Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 7 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 7 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Soortgelijke onderwerpen

    Affiliates

    Meest actieve berichtenplaatsers


    +20
    krusty
    piet
    bertus
    atlasgust
    Fleur
    Luc Melis
    dxnature
    Philip
    spydi
    niepoort
    Jef
    Péétje Brik
    Annejanne
    steven
    erwin
    ann
    francky
    Block
    ss
    Uthrex
    24 plaatsers

      ss op de motorfiets


      Gast
      Gast


      ss op de motorfiets - Pagina 16 Empty Re: ss op de motorfiets

      Bericht van Gast di jun 05, 2012 9:00 pm

      Niet aan de orde....maar dat zal niet lang duren denk ik.

      Feit is, als je oom agent tegen komt die niet van verbouwde motors houd ben je toch altijd de sjaak, kom je er een tegen die de coolheid ervan kan waarderen zal hij je lachend aankijken of bemoedigend knikken...

      T ligt er net aan wie je treft. Gelukkig zie je hier in de streek nauwelijks politie, en de wegen waar ik rijd is aanhouden voor hun geen makkie. dan bedoel ik dat je daar bijna nergens kan stilstaan. Ik heb (afkloppen op onbewerkt hout) nog nooit video surveillance gezien op mijn gebruikelijke route, en zelden politie in de streek Limburg,

      Zitten allemaal de hele dag koffie te zuipen natuurlijk.....
      erwin
      erwin
      Admin


      Man Aantal berichten : 31576
      Leeftijd : 61
      Registration date : 15-02-10

      ss op de motorfiets - Pagina 16 Empty Re: ss op de motorfiets

      Bericht van erwin di jun 05, 2012 10:22 pm

      palette is een caferacer dan illegaal affraid


      _________________
      Edilkamin Mariu - okt 2009
      Italiana Camini Mariu - okt 2009
      ss
      ss
      PELLETKACHEL!
      PELLETKACHEL!


      Man Aantal berichten : 2085
      Leeftijd : 70
      Registration date : 22-11-10

      ss op de motorfiets - Pagina 16 Empty Re: ss op de motorfiets

      Bericht van ss wo jun 06, 2012 11:54 am

      Erwin, niet alle "café"-racers zijn zelfgebouwde of verbouwde, een echt verbod is er niet, maar je moet wel een zogenaamd "gelijkvormigheidsattest" hebben!!!
      En als de fiets en zijn uitrusting technisch niet klopt met wat de producent erin beschreven heeft ben je inderdaad de "sigaar"! En straks komt er ook de technische keuring, ze spreken er al 25 jaar van, dus... Dan zal het ombouwen moeilijk worden en moet je je (ver)bouwwerk laten keuren... Wat ik eigenlijk niet meer dan normaal vind!!!
      Groeten,
      ss
      Fleur
      Fleur
      PELLETKACHEL!
      PELLETKACHEL!


      Man Aantal berichten : 3082
      Registration date : 06-12-11

      ss op de motorfiets - Pagina 16 Empty Re: ss op de motorfiets

      Bericht van Fleur wo jun 06, 2012 12:29 pm

      ze zijn bang van al die motorbendes.....anders was er allang een keuring op motoren ,enkele jaren terug heeft de keuring zelfs werknemers laten opleiden in verband met deze keuringen .
      omdat er teveel lijken uit kasten gingen vallen hebben ze zich bedacht en maar best ook...... amai


      _________________
      _________________________________________
      HOE MEER JE WEET HOE MEER JE VERGEET
      HOE MEER JE VERGEET HOE MINDER JE WEET
      HOE MINDER JE WEET HOE MINDER JE VERGEET
      HOE MINDER JE VERGEET HOE MEER JE WEET
      _________________________________________
      erwin
      erwin
      Admin


      Man Aantal berichten : 31576
      Leeftijd : 61
      Registration date : 15-02-10

      ss op de motorfiets - Pagina 16 Empty Re: ss op de motorfiets

      Bericht van erwin wo jun 06, 2012 12:55 pm

      Ik veronderstel dat de keuring zelf niet zo erg zal zijn als je ziet welke auto's soms worden goedgekeurd.


      _________________
      Edilkamin Mariu - okt 2009
      Italiana Camini Mariu - okt 2009
      Anonymous
      Gast
      Gast


      ss op de motorfiets - Pagina 16 Empty Re: ss op de motorfiets

      Bericht van Gast wo jun 06, 2012 12:57 pm

      Erwin, niet alle "café"-racers zijn zelfgebouwde of verbouwde, een echt verbod is er niet, maar je moet wel een zogenaamd "gelijkvormigheidsattest" hebben!!!
      En als de fiets en zijn uitrusting technisch niet klopt met wat de producent erin beschreven heeft ben je inderdaad de "sigaar"! En straks komt er ook de technische keuring, ze spreken er al 25 jaar van, dus... Dan zal het ombouwen moeilijk worden en moet je je (ver)bouwwerk laten keuren... Wat ik eigenlijk niet meer dan normaal vind!!!

      Waarde "ss". Een cafe racer, uit de geschiedenis is ALTIJD een verbouwde motor. Vroeger werden er zelfs compleet andere blokken onder ander merk/type frames gehangen.

      Denk aan de populaire Britse "Tritons" (triumph blok, norton frame). Alle motoren die de werkelijke naam "Cafe racer" dragen, zoals Harley er een heeft zijn voortvloeisels uit die tijd. Daarbij komt nog eens dat bv de Harley cafe racer helemaal niet op een cafe racer lijkt, maar op een slanke bobber.

      De naam "cafe racer" komt van het feit dat vroeger veel "rock and roller's" met hun gestripte motoren zich op hielden in de toen vrij populaire coffeeshops welke toen in die tijd gewoon de naam "cafe" droegen. In Engeland is een coffeeshop namelijk een "cafe" en een kroeg heet in het Brits gewoon "bar". Dit om verwarring te voorkomen. Er zijn mensen die dit soort motor een "kroegtijger" of "kroegfiets" noemen, deze naam is dus ook volledig misplaatst.....welke idioot stapt na een flinke kroeg avond nog op de motor??

      Dus je slaat de plank echt volledig mis deze keer ss....de term cafe racer en de daarbij behorende stijl van motoren "customizen" stamt al uit de 60/70er jaren, en alles wat daarna geproduceerd is, met de term "cafe racer", zijn gewoon fietsen met een styling of design gebaseerd uit de stijl van die tijd.

      Kom ik bij het volgende: Het is niet mijn bedoeling om te gaan lassen/slijpen/buigen/herbouwen. De fiets wordt gestript, opgeknapt en hooguit komen er grotere schijven en klauwen op, meer niet. Het kontje wordt gewoon wettelijk acceptabel, met alle dingen gewoon op zn plek, maar dan wel gelikt.

      En ik geloof niet dat een koffer set/kuip/king and queen seat horen bij wat de producent heeft voorgeschreven aan technische normen. Sterker nog, de eerste Goldwings waren naakt....Veel later pas kwamen de Honda kuipen/koffers, en daarna kwam de Vetter accesoire lijn. Dit is plastiek en kan gewoon eraf gehaald worden zonder de wet in de haren te strijken. En ik heb een gelijkvormigheids attest voor de Goldwing, zonder zou ik geen motor kopen. En als ie niet gekeurd hoeft te worden, hoef ik dat ook niet te laten aanpassen/herkeuren.

      Wat wel is, Ik vindt zelf dat ALS je iets verbouwd aan je motor het binnen de wettelijke norm moet blijven. Dus geen kenteken aan je achterbrug en dat soort fratsen. Een beetje normaal en logisch denken voorkomt aanhoudingen.Ik ga dus ook voor een kenteken onder het kontje, en alles op de plek waar t hoort, maar dan wel anders als nu....heel anders. Maar absoluut niet gevaarlijk of schandalig lelijk gebouwd. Zo zit ik in elk geval niet in elkaar.

      Keuring? Ik zie t nog niet gebeuren, economisch gezien niet haalbaar omdat alle accessoire fabrieken dan hun deuren kunnen sluiten.... En mogelijk de satudara's de keurings stations onveilig gaan maken misschien Wink


      Laatst aangepast door pallette op wo jun 06, 2012 1:14 pm; in totaal 1 keer bewerkt
      Fleur
      Fleur
      PELLETKACHEL!
      PELLETKACHEL!


      Man Aantal berichten : 3082
      Registration date : 06-12-11

      ss op de motorfiets - Pagina 16 Empty Re: ss op de motorfiets

      Bericht van Fleur wo jun 06, 2012 1:01 pm

      [img][Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze afbeelding te kunnen zien.][/img]


      _________________
      _________________________________________
      HOE MEER JE WEET HOE MEER JE VERGEET
      HOE MEER JE VERGEET HOE MINDER JE WEET
      HOE MINDER JE WEET HOE MINDER JE VERGEET
      HOE MINDER JE VERGEET HOE MEER JE WEET
      _________________________________________
      Anonymous
      Gast
      Gast


      ss op de motorfiets - Pagina 16 Empty Re: ss op de motorfiets

      Bericht van Gast wo jun 06, 2012 1:22 pm

      Keuring? Ik zie t nog niet gebeuren, economisch gezien niet haalbaar omdat alle accessoire fabrieken dan hun deuren kunnen sluiten....

      Is hier normaal, accessoires en aftermarket-producten zijn allemaal TÜV-gekeurd en alleen die mogen gebruikt worden. Een omgebouwde motor of auto, en die rijden hier ook rond, wordt geheel opnieuw gekeurd en indien deze aan de (zeer strenge) eisen voldoet krijgt deze een individuele goedkeuring (Sonderzulassung) en met dat bewijs kun je eerst een verzekering afsluiten en dan pas een kenteken gaan aanvragen.
      Uthrex
      Uthrex
      Pelletkachel
      Pelletkachel


      Man Aantal berichten : 904
      Leeftijd : 55
      Registration date : 29-10-08

      ss op de motorfiets - Pagina 16 Empty Re: ss op de motorfiets

      Bericht van Uthrex wo jun 06, 2012 2:04 pm

      Volgens mij noemden de Engelsen dat ne café racer, terwijl de Amerikanen het hadden over ne 'chopper'. A chopped motorbike. Maar nu noemt alles waar een breed stuur staat 'chopper' ;(
      En café racers zijn 'ratbikes' geworden, hoewel dat nog iets totaal anders is.


      _________________
      Remember time, when moto's were dangerous en sex was safe.
      ss
      ss
      PELLETKACHEL!
      PELLETKACHEL!


      Man Aantal berichten : 2085
      Leeftijd : 70
      Registration date : 22-11-10

      ss op de motorfiets - Pagina 16 Empty Re: ss op de motorfiets

      Bericht van ss wo jun 06, 2012 11:06 pm

      @Pallette; ik rijd van 1971 met de motorfiets, begonnen met een Flandria 50cc, Yamaha 50cc in 1969, 1971 een echte motor Honda CB100...enz... In die tijd spraken we over legendarische "Café Racers" van even legendarische merken zoals "BSA", "Triumph", "Norton"... en langs Italiaanse zijde natuurlijk "Laverda" en "Agusta". Omgebouwde motoren (herinner je de legendarische film "Easy Rider") noemden we inderdaad "Choppers"! Maar je hoeft je daarvoor toch niet nerveus te maken he jongen, noem ze hoe jezelf wilt he!!!
      Wat betreft je visie op de keuring moet ik je echter ongelijk geven!!! Je weet het, of je weet het niet, maar ik heb nogal wat met "politiek" te maken en één ding kan ik je wel verzekeren, ze zijn hier actief bezig om die keuring te gaan invoeren, niet omdat het hier in België ambetanterikken zijn, maar omdat "Europa" daar zit op aan te dringen! Bereid je dus maar voor, ze komt er! ZEKER WETEN.
      Nu, wat jullie je allemaal afvragen, is SS voor of tegen die keuring? Wel ja, ik ben voor! "Waarom?" hoor ik jullie nu vragen, wel omdat ik al de gekste en gevaarlijkste verbouwingen gezien heb! Voorbeelden hoor ik nu? Wel heb je ooit al een verlengde voorvork van ca 2m gezien? Een verwijderde of afgekoppelde voorrem? Een gebogen stuur van ca 2m hoog? Een onafgedekt voorste aandrijftandwiel (klaar om gehakt van kleren en vlees te maken)? Loszittende "blote" batterijen met "blote" polen? Verkorte uitlaten zonder dempers waar de vlammen spectaculair uitkomen? Enz... Je kunt het zo gek niet bedenken of ik heb het al gezien!!!
      @Fleur, Fleurke, die onzin geloof je toch zelf niet he? Of is dat één van je grappen?
      Allez, jongens, laat jullie plezier niet vergallen! Aan Pallette; ik volg met plezier je verbouwingswerken! Aan de andere motards, veel veilig rijplezier en schitterend mooi weer!!!
      Groeten,
      ss duivel
      Anonymous
      Gast
      Gast


      ss op de motorfiets - Pagina 16 Empty Re: ss op de motorfiets

      Bericht van Gast wo jun 06, 2012 11:19 pm

      @ ss: komt goed, t wordt echt een beschaafde transformatie, alle structurele delen die orgineel moeten blijven zullen dat ook blijven Wink

      Europa ja.....t wordt hoog tijd dat t eens afgelopen is.

      Vrijheid bestaat niet meer, enkel nog privilege's, en van die privilege's blijft er nog verdomd weinig over zoals t nu gaat...
      ss
      ss
      PELLETKACHEL!
      PELLETKACHEL!


      Man Aantal berichten : 2085
      Leeftijd : 70
      Registration date : 22-11-10

      ss op de motorfiets - Pagina 16 Empty Re: ss op de motorfiets

      Bericht van ss do jun 07, 2012 12:06 am

      Je hebt gedeeltelijk gelijk, veel te veel regeltjes en de vrijheid, tjah, zwaar aan banden gelegd!!! En ik twijfel niet aan je kennis he, maar zoals altijd; de goeien bekopen het met de slechten!
      Succes met je project!
      Anonymous
      Gast
      Gast


      ss op de motorfiets - Pagina 16 Empty Re: ss op de motorfiets

      Bericht van Gast do jun 07, 2012 8:07 am

      Thx, ik houd jullie op de hoogte. t zal een leuk verslagje worden hoop ik Wink
      Anonymous
      Gast
      Gast


      ss op de motorfiets - Pagina 16 Empty Re: ss op de motorfiets

      Bericht van Gast do jun 07, 2012 8:46 pm

      Ben er vandaag tussen de druppeltjes door toch maar eens aan begonnen...t moet wel af zijn volgend seizoen en er moet nog veel gebeuren. De motor zoals ie is (was):



      [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze afbeelding te kunnen zien.]

      Vandaag me een uurtje "boos" gemaakt en zover ben ik gekomen

      [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze afbeelding te kunnen zien.]

      De vorm is er al enigzins, ik heb de vorken 4 cm laten zakken, en daar komen straks ook de clip-ons op. Het zadelfoam en pan kan ik misschien zelfs gebruiken, al zit er achter in de pan een bolling die wel eens extra werk zou kunnen veroorzaken. Frame moet toch wel gepoederd worden. Er is geen rot, maar wel plekjes, teveel plekjes om te laten zoals t is. Een mooie poedercoat is geen overbodige luxe. Lakwerk van de tank en zijkappen zijn eigenlijk heel goed, maar tis niet mijn kleur, en eerlijk gezegd weet ik nog niet wat voor kleur ik wil.


      Volgende doel is aan de gang krijgen. Updat volgt als ik een accu/olie heb en alle gom en troep uit de tank en carbs heb Wink

      Wat trouwens ook grappig is , is dat sinds al die aftermarket kuip/koffer troep eraf ligt de bike ineens een stuk makkelijker de schuur in te duwen is springend
      krusty
      krusty
      PELLETKACHEL!
      PELLETKACHEL!


      Man Aantal berichten : 4421
      Leeftijd : 74
      Registration date : 19-11-11

      ss op de motorfiets - Pagina 16 Empty Re: ss op de motorfiets

      Bericht van krusty zo jun 10, 2012 12:28 pm

      Vreed machien hé SS, en daar kun je niet mee omvallen!!!!

      [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze afbeelding te kunnen zien.]

      [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]

      Anonymous
      Gast
      Gast


      ss op de motorfiets - Pagina 16 Empty Re: ss op de motorfiets

      Bericht van Gast zo jun 10, 2012 1:34 pm

      Of d'n deze bounce



      V8 powerrrrrrrr
      Annejanne
      Annejanne
      PELLETKACHEL!
      PELLETKACHEL!


      Vrouw Aantal berichten : 1387
      Registration date : 05-07-09

      ss op de motorfiets - Pagina 16 Empty Re: ss op de motorfiets

      Bericht van Annejanne zo jun 10, 2012 1:54 pm

      Deze kerels lappen echt wel de verkeersregels aan hun laars.....als dit allemaal maar goed blijft gaan.


      _________________
      Edilkamin Iris Plus speksteen
      Green Energy, Badger, Mandi, Plospan, Bioflam, Jekro, GK, Basic Plus, Perfect Flame
      Anonymous
      Gast
      Gast


      ss op de motorfiets - Pagina 16 Empty Re: ss op de motorfiets

      Bericht van Gast zo jun 10, 2012 2:27 pm

      Toch ken ik er ook wel een aantal die zich volledig aan de wet houden mbt tot hun voertuig....en een nog veel groter gevaar op de weg zijn Smile
      Annejanne
      Annejanne
      PELLETKACHEL!
      PELLETKACHEL!


      Vrouw Aantal berichten : 1387
      Registration date : 05-07-09

      ss op de motorfiets - Pagina 16 Empty Re: ss op de motorfiets

      Bericht van Annejanne zo jun 10, 2012 3:04 pm

      @pallette, bedoel je dan de gepensioneerden met een pet op lol! lacher Zo ken ik er ook wel hoor! De ongevallen die ik had en niet in de fout ging, was met jonge chauffeurs. Ik heb er wel een serieuze invaliditeit aan overgehouden....


      _________________
      Edilkamin Iris Plus speksteen
      Green Energy, Badger, Mandi, Plospan, Bioflam, Jekro, GK, Basic Plus, Perfect Flame
      Anonymous
      Gast
      Gast


      ss op de motorfiets - Pagina 16 Empty Re: ss op de motorfiets

      Bericht van Gast zo jun 10, 2012 3:10 pm

      Dat is minder om te horen....ik heb steeds meer hoop dat het bij mij helemaal goed komt, echter heb ik sinds een paar weken wel steeds regelmatiger last van dooie vinger aan de kant waar ik aan mn sleutelbeentje geopereerd was.

      Ja, t verkeer is eigenlijk niks meer als elkanders fouten opvangen Wink En soms gaat het mis helaas....
      Fleur
      Fleur
      PELLETKACHEL!
      PELLETKACHEL!


      Man Aantal berichten : 3082
      Registration date : 06-12-11

      ss op de motorfiets - Pagina 16 Empty Re: ss op de motorfiets

      Bericht van Fleur di jun 19, 2012 7:55 am

      iets voor de ombouwers

      [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]



      _________________
      _________________________________________
      HOE MEER JE WEET HOE MEER JE VERGEET
      HOE MEER JE VERGEET HOE MINDER JE WEET
      HOE MINDER JE WEET HOE MINDER JE VERGEET
      HOE MINDER JE VERGEET HOE MEER JE WEET
      _________________________________________
      Anonymous
      Gast
      Gast


      ss op de motorfiets - Pagina 16 Empty Re: ss op de motorfiets

      Bericht van Gast di jun 19, 2012 3:53 pm

      Leuk filmpke Fleur! Laughing

      Nu weet ik waar dat gekreun en gesteun uit de schuur toch vandaan komt!
      erwin
      erwin
      Admin


      Man Aantal berichten : 31576
      Leeftijd : 61
      Registration date : 15-02-10

      ss op de motorfiets - Pagina 16 Empty Re: ss op de motorfiets

      Bericht van erwin vr jun 22, 2012 11:41 pm

      Man ziet vanop terras zijn gestolen motor passeren


      Een 39-jarige Belg die donderdagmiddag op een terras in het Nederlands-Limburgse Maastricht zat, wist plots niet meer wat hij zag: zijn eigen motor passeerde voor zijn ogen.
      De motor was door een 39-jarige Bilzenaar gestolen in Kanne (Riemst) en reed met het voertuig naar Maastricht.
      Toen de eigenaar van de motor dat zag, stapte hij met een vriend in de auto en achtervolgden ze de dief. Uiteindelijk konden ze de hem klemrijden op de Cannerweg.
      De dief kon aanvankelijk nog ontkomen maar werd even later toch aangehouden door de politie van Maastricht.


      Ze hadden hem beter eerst klop en dan de politie gebeld...


      _________________
      Edilkamin Mariu - okt 2009
      Italiana Camini Mariu - okt 2009
      Anonymous
      Gast
      Gast


      ss op de motorfiets - Pagina 16 Empty Re: ss op de motorfiets

      Bericht van Gast zo jun 24, 2012 8:03 pm

      Toch mooi dat ze hem hebben kunnen snappen. Normaal gesproken is het toch vaak dikke pech als de moto gestolen wordt....

      Ik ben overigens weer iets verder:

      Ben de benzine tank aan het trachten uit t frame te nemen om een goed te reinigen met wat grit en mazout, maar bij de Goldwing is dat niet 123 gedaan...er gaan 2 dingen als eerste samen in de honda fabriek, en das dus t frame en de tank....de rest wordt er omheem gebouwd.

      Dus wiel eruit, accu en kabels eruit, om de achtebrug te laten zakken moesten de schokkers los, eentje ging goed, de andere stond vol spanning op de een of andere manier, voorzichtig met een hamer en poetsdoek tikken, nog wat harder tikken...amai wat een spanning....paf! schiet de stang die door de schokker loopt zo dwars door t dak. Die schokker was dus totaal kapot en ben blij dat ik die pin niet in me gezicht gekregen heb.

      Hij is er nu bijna uit, moregn weer een dag Laughing

      Ik snap nu wel waarom in het werkplaatshandboek met koeienletters staat gedrukt: "Als u de tank niet perse hoeft te verwijderen, doe dit dan niet! Vooraangenomen is dat het een moeilijk en tijdrovend werk is wat beter door een specialist uitgevoerd dient te worden. Ga eerst na of het strikt noodzakelijk is de tank te verwijderen alvorens verder te gaan in dit hoofdstuk"
      Annejanne
      Annejanne
      PELLETKACHEL!
      PELLETKACHEL!


      Vrouw Aantal berichten : 1387
      Registration date : 05-07-09

      ss op de motorfiets - Pagina 16 Empty Re: ss op de motorfiets

      Bericht van Annejanne zo jun 24, 2012 9:12 pm

      Een verwittigd man is er twee waard: dit spreekwoord is niet enkel voor anderen hé pallette Laughing je mag dus echt wel van geluk spreken amai


      _________________
      Edilkamin Iris Plus speksteen
      Green Energy, Badger, Mandi, Plospan, Bioflam, Jekro, GK, Basic Plus, Perfect Flame
      Anonymous
      Gast
      Gast


      ss op de motorfiets - Pagina 16 Empty Re: ss op de motorfiets

      Bericht van Gast ma jun 25, 2012 11:04 am

      Ja idd, heb na de lancering van schokbreker "spoetnik" even een sigaretje gedraaid en een pint gepakt Wink

      Ff een "dat ging maar net goed" momentje Razz

      Gesponsorde inhoud


      ss op de motorfiets - Pagina 16 Empty Re: ss op de motorfiets

      Bericht van Gesponsorde inhoud

        Soortgelijke onderwerpen

        -

        Het is nu ma mei 20, 2024 3:37 pm