ik dan nog dik 10.000,- moet bij lappen, en die heb ik niet.

De blade dus...weer! Smile
      ss
      ss
      PELLETKACHEL!
      PELLETKACHEL!

Bericht van ss di dec 27, 2011 12:21 pm

We zijn bijna Nieuwjaar en ik zit hier te denken, hoe zit het met onze gewonde vriend Pallette, meer dan een maand zonder nieuws? Hoe zit het kerel? Valt die revalidatie wat mee? ga je oudejaar vieren? Nog aan het dromen van een nieuwe Blade?
      We zijn benieuwd!
      Groeten,
      ss
      Anonymous
      Gast
      Gast

Bericht van Gast di dec 27, 2011 1:26 pm

Hallo SS

Ik heb een klote tijd achter de rug qua pijn, er kwam maar geen genezing en de chirurg die mij weigerde te opereren (Ziekenhuis Overpet) vertelde dat het een erg langdurig herstel zou worden. Mogelijk langer dan een half jaar, en trok het ragelverband nog wat strakker aan. Nu blijkt dat hij met dat ragelverband (of cijfer 8 verband) de boteinden juist uit elkaar getrokken heeft ipv naar elkaar toe. Dus een second opnion gehaald in Nederland, en jawel, de 23e dec. ben ik geopereerd. Tussendoor heeft mijn vrouw een week of dire voor mijn operatie een gastric bypass gehad, dus we zitten nu als 2 kneuzen thuis Smile

Maar het gaat wel goed, mijn vrouw hersteld voorspeodig, en ikzelf had meteen na de opratie een heel goed gevoel in mn schouder, dat alles weer op zn plek zat. Nu 4 dagen na de operatie voel ik me uitstekend. Zo ziet het er nu uit, beetje pijn nog, maar das niks vergeleken met de zeur die erin geslopen was:

[Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze afbeelding te kunnen zien.]

Sorry voor de thumbail, een normale link geeft een te grote foto....lukt allemaal niet zo vlot met de afbeeldingen...

Dus aan de beterende hand, en nieuwjaar vieren zit er dus wel in, al zijn de kerstdagen bizar anders geweest als voorgaande jaren!

Verder, de schade is opgemaakt, ik krijg behoorlijk wat terug aan schade en het hoogste bod was maar 380 euro. Ik houd de motor dus, ik ga m vermoedelijk verkopen, dan alles bij elkaar schrapen en eens gaan zien voor een andere, maar gek genoeg denk ik daar nog niet zo veel aan. Het is qua verzekering bijna allemaal rond, nog een attestje hier en een handtekening daar, dat komt wel goed.

Dus al in al gaat het naar omstandigheden goed, al ist op halve kracht, maar 2 halven zijn ook een hele dus we komen er wel uit Smile We kunnen samen de pelletkachel nog vol storten dus koud hebben we het iig niet Wink

Verder hoop ik dat eenieder hier fijne en warme dagen gehad heeft en wens iedereen een spetterend en vooral gezond nieuwjaar toe!

Laatst aangepast door Steven op di dec 27, 2011 1:51 pm; in totaal 1 keer bewerkt (Reden : foto aangepast)
      steven
      steven
      Moderator

Man Aantal berichten : 5472
      Leeftijd : 48

Bericht van steven di dec 27, 2011 1:52 pm

veel sterkte. best dat je verder bent gegaan.

PELLETKACHEL!
      PELLETKACHEL!

Bericht van ss di dec 27, 2011 1:57 pm

Allez, al bij al goed nieuws en goede vooruitzichten, courage, Prettige feesten en spoedig herstel voor beiden!
      Groeten,
      ss
      Fleur
      Fleur
      PELLETKACHEL!
      PELLETKACHEL!

Man Aantal berichten : 3130
      Registration date : 06-12-11

Bericht van Fleur di dec 27, 2011 2:04 pm

beterschap voor jullie beiden en een gezond 2012
      mijn littekens zijn moeilijker te zien.....

gr fleur

HOE MINDER JE WEET HOE MINDER JE VERGEET
      HOE MINDER JE VERGEET HOE MEER JE WEET
      Pelletkachel

Bericht van Uthrex di dec 27, 2011 2:55 pm

Ja Fleur, gij moet u dringend is scheren. Smile

Gesponsorde inhoud