Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 26 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 26 gasten

Geen

Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Soortgelijke onderwerpen

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers

+20
    krusty
    piet
    bertus
    atlasgust
    Fleur
    Luc Melis
    dxnature
    Philip
    spydi
    niepoort
    Jef
    Péétje Brik
    Annejanne
    steven
    erwin
    ann
    francky
    Block
    ss
    Uthrex
    24 plaatsers

ss op de motorfiets

Gast
      Gast

ss op de motorfiets - Pagina 7 Empty Re: ss op de motorfiets

Bericht van Gast di mei 31, 2011 8:36 pm

En zo.......

We effen een glas.....
      We pissen een plas.......
      En alles bleef zoals het was..... lol!
      Anonymous
      Gast
      Gast

Bericht van Gast wo jun 01, 2011 8:48 am

Oei, k'heb wa gemist zie ik wel!!

Fijntjes....ik zal mij als zijnde "asociale dwaas" mijzelf even uitdrukken:

Ik rijd met een open circuit uitlaat, zeker meer dan 90 Db. Ik heb NOOIT een kind voor mn wielen, of een oude van dagen, of een moedertje die met volle boodschappentassen de straat op gezwalkt komen, werkelijk NOOIT. Wel kijken die mensen vies als ik voorbij kom, waarbij zei niet realiseren dat als ik een BMW met een gehomologeerde uitlaat voorbij zou komen de kans 90% groter is dat ze me niet horen aankomen en dus vrolijk zonder te kijken blind de weg over steken. Een collega van mij heeft pas een BMW gekocht, zo'n 1200 boxer, er komt werkelijk bijna GEEN geluid uit. Hij heeft al een aantal keer in Weet een bijna ongeluk gehad omdat voetganger hem gewoon niet aan hoorde komen. Denk aan de hybride's die nu ineens een speaker met herrie onder de motorkap kunnen krijgen omdat ze op accu-mode gewoon te stil zijn?!?!?!

Mijn idee: Laat ze maar lekker vies kijken, mijn uitlaat red levens, dat beseffen ze helaas niet. Dat je in een gebied waar erosie gevaar is een straffe geluidnorm in stelt (Eifel-gebied, of Oostenrijk als voorbeeld) DAN is het een ander verhaal, daar laten ze vrachtwagen ook alleen maar toe als die voldoen aan een Europees vast gestelde norm, maar dan met het idee ervoor te zorgen dat de rotswanden heel blijven en niet uit elkaar gaan trillen door reflecterende resonantie's in de valei. Qua natuur zeg ik hetzelfde, geen eekhoorn,konijn, vogel, koe of schaap die het in zijn hoofd haalt om over te steken als ie in de verte die herrie aan hoort komen. sterker nog, ze duiken het bos (waar ze horen) in als ze me horen aankomen.

Heb ik nog een goeie: lekker (zoals de mens betaamd) zagen over herrie in de natuur, maar waarom legt de mens dan uberhaupt wegen in natuur gebieden? 1+1=2. kappen met zagen dus Wink

Zo door de neus genomen zeg ik "loud pipes saves lives", iedereen en alles hoort je aankomen, en je kunt je dood ergeren, maar je kunt ook denken: die hoor ik tenminste aankomen en ik weet dus dat ik niet als een blinde dwaas de straat over moet. tolerantie is iets dat je moet koesteren. Door ergenis (in wat voor vorm dan ook) worden oorlogen gekweekt!
      Anonymous
      Gast
      Gast

Bericht van Gast wo jun 01, 2011 8:52 am

woah, dat voelde goed dat ff te zeggen Smile
      Anonymous
      Gast
      Gast

Bericht van Gast wo jun 01, 2011 9:38 am

Voila se, ik sleutel vandaag nog de uitlaat van mijnen auto eraf ... ik ben een overtuigde volgeling !
      ss
      ss
      PELLETKACHEL!
      PELLETKACHEL!

Man Aantal berichten : 2085
      Leeftijd : 71
      Registration date : 22-11-10

Bericht van ss wo jun 01, 2011 9:42 am

pallette schreef:woah, dat voelde goed dat ff te zeggen Smile

Een uitleg gelijk een andere he!!! Laughing
      Op één punt geef ik je in ieder geval gelijk, mijn BMW1200 hoor je werkelijk niet, hij maakt minder lawaai dan mijn VW diesel.
      Maar 't is weer typisch, zitten we hier als motards elkaar af te maken en ondertussen kunnen Tuybens en Co in hun handjes wrijven! De wet is er, zoals Uthrex zegt is er spijtig genoeg weinig of geen controle. Teveel motards gaan over de schreef, ik wil daarmee niet gezegd hebben dat dit voor iedere chopper of racer het geval is, maar ik denk dat iedereen moet toegeven dat dit de realiteit is en dat de hooligans eruit moeten!? En wat die technische controle betref, ik vrees dat die er ook zit aan te komen, ik ben daar ook niet enthousiast over, maar dat hebben we rechtstreeks te danken aan de "verbouwers", met hun kinderlijke drang om op te vallen!
      Wat ik met mijn betoog wil duidelijk maken is dat als iedereen zich redelijk moest gedragen, populistische politici geen ongepaste ingrepen zouden uitvoeren om motards hun plezier af te nemen!!! Denk daar maar eens over na!
      En denk ook maar eens na over de hierbovenstaande opmerking van de "bekeerde" hobbymachine! Laughing
      Groeten,
      ss duivel
      Anonymous
      Gast
      Gast

Bericht van Gast wo jun 01, 2011 11:11 am

Voila se, ik sleutel vandaag nog de uitlaat van mijnen auto eraf ... ik ben een overtuigde volgeling !

Haha Smile geen uitlaat is voor mij geen optie, meer dan 90 Db (ik zit aan de 110/120) gaat nog, wel wat herrie, maar wel mooie herrie. Geen uitlaat....dan passeer je de pijngrens van het gehoor en heb je geen mooie herrie meer, maar meer een geknetter waar je niet vrolijk van wordt. Daar zit toch nog wel een wezenlijk verschil in. Geen uitlaat betekend ook geen enkele vorm van tegendruk op je uitlaatmanifold dus dat is vermogens verlies. Dat moet je weer opheffen met een dikke blower/turbo/powercomander. Daar komt weer het nadeel mee dat je vlammen van 5 meter of meer uit je uitlaat schieten en dat is wel mooi, maar brengt wel t nadeel dat je je motor na een paar kilometer aan de kant moet zetten om m rustig uit te laten branden Smile

Er valt altijd wel iets van te zeggen, maar ik wil het niet op mn geweten hebben dat ik iemand van zijn sokken rijd. Het mag dan wel die persoon zijn schuld zijn, ik zit er dan wel mee.

En ik maak niemand zijn mening af bij deze, ik bergijp dat mensen die herrie niet kunnen waarderen. Maar soms moet je kiezen, en met een monster wat ver boven de 250 kan vindt ik een fluisterpijp geen goede optie. Ik vindt op geen een motor een fluisterpijp een goede optie. Okay, herrie is een ding, maar geen geluid is gewoon gevaarlijk.

Momenteel zijn de grootste groep voertuigen betrokken bij een voetganger-aanrijding in de stad-centrums de hybride auto. In Nederland is het zelfs zo erg geworden dat hybride's (zoals ik al aangaf) een optie krijgen bij aankoop: een speaker onder de motorkap waaruit een geronk komt die voetgangers zou moeten waarschuwen dat er een voertuig in hun buurt is. Zie HIER een artikeltje

ss
      ss
      PELLETKACHEL!
      PELLETKACHEL!

Bericht van ss wo jun 01, 2011 11:32 am

Pallette, er is wel een heel groot verschil tussen je 110a120DB (geluid van een laagvliegende F16 straaljager) en een luidsprekertje op een hybride he!!! Als ge weet dat een stijging met 3DB een verdubbeling van het het geluidsvolume is dan weet je het al zekers??? Volgens de medische wetenschap krijg je gehoorschade vanaf 100DB (volg de heisa rond de aanbevolen 90DB-norm voor concerten maar)... Tenandere, om met meer dan 200km per uur door de straten te scheuren ga je meer dan 120DB lawaai moeten maken om dat tegenwoordig te overleven vrees ik. Die prestatie lever je best op een gesloten circuit denk ik... Ik wil hier nu ook de Paus niet afgeven, iedere keer als ik de motor van stal haal bega ik ergens wel een snelheidsovertreding, hoe kan het ook anders hier in België met zijn gebrek aan vrije ruimte (zeker in Vlaanderen) en talloze soms te gekke snelheidsbeperkingen. Maar ik probeer toch zo defensief mogelijk te rijden en ik amuseer en ontspan me nog steeds uitstekend op mijn tweewieler. Tevens probeer ik me te amuseren met het nodige respect voor mijn medemens die de passie voor de motorfiets niet wil of kan delen...
      Groeten,
      ss
      erwin
      erwin
      Admin

Man Aantal berichten : 32448
      Leeftijd : 62
      Registration date : 15-02-10

Bericht van erwin wo jun 01, 2011 12:02 pm

pallette schreef:
      Momenteel zijn de grootste groep voertuigen betrokken bij een voetganger-aanrijding in de stad-centrums de hybride auto. In Nederland is het zelfs zo erg geworden dat hybride's (zoals ik al aangaf) een optie krijgen bij aankoop: een speaker onder de motorkap waaruit een geronk komt die voetgangers zou moeten waarschuwen dat er een voertuig in hun buurt is. Zie HIER een artikeltje

een elektrische auto met het geluid van pallettes moto is dan ideaal rollen

Gast
      Gast

Bericht van Gast wo jun 01, 2011 12:18 pm

Ik voel uw reactie goed aan ss, je hebt ook zeker gelijk, ik beeld het enigzins wat overdreven af, maar dat is een beetje mn aard, als ik een punt wil maken gaat dat meestal met een hoog gehalte aan beeldspraak en aandikking Wink

En ook ik begrijp dat de Db in een logaritmische lijn gaat, echter neem jij hier niet in mee dat 100 DB pas gehoorschade brengt als je er langdurig naar moet luisteren. Een motor die voorbij komt voldoet hier niet aan, ook niet als deze 110 Db maakt. Zowieso is de geluidsmeting van deze tijd meer gemaakt om iedere motor berijder met een andere pijp dan origineel een oor aan te naaien, want er wordt absoluut geen rekening gehouden met reflectie/omgeving. er wordt op een platte parkeerplaats van beton een micro achter je pijp gezet en dat is dan de waarde waar je boete vanaf hangt?? gekkenwerk. Een goede geluidsmeting doe je in een dode kamer, en nergens anders. Zolang de de lange arm der wet geen metingen verricht in een mobiele dode kamer zal ik een eventuele boete met al mn kennis van zaken bevechten met heel mijn hart en ziel.

voorbeeld: tijdens een georganiseerde enduro rit(Brabo 600, 600 kilometer door de bossen van Brabant) werd er vanuit "Code Groen" geluidsmetingen verricht. Niet om de mensen te beboeten, maar om mensen bewust te maken. Ik heb de hoogst aardige bediener van de meting aardig op zn neus laten kijken toen een beduidend luidere KTM er met een genadige 94 DB eraf kwam en mijn domi met volledig gehomologeerde ORIGINELE uitlaat 110 DB blafte. Op menselijk gehoor/gevoel was mn domi veel stiller dan die bewuste KTM van mn maatje. Na mijn betoog over reflectie van beton/asfalt en de versterking daarvan, slecht gekalibreerde meet apparatuur (ja, die zooi wordt dan wel in een dode kamer gekalibreerd) snapte hij het nut eerlijk gezegd ook niet meer helemaal.

Als je zegt dat 110 DB een laagvliegende straaljager is kan ik je alleen maar zeggen dat het geluids-karakteristiek van een straaljager net wat anders is. Dat geluid draagt veel meer frequenties die zelfs bij lage volumes snel pijn doen aan het oor. Daarom klinkt de ene uitlaat ook mooier dan de ander en is de een dus ook veel minder storend dan de ander, ongeacht hoeveel herrie die maakt. als het geknetter eruit gedempt is wordt de lage diepe grom die over blijft vaak als veel prettiger ervaren (en is GEEN uilaat dus ook niet om aan te horen)

Maar dat krijg je er bij ome agent die ook metingen doet er niet in....nee, dat moet dan weer breed uitgemeten worden bevochten voor de rechter. En dat is het ergste: deze vorm van geluidsmeting is ontstaan uit nood, en is niet goed uitgekristalliseerd.

Ik snap een ieder die herrie niet waardeert echt wel, maar ook hier snijdt het mes duidelijk aan 2 kanten. Tolerantie, tolerantie en nog eens tolerantie......
      Anonymous
      Gast
      Gast

Bericht van Gast wo jun 01, 2011 12:22 pm

Hey Erwin, gij ook wakker weer zie ik? Laughing

Eerlijk is eerlijk, ik ben nog niemand tegen gekomen die het geluid van mn beestje niet kon waarderen. Het is niet bepaald zacht, maar wel mooi diep en knettert absoluut niet. Ik denk dus eerder dat het een behoorlijk anti-climax zou zijn voor de echte motor-heads die dan denken dat er iets diks aankomt en dan ineens zo'n achterlijke prius de hoek om komt....zie je het al voor je? Smile
      Anonymous
      Gast
      Gast

Bericht van Gast wo jun 01, 2011 12:23 pm

te koop: sample cd's voor je prius!! Nu met o.a geluid van een v8, F16, CBR900rr en nog veel meer!

*grinnik*
      ss
      ss
      PELLETKACHEL!
      PELLETKACHEL!

Bericht van ss wo jun 01, 2011 12:37 pm

Beste Pallette, je betoog is onjuist, een meting moet uitgevoerd worden zonder inachtneming van de omgeving of je kunt praktisch helemaal geen meting meer doen. Je neemt een db meter en die hou je op 1 meter van de uitlaat en dan meet je. Anders is meten nutteloos omdat je inderdaad anders een dode kamer gaat moeten meesleuren. Wat mijn uitleg over gehoorschade betreft, dit was een opmerking "ter illustratie" om de vergelijking te maken voor mensen die er minder vanaf weten. Die "straaljager" meet je met een simpele DB-meter, de frequentie doet niets terzake om dezelfde reden als hierboven. Met jouw uitleg is alles terug te brengen tot eindeloze discussie en worden metingen zinloos. Je moet ergens een regel opstellen!
      Maar soit, ik ga erover ophouden want ik heb geen zin in oeverloos gezwam. Je maakt teveel lawaai en je krijgt de publieke opinie tegen je en dus tegen ALLE motards en dat stoort me.
      Ik denk dat ik mijn mening duidelijk gesteld heb.
      Evengoeie vrienden en nog veel "motor-genot"...
      Groeten,
      ss
      erwin
      erwin
      Admin

Bericht van erwin wo jun 01, 2011 1:53 pm

pallette schreef:te koop: sample cd's voor je prius!! Nu met o.a geluid van een v8, F16, CBR900rr en nog veel meer!

*grinnik*

zet dat geluid van je machine eens ergens online, dan kunnen we allemaal eens meegenieten...

Gast
      Gast

Bericht van Gast wo jun 01, 2011 2:03 pm

Dat is bijna niet te doen, wil het best eens proberen maar denk dat de micro van mn camera het niet doet overkomen. Wordt vervolgd

Ss: idd soit, je mist de helft van mn posts kennelijk, want het verhaal van de enduro rit gaf aan dat een dergelijke meting volkomen onzin is. Hoe kan het zijn dat mijn orinele gekeurde dempers het afleggen tegen een acrapovish met db killertje??

Dan vindt ik de term oeverloos gezwam erg hard en je weet dat zulke on onderbouwde kritieken alleen maar de discussie aanwakkeren. Zeg wat je wilt maar houd het vriendelijk, luchtig en stop met vlammetjes aansteken! Als je er niet tegen kunt dat een ander zn mening niet de jouwe is dan zou ik geen forum bezoeken.

Correctie: bij nader inzien ist idd wel goed zo. Ik heb mijn punt gemaakt, en als mensen als individu denken voor hele groepen de mening te kunnen gaan vertolken snap ik niet waarom ik me uberhaupt in deze "discussie" heb laten meetrekken.
      ss
      ss
      PELLETKACHEL!
      PELLETKACHEL!

Bericht van ss wo jun 01, 2011 2:37 pm

pallette schreef:Dat is bijna niet te doen, wil het best eens proberen maar denk dat de micro van mn camera het niet doet overkomen. Wordt vervolgd

Ss: idd soit, je mist de helft van mn posts kennelijk, want het verhaal van de enduro rit gaf aan dat een dergelijke meting volkomen onzin is. Hoe kan het zijn dat mijn orinele gekeurde dempers het afleggen tegen een acrapovish met db killertje??

Dan vindt ik de term oeverloos gezwam erg hard en je weet dat zulke on onderbouwde kritieken alleen maar de discussie aanwakkeren. Zeg wat je wilt maar houd het vriendelijk, luchtig en stop met vlammetjes aansteken! Als je er niet tegen kunt dat een ander zn mening niet de jouwe is dan zou ik geen forum bezoeken....

Beetje erg flauw zelfs, jou reactie......afkappen met het gelijk naar jezelf toegetrokken. Politicus pur sang?

OEIOEI, Lange tenen maat?
      Ik wou het juist vriendelijk houden, Schrijf ik dan nog "evengoeie vrienden", wie mist er hier iets? Maar geef toe, als je gaat beginnen met wetten en meetmethoden in vraag te stellen dan weet je waar je begint en niet waar je eindigt, maar feit is dat het volgens mij gaat eindigen in "oeverloos...".
      Ik heb hier tenandere geen vlammetjes aangestoken he! Erwin citeerde een artikel en ik reageerde! Dat was het! De reactie op mijn betoog kwam in de eerste plaats van Uthrex en dan van jou. Laat me stellen dat ik dus de reactie van de goegemeente op motards die volgens hun de wegen onveilig maken en daarop dan de onnozele maatregels van de al te populistische burgervaders enigzins kan begrijpen omdat ik daar in onze streek, meerbepaald doorheen onze straat, inderdaad ook vervelende GELUIDS-ervaringen heb.
      Je uitdrukkig over mijn al dan niet forumbezoek zal ik beleefd negeren zeker!? Als je al een paar jaartjes op het forum zat zou je mijn stijl wel herkennen denk ik.
      Dus, nog een keer, jij je mening, ik de mijne, we leven tenslotte in een democratisch land en...EVENGOEIE VRIENDEN! Laughing
      Vriendelijke groeten,
      ss duivel
      Uthrex
      Uthrex
      Pelletkachel
      Pelletkachel

Man Aantal berichten : 904
      Leeftijd : 55
      Registration date : 29-10-08

Bericht van Uthrex wo jun 01, 2011 4:14 pm

Wel, om eerlijk te zijn... De enige die raar kijken en denken dat ik asociaal ben, zijn (sommige van) die lieve motards met hun zijkoffers, beauty cases en fluo helmen. Ik heb niks tegen die machines, maar het lijkt de laatste jaren wel een spijtige mentaliteit te worden onder die jongens. Wellicht koop ooit ik ook zoiets (als mijn zotte jaren achter de rug zijn). Maar om dan neer te kijken op iemand anders en denken dat ik meer ben omdat ik met een Duitser rij? Nee dank je. En geloof me, ik zie het vaak. Gelukkig zitten er ook nog vriendelijke tussen die begrijpen dat niet iedereen dezelfde smaak heeft qua moto.
      Mss klinkt het naïef, maar de rijstijl bepaalt of je ofvalt met je geluid (niet het lawaai).

En nu ga ik maar zwijgen...
      Uthrex

--
      Loud pipes save lives

Laatst aangepast door Uthrex op za jun 04, 2011 7:46 pm; in totaal 2 keer bewerkt (Reden : Scherpe kantjes eraf ;))
      Anonymous
      Gast
      Gast

Bericht van Gast wo jun 01, 2011 4:32 pm

Je reactie kwam over als een hak in t zand, excuus als ik te grof ben geweest, even goede vrienden verder, maar je geeft zelf aan dat het bij jou lokaal TE erg is, ik had het meer over de algemeenheid en wat voor foute praktijken daarop nagehouden worden. Dat stoort mij uiteilijk meer dan een incidentele herriemaker. Als je zegt continu last te hebben van herriemakers is het wel een ander verhaal natuurlijk, maar daar doelde ik uiteindelijk niet op.

Zal eens een pintje gaan pakken, heb een droge keel van al dat gediscutier....

Verder ben ik het helemaal eens met Uthrex. Nuff said. Dat soort "motards" steken ook nooit een handje op, want "dat stuur moet potverdoeme met 2 handen vast gehouden worden!"

Dorst!!
      ss
      ss
      PELLETKACHEL!
      PELLETKACHEL!

Bericht van ss ma jun 06, 2011 1:26 pm

Allez, 't slot is er weer af... Met dank aan Uthrex. Iets anders na voorgaande discussie, ik heb last om de banden van mij BMW R1200R op te pompen (of na te zien) bij 99% van de tankstations omdat er te weinig plaats is tussen het ventiel en het center van het wiel. Ik heb dus eigenlijk een soort van adapter onder een hoek nodig om op het ventiel te zetten... Iemand een idee waar je zoiets moet gaan zoeken? Met mijn compressor thuis is er geen probleem.
      Groeten,
      ss
      Anonymous
      Gast
      Gast

Bericht van Gast ma jun 06, 2011 2:38 pm

ss schreef:Allez, 't slot is er weer af... Met dank aan Uthrex. Iets anders na voorgaande discussie, ik heb last om de banden van mij BMW R1200R op te pompen (of na te zien) bij 99% van de tankstations omdat er te weinig plaats is tussen het ventiel en het center van het wiel. Ik heb dus eigenlijk een soort van adapter onder een hoek nodig om op het ventiel te zetten... Iemand een idee waar je zoiets moet gaan zoeken? Met mijn compressor thuis is er geen probleem.
      Groeten,
      ss

SS zou dat stukje geen oplossing zijn
      [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze afbeelding te kunnen zien.]
      erwin
      erwin
      Admin

Bericht van erwin ma jun 06, 2011 3:45 pm

SS, ofwel een haaks ventiel laten steken:
      [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]

ofwel deze adapter bestellen

erwin
      Admin

Bericht van erwin ma jun 06, 2011 10:40 pm

SS op deze manier lukt het ook....
      neem een busje aanstekergas en een aansteker mee voor onderweg,

Gast
      Gast

Bericht van Gast di jun 07, 2011 8:16 am

In ieder geval bij het wisselen van de banden de volgende keer haakse ventielen laten monteren.

Voor nu is het slangetje van Krusty de beste oplossing, maar ook dat zal niet meevallen omdat er toch weer een aantal cm staal aan zit en dus niet buigzaam is op die mogelijk cruciale punten

Ikzelf ben ook de sjaak....reed gisteren over de snelweg, moest al flink door rijden om een aantal choppers notabene in te halen....die gasten tuften op t dooie akkertje 170/180??????

Ik denk: ik zal er eens lekker voorbij denderen....dat ging even goed toen de motor bij 240 begon te horten en stoten.....terwijl dat gebeurde haalde een M1800 mij even op het gemak in, voeten op de highbars, een hand in de zij, komt me doodleuk voorbij met 220?!?!? hij had t zwaar, zn hoofd schudde op en neer alsof ie er los op zat, maar hij vrat wel ff mn cbr op met zn chopper.

Waarschijnlijk is mn brandstof pomp naar de klote en ik heb een flinke deuk in m'n ego!
      Uthrex
      Uthrex
      Pelletkachel
      Pelletkachel

Man Aantal berichten : 904
      Leeftijd : 55
      Registration date : 29-10-08

Bericht van Uthrex di jun 07, 2011 9:01 am

@ss
      Zit er geen microflate bij je bandenreparatieset?
      (http://www.rad.eu/nl/c/p/30278-innovations-bandenreparatiekit-basic-microflate.htm)

@pallette
      Euh ... [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze afbeelding te kunnen zien.]
      Uthrex (wel spijtig van de kosten weeral)

PELLETKACHEL!
      PELLETKACHEL!

Bericht van ss di jun 07, 2011 4:12 pm

Krusty, lijkt me een goeie oplossing... tof
      Erwin, hum, dat vlammeke zie'k niet echt zitten. No
      Pallette, gaat je teller wel juist??? Laughing
      Uthrex, 'k zal vanavond eens in mijn reparatiesetje kijken... Embarassed

Allen Merciekes, Merciekes...

Groetjes,
      ss
      Anonymous
      Gast
      Gast

Bericht van Gast di jun 07, 2011 5:37 pm

@ss: ik heb mn naald wel eens zien dansen (spanniingsregelaar kapot)maar heb t euvel gelukkig gevonden. Heb even gesleuteld en heb weliswaar een brandstofpomp gevonden (met een carburateur motor, hoe krijg je het verzonnen)Kontakt punten daarvan zijn helemaal op gebrand.

Dat ding heeft t nog nooit gedaan dus, want eenieder zal hier wel weten dat als je een pomp voor je benzine toevoer hebt dat je die hoort inschakelen (*bzzzzzz*) bij te omdraaien van t contact. Dus heeft de motor mij altijd laten denken er niks mis was tijdens de gewen periode van t vermogen, en nu ik dus begin te wennen en vaker de kraan opendraai merk ik dus op onaangename wijze dat er toch iets niet goed is.

Anfin, reperatie setje besteld (22,50)en over een enkele dag is de CBR eindelijk 100%

Joehoe!!
      erwin
      erwin
      Admin

Bericht van erwin wo jun 08, 2011 12:18 am

palette, hier een echte laagvlieger Smile

Gesponsorde inhoud