Alles zn voors en tegens....
Ik vindt de authoriteit in Belgie onvoorspelbaar, in Nederland is de straat polite een initiatief-loze sukkelaar. Ik heb over beiden niet veel goeds, maar er zitten altijd wel een paar goede tussen.
Doorgaans heb je er mee te maken als je iets gedaan hebt, en dus is de consequentie altijd dokken, dus hoe leuk kan politie eigenlijk zijn?
Ik persoonlijk voel me in Belgie als een vis in t water, ik ga soms sjagerijnig richting de grens, en als ik dan lommel binnen rijd, door naar Overpelt en dan Eksel....kom ik helemaal bij, zet de stoof aan, ne pint op schoot....Wij zijn pas echt gaan leven toen we de grens over getrokken zijn, dus voor mij is Belgie nr 1.
Werkelijk, er is in Nederland NIKS beter dan hier. Belgen zouden wat mondiger moegen zijn misschien, af en to het hart uitstorten in het gezicht van degene waar t over gaat kan geen kwaad toch? Anderzijds, als ze niks zeggen weet je ook niet wat ze tegen je hebben dus stoort t me ook niet.
In Nederland krijg je continu dingen te horen, ook dingen die je niet wilt horen.....vinden zichzelf zoooo slim.
Ja....Nederlanders getuigen gemiddeld (niet allemaal!)zeker wel van iets meer arrogantie, en je zult ze niet snel de mond snoeren tenzij je een goeie patat geeft
resume: Belg praat te weinig, Nederlanders veeeel teveel. Kies ik toch weer voor de Belg
Zal t m zijn dat ik als kind van 4 al snel fan was van Urbanus??
oei....beetje offtopic aan t raken....
De wegen zijn wel veel beter in Nederland. Wil je eens lekker bochten maken, moet je eens rond gaan rijden bij t flightforum rondom vlieghaven Eindhoven, veel lange snelle bochten op strak nieuw asfalt, omhoog en omlaag, met af en toe o-rouge achtige taferelen en geen obstakels waar je tegenaan vliegt als je omvalt (helemaal vlak gras overal)
Wordt ook wel t circuit gneoemd. Al je daar gaat rijden, eerst een verkenningsrondje maken, want ze staan er regelmatig met hun lasertjes te kwallen!
nederland is ook meer een echt motorland ,daar leeft die cultuur meer
Ben ik NIET met je eens
In Belgie hebben veel meer mensen een moto omdat de wat oudere Belgen die hun rijbewijs van voor 89 gehaald hebben, gratis hun A hebben gekregen, en vandaag de dag slagen de meeste Belgen in 8 lessen. Ook leeft de enduro in Belgie al veel langer, Ik ken meer Belgische toppers dan Nederlanders. Ja, nu heeft NL na lang niks gehad te hebben Herlings dan, maar de lijst Belgische top-crossers is eindeloos.
En Nederland heb je een klein fortuin nodig om je papiertje te halen, en een klein fortuin nodig om m weer terug te krijgen als je m een jaartje later weer kwijt bent door te hard rijden.
Wat ik wel apart vondt is dat je in NL je rijbewijs bij 50km te hard kwijt bent, en in Belgie al met 30?!?