Ik denk deze goldwing wel
[Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]Amai.....
@ DickTwist:
Ocatvia Combi, fijne auto, pas van mn pa over gekocht, 5 jaar oud. Pas wel op met die airco, jaarlijks laten controleren. Niet door de dealer, die ziet m liever sterven zodat je met hoge kosten komt. Dus naar de echte aircoboer, en echt jaarlijks controleren op lekken, druk en aantal gram vloeistof.
Aan eenieder die een recente Skoda, Volswagen, Audi, Seat en dergelijke mobielen van de Volkswagen groep rijden...ik kan het niet genoeg benadrukken, en dit is geen zever: Op alle recente Volswagengroep auto's met airco voorzien van een universele CONTINUE VARIABELE POMP moeten sterk op het onderhoud letten. Dit type pomp verbruikt (lekt) dus ook meer koeling vloeistof en smeermiddel. Zij zijn er sterk om bekend om snel en daadkrachtig kapot te gaan, vooraf al voorzin van een breekas die breekt bij teveel weerstand, dus feitelijk is de pomp dan ook echt kapot als dat gebeurt. Dit kan gewoon gebeuren terwijl de airco nog goed lijkt te koelen. Google staat er vol van....
Mijn airco boer liet mij een paar pompen zien die hij laatst vervangen had tijdens mijn jaarlijkse airco controle, een enkele brak de breekas niet tijdig af en was helemaal opengescheurd...4 jaar oud! Het is geen zwets. Ik heb er alleen nooit aan gedacht om het hier ooit te zeggen, en nu Dick vertelde, net als mij met zo'n type auto, en dus ook airco rond te rijden, (en misschien rijden nog meer van jullie recente auto's van de Volkswagen groep) kon ik het niet na laten even mee te geven, het kan je al gauw een dikke 700 euro (1500/2500 bij de dealer) besparen voor een nieuwe pomp (ruil/revisie wordt niet eens gedaan op die krengen) en meestal kost het je niet meer dan 75 euro voor een dergelijke service. Je auto wordt veel minder waard ook als de airco niet werkt bij verkoop, dat ook nog eens....
Overigens...mijn airco lekt niet op de druktest, toch in 5 jaar tijd nog maar 35 gram vloeistof over van de 535 gram....hij zei dat ik erg goed wegkwam...rubbers, leidingen, afdichtingen, ze lekken allemaal, ook rubber is niet 100% gas dicht dus feitlijk lekt iedere airco altijd...alleen dit type universele airco van een continue variable principe (vaak bij climat-control optie's) is bewezen bar slecht. Extreem slecht vondt de beste man. de enige manier om ze heel te houden is ieder jaar netjes controleren, dan kunen ze nog best oud worden. Maar dan nog...
Doe er je voordeel mee met deze warme dagen mogelijke-mede-recente-volkswagen-group-automobiel-bestuurder