Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 22 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 1 verborgen en 21 gasten

Geen

Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma 21 nov 2011 - 20:52.

Soortgelijke onderwerpen

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers

+20
    krusty
    piet
    bertus
    atlasgust
    Fleur
    Luc Melis
    dxnature
    Philip
    spydi
    niepoort
    Jef
    Péétje Brik
    Annejanne
    steven
    erwin
    ann
    francky
    Block
    ss
    Uthrex
    24 plaatsers

ss op de motorfiets

Gast
      Gast

ss op de motorfiets - Pagina 15 Empty Re: ss op de motorfiets

Bericht van Gast di 29 mei 2012 - 15:33

ss,

dat is toch te behandelen hoop ik???

volgens de orthopeed hier met injecties met een soort kunstmatig kraakbeen die om de twee jaar herhaald moeten worden, kosten 300,=€.

Daarvoor kan ik een hoop lekker eten en drinken voor kopen en dan loop ik niet meer achter de mooie vrouwen aan, ze zijn toch al jaren sneller dan ik dus ik ga wel op een bankje wachten tot ze voorbij komen. Rolling Eyes

M.v.g.,
      Dick
      ss
      ss
      PELLETKACHEL!
      PELLETKACHEL!

Man Aantal berichten : 2085
      Leeftijd : 71
      Registration date : 22-11-10

Bericht van ss di 29 mei 2012 - 17:08

Al aan een kunstknie gedacht? Mijn schoonvader had er 2 en heeft daar een tiental jaartjes zonder problemem mee geleefd, hij werkte , behalve natuurlijk in de winter, hele dagen in zijn moestuin van zowat 1500m2!!!! Spijtig genoeg hield zijn hart het voor bekeken vorig jaar eind april, hij werd slechts 74...
      Anonymous
      Gast
      Gast

Bericht van Gast di 29 mei 2012 - 17:30

Daarvoor in mijn knie nog te goed naar het oordeel van de arts, dat zou op zelf betalen neerkomen. Als ik me een beetje gedraag naar mijn leeftijd valt het mee. Punt voor mij was dat ik tijdens het rijden niet geconfronteerd wilde worden met een weigerende knie, tijdens wandelen of tuinieren kun je dan stoppen maar als je met 150 km/h op de autobaan zit wordt dat wat moeilijk.

In ieder geval heb ik mooie herinneringen waar ik tijdens het vissen lekker op kan terugkijken.
      krusty
      krusty
      PELLETKACHEL!
      PELLETKACHEL!

Man Aantal berichten : 4513
      Leeftijd : 74
      Registration date : 19-11-11

Bericht van krusty di 29 mei 2012 - 20:49

Dit is mijn persoonlijke smaak......altijd al een tof machien gevonden

[Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]
      ss
      ss
      PELLETKACHEL!
      PELLETKACHEL!

Bericht van ss wo 30 mei 2012 - 0:11

Sorry Krusty, niet mijn smaak...
      krusty
      krusty
      PELLETKACHEL!
      PELLETKACHEL!

Bericht van krusty wo 30 mei 2012 - 8:49

Gaat hij nie rap genoeg!!
      ss
      ss
      PELLETKACHEL!
      PELLETKACHEL!

Bericht van ss wo 30 mei 2012 - 13:09

Dat spel is zo mobiel als een vrachtwagen, neen, niet mijn ding... Te lomp, te groot, er zitten 2 wielen onder en dat is voor mij het enige dat erop wijst dat het hier een motorfiets betreft...
      Daarmee wil ik niet gezegd hebben dat ik Goldwing-rijders geen toffe collega-motards vind he!? Ieder zijn meug, niets voor mij...
      Groeten,
      ss
      krusty
      krusty
      PELLETKACHEL!
      PELLETKACHEL!

Bericht van krusty wo 30 mei 2012 - 13:36

yep, kwestie van goesting hé !
      ss
      ss
      PELLETKACHEL!
      PELLETKACHEL!

Bericht van ss wo 30 mei 2012 - 18:22

Just!
      Anonymous
      Gast
      Gast

Bericht van Gast wo 30 mei 2012 - 21:36

Ik denk deze goldwing wel Wink

Amai.....

@ DickTwist:

Ocatvia Combi, fijne auto, pas van mn pa over gekocht, 5 jaar oud. Pas wel op met die airco, jaarlijks laten controleren. Niet door de dealer, die ziet m liever sterven zodat je met hoge kosten komt. Dus naar de echte aircoboer, en echt jaarlijks controleren op lekken, druk en aantal gram vloeistof.

Aan eenieder die een recente Skoda, Volswagen, Audi, Seat en dergelijke mobielen van de Volkswagen groep rijden...ik kan het niet genoeg benadrukken, en dit is geen zever: Op alle recente Volswagengroep auto's met airco voorzien van een universele CONTINUE VARIABELE POMP moeten sterk op het onderhoud letten. Dit type pomp verbruikt (lekt) dus ook meer koeling vloeistof en smeermiddel. Zij zijn er sterk om bekend om snel en daadkrachtig kapot te gaan, vooraf al voorzin van een breekas die breekt bij teveel weerstand, dus feitelijk is de pomp dan ook echt kapot als dat gebeurt. Dit kan gewoon gebeuren terwijl de airco nog goed lijkt te koelen. Google staat er vol van....

Mijn airco boer liet mij een paar pompen zien die hij laatst vervangen had tijdens mijn jaarlijkse airco controle, een enkele brak de breekas niet tijdig af en was helemaal opengescheurd...4 jaar oud! Het is geen zwets. Ik heb er alleen nooit aan gedacht om het hier ooit te zeggen, en nu Dick vertelde, net als mij met zo'n type auto, en dus ook airco rond te rijden, (en misschien rijden nog meer van jullie recente auto's van de Volkswagen groep) kon ik het niet na laten even mee te geven, het kan je al gauw een dikke 700 euro (1500/2500 bij de dealer) besparen voor een nieuwe pomp (ruil/revisie wordt niet eens gedaan op die krengen) en meestal kost het je niet meer dan 75 euro voor een dergelijke service. Je auto wordt veel minder waard ook als de airco niet werkt bij verkoop, dat ook nog eens....

Overigens...mijn airco lekt niet op de druktest, toch in 5 jaar tijd nog maar 35 gram vloeistof over van de 535 gram....hij zei dat ik erg goed wegkwam...rubbers, leidingen, afdichtingen, ze lekken allemaal, ook rubber is niet 100% gas dicht dus feitlijk lekt iedere airco altijd...alleen dit type universele airco van een continue variable principe (vaak bij climat-control optie's) is bewezen bar slecht. Extreem slecht vondt de beste man. de enige manier om ze heel te houden is ieder jaar netjes controleren, dan kunen ze nog best oud worden. Maar dan nog...

Doe er je voordeel mee met deze warme dagen mogelijke-mede-recente-volkswagen-group-automobiel-bestuurder Wink

ss
      ss
      PELLETKACHEL!
      PELLETKACHEL!

Bericht van ss do 31 mei 2012 - 0:19

Ik reed 200000km met een passat, nooit één probleem gehad met de airco! Wel op 100.000km de brandstofpomp GRATIS vervangen door VW.
      Nu rijd ik sedert april met een Skoda Superb Combi Elegance CRDTI 1.6 Greenline, pfff, nog nooit een auto gehad met dergelijk langdradige naam. Hopelijk evengoed als mijn 1.9 Passat!? Afwachten...
      Anonymous
      Gast
      Gast

Bericht van Gast vr 1 jun 2012 - 8:17

Sommige mensen hebben geluk....het gaat hier om auto's vanaf 2005/2006 tot de dag van vandaag. Ik zei al, doe er je voordeel mee of niet. Doe je het niet moet je iig niet raar opkijken als eerdaags je airco niet meer werkt. Ik wed zelfs dat ze bij de dealer toe durven te geven hoe slecht de huidige universele compressor is. Een airco is NOOIT volledig gas dicht, je vloeistof gaat altijd verdampen.....En ik heb een aantal "lijken" mogen aanschouwen en die zagen er verder identiek uit als de mijne, 1 kwam uit een Seat Ibiza, de andere uit een Golf. Allebei kapot, allebei vrij jonge auto's.

Skoda is wel in he, tegenwoordig.

Ik rijd nu al een jaar of 7 Skoda, zwakke punten bij alle modellen:

Waterpomp/distributie (als deze nog orgineel fabriek is, distributie moet bij alle modellen binnen de 100.000 plaatsvinden)
      draagarm rubbers (ook de orginele zijn slecht, de nieuwere zijn verbeterd)
      Stuurhoeksensor (idem, origineel slecht, nieuwe revisie is beter)
      Wiellagers (fabia 2x vooraan, octavia 1 maal vooraan, beide binnen de 150.000 km)
      (incidenteel??) Kopppelingplaat Octavia was binnen de 87.000 km (gelukkig toe ie nog van mn pa was) helemaal op.
      Airco, geloof het of niet.
      Dat zijn de bekende dingen, ik heb ze allemaal gehad, zowel op mn fabia als op mn octavia. Ik was vorige maand 600 euro kwijt voor een set draagarmrubbertjes en een grote beurt. Ik ben blij dat ik straks alles zelf weer kan doen....

Nu kun je zeggen, dat is nogal wat, maar de andere merken hebben het ook, Auto's worden tegenwoordig duidelijk gebouwd om na een jaar of 4 gebreken te gaan vertonen. De tijd van onverwoestbare d-kadetjes en E-klasse Merc's die bijna zorgeloos de 600.000 haalde is duidelijk voorbij.

Back to the bike's: Ik heb het idee om van een Goldwing een cafe racer te maken.....en NIET lachen aub!!
      Uthrex
      Uthrex
      Pelletkachel
      Pelletkachel

Man Aantal berichten : 904
      Leeftijd : 55
      Registration date : 29-10-08

Bericht van Uthrex vr 1 jun 2012 - 8:59

Hey, gisteren ene gezien hier in Turnhout aan het station. Maar dat was een lelijk gedrocht. Soort van vierkante zelfgemaakt naftbak. Niet mooi.
      Maar zo ne naked is tof hé.

Gast

Bericht van Gast vr 1 jun 2012 - 12:11

Yep, de youtube's is ongeveer zoals ik t wil hebben, ik ga Zondag en vandaag naar 2 kandidaten kijken.

Een mooie sjieke cafe racer annex bobber gaat t worden. Ik denk dat youtube filmpje nr 1 het dichtst in de buurt komt van wat ik ervan wil maken Wink

Ik heb een heel eizoen om er aan t werken, volgend jaar moet ie klaar zijn. De bedoeling is ook om het serieus aan te pakken, helemaal uit elkaar, frame poedercaoten, blok polijsten etc etc etc etc etc etc etc
      Fleur
      Fleur
      PELLETKACHEL!
      PELLETKACHEL!

Man Aantal berichten : 3130
      Registration date : 06-12-11

Bericht van Fleur vr 1 jun 2012 - 12:46

voor mij moet da niet meer zijn of da

HOE MINDER JE WEET HOE MINDER JE VERGEET
      HOE MINDER JE VERGEET HOE MEER JE WEET

Bericht van Gast ma 4 jun 2012 - 8:57

Mooi monster Fleur!

De mijne is binnen, gisteren op gehaald met de remourk!

[Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze afbeelding te kunnen zien.]

Ik heb nu een flinke last van mn rug......ding is loodzwaar! Ik hoop er deze week al een hoop gewicht af te slopen, ik ga er een mooi verslagje van maken Wink

ss
      ss
      PELLETKACHEL!
      PELLETKACHEL!

Bericht van ss ma 4 jun 2012 - 14:07

Succes!
      Anonymous
      Gast
      Gast

Bericht van Gast ma 4 jun 2012 - 14:58

Dank, ik zal het nodig hebben!!
      francky
      francky
      Pelletkachel
      Pelletkachel

Man Aantal berichten : 633
      Registration date : 29-10-10

Bericht van francky ma 4 jun 2012 - 16:18

palette daar moet je nieks aan veranderen !! het zou jammer zijn.
      Hij is zeker meer waard zoals hij is !!!je zal em naar de kloooooo:kk: helpen.

Phono solar 30x195 5850 wp omvormer SMA 4600A
      Anonymous
      Gast
      Gast

Bericht van Gast ma 4 jun 2012 - 16:29

ja Francky....ik dreig zelfs vrienden kwijt te raken als ik er de slijptol in ga zetten Smile

Maar ik droom er al zo lang van een keer iets "eigen" te maken, en een Goldwing, vindt ik zoals ie is, foeilelijk...ik zou er nog niet kapot op gevonden willen worden....totdat ik er naast stond.

Het huidige plan is: deze ombouwen naar cafe stijl racer. Dat wil ik en ga ik ook doen. Het is een challenge voor mijzelf, ik mag dit seizoen toch niet rijden dus kan ik me daar in verdiepen. ALS deze af is, wil ik er eigenlijk nog wel een bij, zoals ie is, met King en Queen zadel voor t vrouwtje. Leuk voor lange ritten naar familie en dergelijke.

De ultieme "challenge" ga ik pas over denken als ik t eerste project tot een succes weet te brengen, en dat is een flat six ombouwen naar cafe racer. De GL1800 dus.

Weet je wat t is...er zijn er genoeg, ze kosten een drol....die ene die ik verkap zal de markt niet doen instorten....Kapaza staat er vol mee. Dus ik ben het ergens met je eens, maar dit is echt wst ik wil, lang over na gedacht heb.....en misschien de enige manier om bij de racers weg te blijven en toch op iets stoers rond te rijden. Gun me deze ene Wing om te choppen....komt goed, wordt mooi Smile

Check hier voor een voorbeeld: [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]
      Anonymous
      Gast
      Gast

Bericht van Gast ma 4 jun 2012 - 16:30

ow, ff over de waarde....ik heb er 750 voor betaald, en de wings liggen voor de raap vor belachelijk lage prijzen....meer waard als ie orgineel is?

Veel minder waard als wat ie nu is kan het niet meer worden Wink
      Uthrex
      Uthrex
      Pelletkachel
      Pelletkachel

Man Aantal berichten : 904
      Leeftijd : 55
      Registration date : 29-10-08

Bericht van Uthrex ma 4 jun 2012 - 17:06

En met al hetgeen ge eraf haalt kunt ge nog ne mobilhome ineen zetten Smile

PELLETKACHEL!
      PELLETKACHEL!

Bericht van krusty ma 4 jun 2012 - 21:03

Op discovery channel kun je toch ook nog veel bijleren als ge wilt aan motos prutsen , of kunt ge die niet pakken op de kabeldistributie??

Anonymous
      Gast
      Gast

Bericht van Gast ma 4 jun 2012 - 21:11

Ik heb schotel, en ik heb alle Discovery channels, een stuk of 5/6. Ook in HD Wink Ik moet dat gezever niet met telenet en belgacom Cool

OCC series en de Junior vs Senior series kan ik dromen, en juist voor t doel wat jij zegt, bij leren. Niet zo zeer naar hun gezever luisteren (al is t soms amusant, leuke show)maar kijken wat ze waar voor gebruiken.

Op dezelfde HD disco zender heb je ook nu de nieuwere serie "Cafe racer"....en daar is mijn idee ook ontstaan. Dat is een meer realistische manier van re-stylen omdat er meer af gaat juist dan dat er bij komt. Net wat toegankelijker, je hebt niet meteen een 3D Flowjet nodig Wink Toch kom ik er niet mee weg zonder las en plaatwerk, de zadelpan en kont zal uit een stuk vervaardigd moeten worden, althans, alsof t uit een stuk is. Wordt nog leuk....
      Anonymous
      Gast
      Gast

Bericht van Gast di 5 jun 2012 - 16:30

Pallette,

nog even terug naar de Octavia:
      Waterpomp/distributie (als deze nog orgineel fabriek is, distributie moet bij alle modellen binnen de 100.000 plaatsvinden)

Volgens mijn garage moest dat eerst bij 120.000 km toen ik er bij 90.000 km om vroeg en toen hij voor de 120.000-beurt was zag ik het niet op de rekening. Bij nader inzien en uitzoekerij bleek mijn 2006-er van het 2007 type te zijn en moet dat dus pas bij 150.000 km.

Verder succes met je project en ik hoop dat je het allemaal voor elkaar krijgt. Verwacht je geen problemen met een keuring of is dat in België niet aan de orde?

M.v.g.,
      Dick
      Anonymous
      Gast
      Gast

Bericht van Gast di 5 jun 2012 - 21:00

Niet aan de orde....maar dat zal niet lang duren denk ik.

Feit is, als je oom agent tegen komt die niet van verbouwde motors houd ben je toch altijd de sjaak, kom je er een tegen die de coolheid ervan kan waarderen zal hij je lachend aankijken of bemoedigend knikken...

T ligt er net aan wie je treft. Gelukkig zie je hier in de streek nauwelijks politie, en de wegen waar ik rijd is aanhouden voor hun geen makkie. dan bedoel ik dat je daar bijna nergens kan stilstaan. Ik heb (afkloppen op onbewerkt hout) nog nooit video surveillance gezien op mijn gebruikelijke route, en zelden politie in de streek Limburg,

Zitten allemaal de hele dag koffie te zuipen natuurlijk.....

Gesponsorde inhoud

Bericht van Gesponsorde inhoud

Soortgelijke onderwerpen

-

Het is nu za 23 nov 2024 - 0:09