Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 12 gebruikers online :: 1 Geregistreerd, 1 verborgen en 10 gasten

boke


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Soortgelijke onderwerpen

    Affiliates

    Meest actieve berichtenplaatsers


    +20
    krusty
    piet
    bertus
    atlasgust
    Fleur
    Luc Melis
    dxnature
    Philip
    spydi
    niepoort
    Jef
    Péétje Brik
    Annejanne
    steven
    erwin
    ann
    francky
    Block
    ss
    Uthrex
    24 plaatsers

      ss op de motorfiets


      Gast
      Gast


      ss op de motorfiets - Pagina 10 Empty Re: ss op de motorfiets

      Bericht van Gast vr sep 09, 2011 8:45 am

      ik bedoel nie op motorcrossgebied of bekende namen of rijbewijs halen
      bedoelde cultuur,rock motorscene leeft veel meer in nederland,en ook een stuk in duitsland.

      Weer niet me je eens helaas Wink

      Alleen bij mij in de buurt in een straal van 20 km heb je al zeker 3 motorclubs (MC Overpelt, Streetbikers, BACA), Er zijn er nog meer, maar ik ken ze niet allemaal. Maar als de streetbikers hun jaarlijkse rit houden, met feestje op t veld van Overpelt, met veel drank, bodypaint en rock n roll kun je toch spreken van een mini zwarte cross Smile Ik spreek hier niet uit mn eigen mening, maar meer over wat ik zie. In NL is het allemaal iets individueler. Maar ze heben dan wel de zwarte cross, dat dan weer wel. Echter wordt die voor 25% bezocht door niet-motorrijders.

      En dan heb je t over 3 dorpjes....

      In Duitsland zijn ze treng qua controle, maar k ben eens geflistst met 28 km te hard, en hoefde maar 80 euro af te rekenen, en een hele mooie foto waar je zag dat ik netjes mn gordel droeg. Dat was een jaartje geleden.

      Snelweg doet mij zelf niet veel, misschien als ik ooit een goldwing koop, maar vandaag de dag doe ik t voor de bochten, binnendoor waar weinig verkeer is. Lekker hangen en slepen met de knie, op de snelweg ga ik toch altijd veel te hard.

      niepoort
      niepoort
      Pelletje
      Pelletje


      Man Aantal berichten : 22
      Registration date : 06-09-11

      ss op de motorfiets - Pagina 10 Empty Re: ss op de motorfiets

      Bericht van niepoort vr sep 09, 2011 9:11 am

      ,ik doe gemiddeld +-2000km per weekend als ik wegga rij ong 12 per dag
      niet alleen autoweg bv binnenweg trier naar salsburg oostenrijk super draaien op neer tot men nie meer weet wat op en neer neeris
      beirishe wald ,bergpassen oostenrijk italie.engeland teveel om op te noemen
      over motorvriendenclubjes spreek ik me nie uit,meer dan 10j eringezeten ,als je veel in eindhoven en omstreken komt dan moet je toch eens naar kleppenjagers geweest zijn vergelijk da eens met hier
      gordel op de moto?? Wink hoogste boete was diep in duitsland 300e en stempeltje in rybewijs
      enzovoort enzovoort we zullen wa verder zeveren over pellets en kachels Smile
      Anonymous
      Gast
      Gast


      ss op de motorfiets - Pagina 10 Empty Re: ss op de motorfiets

      Bericht van Gast vr sep 09, 2011 9:46 am

      In een motortopic?

      Vindt het wel grappig....dit topic begon ooit eens als grapje, en tis een van de grootste topics geworden van dit forum, 12 pagina's al!

      Oostenrijk....geweldig mooi daar ja. Ben ooit in Graz, Wenen, Salzburg en Furstenfeld te werk gesteld...ik heb nog nooit zulke mooie gebieden gezien. Je kunt er heerlijk eten, je hebt er geweldige natuurlijke therme baden war je je kater binnen een half uur weg gezwommen hebt. Als ik ooit niet meer zou hoeven werken, hypnotiseer ik mn vrouw en neem dr mee en koop er ergsn een huisje in de bergen. Zo ongerept, puur en mooi. Oostenrijk is een van mn favo landen.

      Eindhoven: ken je karel de grote laan? en die rotonde? Ik neem die altijd rechtdoor richting t centrum....plat! Lullig eigenlijk dat de mooiste bochtjes en stukjes midden in de stad liggen soms. Ik heb jaren in Veldhoven gewoond, en werk er nog steeds, al dik 10 jaar.

      ow, waar ik geflists was in Duitsland reed ik met de crafter van t werk Wink Ik heb eerlijk gezegd nog nooit in Duitsland gereden met de moto, volgend jaar ga ik met een paar collega's de Eifel in Twisted Evil
      ss
      ss
      PELLETKACHEL!
      PELLETKACHEL!


      Man Aantal berichten : 2085
      Leeftijd : 70
      Registration date : 22-11-10

      ss op de motorfiets - Pagina 10 Empty Re: ss op de motorfiets

      Bericht van ss vr sep 09, 2011 1:06 pm

      pallette schreef:In een motortopic?

      Vindt het wel grappig....dit topic begon ooit eens als grapje, en tis een van de grootste topics geworden van dit forum, 12 pagina's al!

      Oostenrijk....geweldig mooi daar ja. Ben ooit in Graz, Wenen, Salzburg en Furstenfeld te werk gesteld...ik heb nog nooit zulke mooie gebieden gezien. Je kunt er heerlijk eten, je hebt er geweldige natuurlijke therme baden war je je kater binnen een half uur weg gezwommen hebt. Als ik ooit niet meer zou hoeven werken, hypnotiseer ik mn vrouw en neem dr mee en koop er ergsn een huisje in de bergen. Zo ongerept, puur en mooi. Oostenrijk is een van mn favo landen.

      Eindhoven: ken je karel de grote laan? en die rotonde? Ik neem die altijd rechtdoor richting t centrum....plat! Lullig eigenlijk dat de mooiste bochtjes en stukjes midden in de stad liggen soms. Ik heb jaren in Veldhoven gewoond, en werk er nog steeds, al dik 10 jaar.

      ow, waar ik geflists was in Duitsland reed ik met de crafter van t werk Wink Ik heb eerlijk gezegd nog nooit in Duitsland gereden met de moto, volgend jaar ga ik met een paar collega's de Eifel in Twisted Evil

      Grapje? wie durft mij hier te bestempelen als een misplaatste grap? heel kwaad
      Hulp! Admin! Tik die kerel op de vingers! zot

      Groeten,
      ss duivel
      Uthrex
      Uthrex
      Pelletkachel
      Pelletkachel


      Man Aantal berichten : 904
      Leeftijd : 55
      Registration date : 29-10-08

      ss op de motorfiets - Pagina 10 Empty Re: ss op de motorfiets

      Bericht van Uthrex vr sep 09, 2011 1:09 pm

      Ja en in Holland zijn de boetes héél hoog. Is geflitst met de wagen. Moest 18 euro betalen. Ja 18 (achttien). Heb nog nooit zo snel het bedrag overgeschreven. Dacht eerst nog een bedankje te sturen, maar dat heb ik maar gelaten Wink


      _________________
      Remember time, when moto's were dangerous en sex was safe.
      ss
      ss
      PELLETKACHEL!
      PELLETKACHEL!


      Man Aantal berichten : 2085
      Leeftijd : 70
      Registration date : 22-11-10

      ss op de motorfiets - Pagina 10 Empty Re: ss op de motorfiets

      Bericht van ss vr sep 09, 2011 1:11 pm

      Uthrex schreef:Ja en in Holland zijn de boetes héél hoog. Is geflitst met de wagen. Moest 18 euro betalen. Ja 18 (achttien). Heb nog nooit zo snel het bedrag overgeschreven. Dacht eerst nog een bedankje te sturen, maar dat heb ik maar gelaten Wink

      Dat klopt, de boetes zijn hier in België veel hoger, langs de andere kant is er in Nederland meer controle, dus ook meer pakkans!
      Groeten,
      ss
      Uthrex
      Uthrex
      Pelletkachel
      Pelletkachel


      Man Aantal berichten : 904
      Leeftijd : 55
      Registration date : 29-10-08

      ss op de motorfiets - Pagina 10 Empty Re: ss op de motorfiets

      Bericht van Uthrex vr sep 09, 2011 1:12 pm

      Euh, pallette... Ik geloof dat em graag Duvel drinkt. Ne sixpack voor ss (als excuus) en ééntje voor den admin (al da geadministreer hier).
      En ik wil niet meer horen dat ss een grap is hé. Wink

      Uthrex


      _________________
      Remember time, when moto's were dangerous en sex was safe.
      ss
      ss
      PELLETKACHEL!
      PELLETKACHEL!


      Man Aantal berichten : 2085
      Leeftijd : 70
      Registration date : 22-11-10

      ss op de motorfiets - Pagina 10 Empty Re: ss op de motorfiets

      Bericht van ss vr sep 09, 2011 1:14 pm

      Uthrex schreef:Euh, pallette... Ik geloof dat em graag Duvel drinkt. Ne sixpack voor ss (als excuus) en ééntje voor den admin (al da geadministreer hier).
      En ik wil niet meer horen dat ss een grap is hé. Wink

      Uthrex

      Voila, da's weer in kannen en kruiken zie... Laughing

      Op de gezondheid... heel happy

      Anonymous
      Gast
      Gast


      ss op de motorfiets - Pagina 10 Empty Re: ss op de motorfiets

      Bericht van Gast vr sep 09, 2011 1:29 pm

      ho ho! ik heb het woord MISPLAATST nooit gebruikt, maar herinner me die foto op de CB100, da was toch wel een grapje? Hoop ik.......Toch maar eens terug naar t start topic en eens zien hoe het nu ontstaan is, tis al 12 pagina geleden he, en ik wordt ook een dagje ouder Wink

      En als ik Duvel moet gan uitdelen dan drinken we ze wel samen uit zenne! Ik heb ook dorst!

      Sante drunken
      Anonymous
      Gast
      Gast


      ss op de motorfiets - Pagina 10 Empty Re: ss op de motorfiets

      Bericht van Gast vr sep 09, 2011 1:34 pm

      Ja....ik zie t , ik heb me danig vergist zeg......zat nog nie eens in de buurt! Het is gewoon eentopic switch geweest omdat het in een pellet topic ineens over iets heeeeel anders ging....de moto dus.

      Excuus SS......Ik zal er een paaar koud gaan zetten Smile
      ss
      ss
      PELLETKACHEL!
      PELLETKACHEL!


      Man Aantal berichten : 2085
      Leeftijd : 70
      Registration date : 22-11-10

      ss op de motorfiets - Pagina 10 Empty Re: ss op de motorfiets

      Bericht van ss vr sep 09, 2011 1:40 pm

      Santé...
      Anonymous
      Gast
      Gast


      ss op de motorfiets - Pagina 10 Empty Re: ss op de motorfiets

      Bericht van Gast vr sep 09, 2011 3:45 pm

      Dat klopt, de boetes zijn hier in België veel hoger, langs de andere kant is er in Nederland meer controle, dus ook meer pakkans!

      De boetes in NL per 1 januari 2011: [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]
      Anonymous
      Gast
      Gast


      ss op de motorfiets - Pagina 10 Empty Re: ss op de motorfiets

      Bericht van Gast vr sep 09, 2011 3:50 pm

      Zo ziet u maar, ook de Hollandsche boetes zijn niet misselijk dezer dagen...

      Duitsland is nog steeds het allergoedkoopst. 80 Euro voor 28 km...das echt niks. 2 km harder en de boete gaat in Nederland al naar de officier van justitie om de hoogte te bepalen (naar gelang de situatie)

      Kan dan op lopen tot makkelijk 300 Euro! Als je er een beetje gek bij gedaan hebt wordt het artikel 5 en dan ben je mogelijk ook je rijbewijs kwijt.
      Anonymous
      Gast
      Gast


      ss op de motorfiets - Pagina 10 Empty Re: ss op de motorfiets

      Bericht van Gast vr sep 09, 2011 3:53 pm

      En bij 50+ te snel op de snelweg standaard 2 maanden rijbewijs kwijt. Heeft al verschillende mensen hun baan gekost.
      ss
      ss
      PELLETKACHEL!
      PELLETKACHEL!


      Man Aantal berichten : 2085
      Leeftijd : 70
      Registration date : 22-11-10

      ss op de motorfiets - Pagina 10 Empty Re: ss op de motorfiets

      Bericht van ss vr sep 09, 2011 4:38 pm

      Allez jongens, nu we toch bezig zijn, ziehier de Belgische boetes:

      [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]

      Groeten,
      ss
      Anonymous
      Gast
      Gast


      ss op de motorfiets - Pagina 10 Empty Re: ss op de motorfiets

      Bericht van Gast vr sep 09, 2011 8:49 pm

      Jaha...klopt t toch. Een vrouwelijke collega van mij woont ook in belgie, vertelde me ooit dat haar man ergens gepakt is met 70 te hard (120 gemeten) waar je 50 mocht. Ze zij dat hij zn rijbewijs maar 8 weken kwijt was, maar wel meer dan 2700 euri aan boete moest betalen omdat hij voor de rechter moest verschijnen.

      Ik dacht dat t klets was........ confused
      Philip
      Philip
      PELLETKACHEL!
      PELLETKACHEL!


      Man Aantal berichten : 1426
      Leeftijd : 52
      Registration date : 15-03-09

      ss op de motorfiets - Pagina 10 Empty Re: ss op de motorfiets

      Bericht van Philip za sep 10, 2011 7:28 am

      hou je aan je snelheid dan zal je je rijbewijs niet verliezen Twisted Evil


      _________________
      Rika como vanaf 24/03/15  
      Anonymous
      Gast
      Gast


      ss op de motorfiets - Pagina 10 Empty Re: ss op de motorfiets

      Bericht van Gast ma okt 24, 2011 12:15 pm

      Zo, Zaterdag was het zover. Na veel zoeken, vervangen, testen etc etc nooit de fout kunnen vinden in mn CBR. Bij 9500/10.000 toeren hapert ie flink en haalt zn volle bereik dus niet.

      De wanhoop nabij be ik gaan zoeken naar een goede tuner/Dyno tester en zo uitgekomen bij Paul Ritzen uit Weert.


      [url=Dyno Run][Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]

      Bij 1:56 zie je de eerste 6 gear run, als je goed oplet zie je de bank schudden bij 10.000 rpm
      Bij 2:30 zie je de tweede 6 gear run met een screenshot van de Dyno gegevens.

      We hebben de hele dag gewerkt, bobine's gewisseld, spanningsregelaar nogmaals gewisseld (was WEER kapot, dus ik koop geen immitatie meer)en het kan nu nog maar twee dingen zijn:

      "Kopzorgen" (lamme klepveer, slechte zittingen wat niet geheel aan de orde is, gezien ie dr met een te rijk mensgel en de fout toch nog dik 102 Pk op t achterwiel uitperst (moet 123 pk zijn op de krukas, tel daar 15/20% vanaf en je hebt ongeveer wat er wereklijk op t achterwiel staat)

      De pulse generator, de puls klapt er namelijk (duidelijk te zien op het scherm op de rechter bovenste klok) uit, of dubbel zelfs, feit is als de pulsegenerator "ziek" is kan de CDI het niet meer verwerken.

      Nou, dat wordt weer sleutelen. Als ik de fout heb gaat ie terug voor een dyno-kit en K&N filter en dan zou die na 3 uur werken 170 Pk op t achterwiel kunnen geven Smile Dus mijn winter is alvast vol geboekt Razz
      Anonymous
      Gast
      Gast


      ss op de motorfiets - Pagina 10 Empty Re: ss op de motorfiets

      Bericht van Gast ma okt 24, 2011 12:20 pm

      Zo, Zaterdag was het zover. Na veel zoeken, vervangen, testen etc etc nooit de fout kunnen vinden in mn CBR. Bij 9500/10.000 toeren hapert ie flink en haalt zn volle bereik dus niet.

      De wanhoop nabij ben ik gaan zoeken naar een goede tuner/Dyno tester en zo uitgekomen bij Paul Ritzen uit Weert.(zeer goed adres, niet goedkoop, maar een overvloedig uitgebreide kennis van zaken!)

      De RUN


      Bij 1:56 zie je de eerste 6 gear run, als je goed oplet zie je de bank schudden bij 10.000 rpm
      Bij 2:30 zie je de tweede 6 gear run met een screenshot van de Dyno gegevens.

      We hebben de hele dag gewerkt, bobine's gewisseld, spanningsregelaar nogmaals gewisseld (was WEER kapot, dus ik koop geen immitatie meer)en het kan nu nog maar twee dingen zijn:

      "Kopzorgen" (lamme klepveer, slechte zittingen wat niet geheel aan de orde is, gezien ie dr met een te rijk mensgel en de fout toch nog dik 102 Pk op t achterwiel uitperst (moet 123 pk zijn op de krukas, tel daar 15/20% vanaf en je hebt ongeveer wat er wereklijk op t achterwiel staat)

      De pulse generator, de puls klapt er namelijk (duidelijk te zien op het scherm op de rechter bovenste klok) uit, of dubbel zelfs, feit is als de pulsegenerator "ziek" is kan de CDI het niet meer verwerken.

      Nou, dat wordt weer sleutelen. Als ik de fout heb gaat ie terug voor een dyno-kit en K&N filter en dan zou die na 3 uur werken 170 Pk op t achterwiel kunnen geven Smile Dus mijn winter is alvast vol geboekt Razz
      niepoort
      niepoort
      Pelletje
      Pelletje


      Man Aantal berichten : 22
      Registration date : 06-09-11

      ss op de motorfiets - Pagina 10 Empty Re: ss op de motorfiets

      Bericht van niepoort ma okt 24, 2011 1:30 pm

      welke uitlaat heb je zitten ?alleen de demper of ganse reeks ??
      gepruts aan timing ??
      ja elektriek kan soms lang zoeken zijn
      ik ga naar heb naar goes geweest om mijne brommer wa meer leven te geven
      Anonymous
      Gast
      Gast


      ss op de motorfiets - Pagina 10 Empty Re: ss op de motorfiets

      Bericht van Gast ma okt 24, 2011 9:09 pm

      orgineel, zat voorheen een open sportpijp op. (bolt on demper op orginele bochten)

      Hij is verder orgineel, geen mods op t blok. We hebben m nu goed doorgelicht nu en na weken, zelf bijna maanden tobben komt het nu op 2 dingen aan, kop-problemen (onwaarschijnlijk) of pulse genrator.

      T moest haast wel, ze loopt tot aan de 9500 toeren meestal kerngezond, en 2000 toeren op zn bereik missend vlamt ie nog 102 Pk uit op t achterwiel, wat fabriek af 123 Pk op de krukas moet zijn (bij 10.500 toeren).

      Hij geeft nu bij 8000 toeren nog 87,5 Nm koppel uit wat af fabriek 88,7 bij 8500 toeren, dus die marge is voor een 14 jaar oude fiets nihil, zelfs helemaal niet slecht, dat vertelde de tuner mij ook bij de bank. Dus ik denk dat er mechanisch niet veel aan de hand is. Ik zal wellecht wel kunnen updaten of het gelukt is t ding onderhand eens goed te krijgen...t wordt koud dus ik moest wat haast gaan maken.


      Kachel brand al goed hier wel! lekker 22 graden hier Wink

      Btw, mijn adres was in deze Ritzen motors uit Weert.
      Die weet wat ie doet, heeft echt monsters gecreërd met zn dyno en zn vak kennis.

      Check zijn site

      En dan klik maar eens het filmpje van de all-gear run met Rincker zn Kawa (die Ritzen dus volledig getuned heeft ) Dit ding is absurd...en di vlammen tussen t schakelen??....das normaal Razz

      Kawa GPZ 1400 bestaat niet? Klopt, heeft Ritzen zelf opgeboord duivel
      erwin
      erwin
      Admin


      Man Aantal berichten : 31576
      Leeftijd : 61
      Registration date : 15-02-10

      ss op de motorfiets - Pagina 10 Empty Re: ss op de motorfiets

      Bericht van erwin ma okt 24, 2011 11:01 pm

      pallette schreef:

      Check zijn site

      En dan klik maar eens het filmpje van de all-gear run met Rincker zn Kawa (die Ritzen dus volledig getuned heeft ) Dit ding is absurd...en di vlammen tussen t schakelen??....das normaal Razz


      amai amai



      _________________
      Edilkamin Mariu - okt 2009
      Italiana Camini Mariu - okt 2009
      niepoort
      niepoort
      Pelletje
      Pelletje


      Man Aantal berichten : 22
      Registration date : 06-09-11

      ss op de motorfiets - Pagina 10 Empty Re: ss op de motorfiets

      Bericht van niepoort di okt 25, 2011 6:59 am

      heb die kawa al in actie gezien in gemert
      voor mij was goes net da ietsje dichter
      das idd nie slecht voor ne 'ouwe'bike
      ben eerst die plopspan aant opbranden die me raam teveel vervuilen na 1 u al pekzwart dus 24 a 26gr Laughing
      Anonymous
      Gast
      Gast


      ss op de motorfiets - Pagina 10 Empty Re: ss op de motorfiets

      Bericht van Gast di okt 25, 2011 9:44 am

      Ja das idd niet slecht voor zon oud beestje, best wel lef om zoveel geld in een "klassieker" te steken en er het aller uiterste uit te halen.

      Had ie nog wat gewonnen in Gemert? Smile

      Stook weeral Mandi op dit moment, blijven toch fijne pellets die goed opbraden en veel warmte geven....
      Uthrex
      Uthrex
      Pelletkachel
      Pelletkachel


      Man Aantal berichten : 904
      Leeftijd : 55
      Registration date : 29-10-08

      ss op de motorfiets - Pagina 10 Empty Re: ss op de motorfiets

      Bericht van Uthrex di okt 25, 2011 9:55 am

      Volgens mij moet ge gewoon goeie naft tanken. Zal dan wel minder stotteren dan met die pellets. Wink
      Over naft gesproken hé. Allé ja, eerst diesel...
      Als ik bij Esso tank met mijn otto, voel ik duidelijk een verschil in starten en rijden en meerverbruik dan ik bij Q8 tank. Die is beduidend beter (voor mijn ottoke dan hé).
      En naft voor in mijn Truus. Amaai wat een verschil. Ik tank nooit meer bij Esso, alst echt moet dan een Q8, maar als het kan bij Total. Het grootst verschil merk ik als ik is in de bergen geweest ben en moet daar gaan tanken bij een merk nooit-van-gehoord-het-kan-wel-thee-zijn-ook. Horten en stoten en een duidelijk meerverbruik.
      En ik gooi er ook maar de 'goedkope' 95 in maar toch staat Total er hier met kop en nek bovenuit.

      Uthrex


      _________________
      Remember time, when moto's were dangerous en sex was safe.
      niepoort
      niepoort
      Pelletje
      Pelletje


      Man Aantal berichten : 22
      Registration date : 06-09-11

      ss op de motorfiets - Pagina 10 Empty Re: ss op de motorfiets

      Bericht van niepoort di okt 25, 2011 11:36 am

      pallette schreef:
      Had ie nog wat gewonnen in Gemert? Smile

      da is wa te lang geleden en der zat tveel alcohol in men bloed om me dat nog te herinneren
      mijne brommer heeft 197ahwpk's Twisted Evil

      Gesponsorde inhoud


      ss op de motorfiets - Pagina 10 Empty Re: ss op de motorfiets

      Bericht van Gesponsorde inhoud

        Soortgelijke onderwerpen

        -

        Het is nu ma mei 20, 2024 4:56 pm