Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 22 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 22 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


+34
krusty
stef123
framaro
harrielok
Kris 42
demosthenes
alainvanackere
ben-revo
peter m
makhila
Péétje Brik
hktz
grossard.rob
francky
Annejanne
Johnny Derveaux
jeanhup
zoom
Keteltje
erwin
paularis
Fleur
john-159
Groene Ridder
nick1
bart b
flair
ss
player
pedro
Philip
Uthrex
steven
knoepken
38 plaatsers

    Kosten pelletkachel tov andere verwarming


    Fleur
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Aantal berichten : 3082
    Registration date : 06-12-11

    Kosten pelletkachel tov andere verwarming - Pagina 5 Empty Re: Kosten pelletkachel tov andere verwarming

    Bericht van Fleur vr dec 28, 2012 1:55 pm

    moest ik hier een temperatuur hanteren van 20 graden zou ik waarschijnlijk maar 1500kg pellets verbruiken in plaats van nu zo n 3000 kg
    vb -gisterenavond kachel gestopt 11h - kamertenp 25 graden ---- opgestaan 7.00h kamertemp 22 gr
    kachel aangestoken ..veranda open..overdag 22 graden overal...s avonds veranda toe ,kachel naar een 25 graden.
    Johnny Derveaux
    Johnny Derveaux
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 194
    Leeftijd : 57
    Registration date : 03-03-12

    Kosten pelletkachel tov andere verwarming - Pagina 5 Empty Re: Kosten pelletkachel tov andere verwarming

    Bericht van Johnny Derveaux vr dec 28, 2012 2:07 pm


    als je kachel goed brand, wees dan tevreden.
    als je auto iets meer verbruikt dan aangegeven, dan verkoop je die toch niet hé.

    brrrrrrrrrrrrrrrrrr Evil or Very Mad
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Kosten pelletkachel tov andere verwarming - Pagina 5 Empty Re: Kosten pelletkachel tov andere verwarming

    Bericht van Gast vr dec 28, 2012 2:33 pm

    ja eigenlijk zou de kachel ook op 20gr moeten branden om exact te vergelijken ,maar dat lukt echter niet nu met de pelletkachel is het 21,5graden wat voor ons al voldoende is 25gr?? dan loop je toch in je zwembroek rond! en is trouwens niet gezond:De juiste temperaturen in huis in de winter
    1.In woonkamer, keuken en studeerkamer moet het tussen de 20 en 21 graden Celsius zijn
    2.In de andere vertrekken is 15 graden een goede temperatuur
    [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]
    en ik ben zeer tevreden(nu toch na alle kachel perikelen)ik wou gewoon maar zeggen dat het niet "altijd"klopt dat een pellet kachel de helft goedkoper stookt dan stookolie dat is al
    grts eric
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Kosten pelletkachel tov andere verwarming - Pagina 5 Empty Re: Kosten pelletkachel tov andere verwarming

    Bericht van Gast vr dec 28, 2012 2:38 pm

    @fleur als je ooit je vrouwtje beu bent heb je de oplossing al Laughing
    nick1
    nick1
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Man Aantal berichten : 835
    Leeftijd : 62
    Registration date : 22-11-11

    Kosten pelletkachel tov andere verwarming - Pagina 5 Empty Re: Kosten pelletkachel tov andere verwarming

    Bericht van nick1 vr dec 28, 2012 4:19 pm

    Ik kan er nu nog niet over meepraten want ik heb de afrekening van aardgas nog niet gehad, dat is pas in april.Ik moest vroeger 125 euro/maand en een slordige 250 euro bijbetalen bij de afrekening, dus alles bij elkaar 1750 euro. en toen ik (nog vroeger)op mazout stookte verbruikte ik bij een normale winter (dus niet extreem koud) zo'n 2200 liters mazout wat nu neerkomt op ca. 1870 euro (gerekend aan 0.85 euro/liter. Ben gestart op 11 januari 2012 met stoken op pellets en tot nu toe heb ik al 88 zakken pellets opgestookt, denkelijk komen daar nog een tiental zakken bij tegen 11 januari 2013 dus zou ik komen aan aan jaarverbruik van ca. 100 zakken pellets gekocht aan 3.40 euro/zak, totaal 340 euro. CV staat enkel nog op om warm water en bovenverdieping waar zoon leeft te verwarmen (1 radiator). Totale kost zou dus neerkomen op 340 euro + afrekening van aardgas dewelke ik nog niet weet. To be continued....

    Wat ik wel weet is dat het hier nu constant zo'n 23 a24° (vroeger 20 a21°) is en veel gezelliger (vlammenspel en een aangenamere warmte tov radiatoren).


    _________________
    Piazzetta P955 (11/01/2012)
    MCZ Cute (2014)
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Kosten pelletkachel tov andere verwarming - Pagina 5 Empty Re: Kosten pelletkachel tov andere verwarming

    Bericht van Gast za dec 29, 2012 8:13 am

    Het heeft geen zin om verbruik te meten als de omstandigheden niet volstrekt gelijkwaardig zijn schreef iemand , bwaa ik zit met een vrij oude cv ketel
    en verbruikte pakweg 2000 mazout en dan stond die nog af als we werken gingen en was het vrij koud als ik thuis kwam , nu staat hier alle dagen een pelletkachel te branden zelfs tijdens de nacht en is het hier altijd zeer aangenaam.
    Wat ik betaald heb voor drie paletten pellets is een stuk minder dan voor mijn 2000l mazout.

    mvg ,
    Annejanne
    Annejanne
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Vrouw Aantal berichten : 1387
    Registration date : 05-07-09

    Kosten pelletkachel tov andere verwarming - Pagina 5 Empty Re: Kosten pelletkachel tov andere verwarming

    Bericht van Annejanne za dec 29, 2012 8:45 am

    Als je tevreden bent met een temperatuur van 20° is cv op mazout of gas de beste oplossing denk ik. Ik heb hier 24° in huis en vind dat een comfortabele warmte, voor minder doe ik het niet niet goed Als je die temperatuur wilt hebben met cv stook je je arm!
    En of dat nu gezond is of niet zal me worst wezen rollen bloot gat


    _________________
    Edilkamin Iris Plus speksteen
    Green Energy, Badger, Mandi, Plospan, Bioflam, Jekro, GK, Basic Plus, Perfect Flame
    francky
    francky
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Man Aantal berichten : 633
    Registration date : 29-10-10

    Kosten pelletkachel tov andere verwarming - Pagina 5 Empty Re: Kosten pelletkachel tov andere verwarming

    Bericht van francky za dec 29, 2012 8:50 am

    Annejanne
    Ge loopt in monokini in huis kan niet anders lacher
    grt


    _________________
    Edelkamin funny 11kw
    zibro carmen 11 kw
    lava
    Phono solar 30x195 5850 wp omvormer SMA 4600A
    Annejanne
    Annejanne
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Vrouw Aantal berichten : 1387
    Registration date : 05-07-09

    Kosten pelletkachel tov andere verwarming - Pagina 5 Empty Re: Kosten pelletkachel tov andere verwarming

    Bericht van Annejanne za dec 29, 2012 8:53 am

    Franky, nee toch niet. Heb wel problemen met mijn gezondheid :-(


    _________________
    Edilkamin Iris Plus speksteen
    Green Energy, Badger, Mandi, Plospan, Bioflam, Jekro, GK, Basic Plus, Perfect Flame
    grossard.rob
    grossard.rob
    Admin


    Man Aantal berichten : 899
    Leeftijd : 40
    Registration date : 18-04-12

    Kosten pelletkachel tov andere verwarming - Pagina 5 Empty Re: Kosten pelletkachel tov andere verwarming

    Bericht van grossard.rob zo dec 30, 2012 9:29 am

    Een paar punten:

    Je verwijst naar een ander topic.

    Daar echter, is er geen zonneboiler of zuinige cv-brander
    wordt het water apart elektrisch bijverwarmt en maakt men gebruik van accumulatieradiators op elektriciteit.
    Er zijn dus veel meer verschillende bronnen.

    Als je dan de kost voor stroom meerekent is het verschil nog groter.

    Ikzelf verbruikte 3 jaar geleden nog 21500 kwh, stookte bij met pallettenhout etc, aanmaakblokjes, kolen aan 8/zak om de 2 a 3 dagen.
    Gasketel op warme lucht kreeg het bij 0°C het met moeite constant 18 a 20 graden zonder extra verwarming.

    Nu wel goed geisoleerd, ramen en deuren, daken. Warmeluchtverwarming om alles op 15° te houden 's nachts en als de kachel uitstaat.
    Verbruik nog 7800kwh met prijsstijging inbegrepen 500€, 2 ton pellets verstookt 500€.
    Normaal 21500Kwh = 1500€ aan gas; -500€ pellets - 500€ gas nu = 500€ over ofwel 1/3 of 33% (en dan de kolen en blokjes en hout nog)
    PLUS hebben we het nu veel warmer dan enkel op gas, ongeveer hetzelfde met bijstoken op kolen,
    MAAR minder stof as en afval dus poetsvrouw en vrouw content, kachel ontsteekt vanzelf en de vrouw supercontent en minder centen kwijt.

    Ik had nog niet vermeld dat de badkamer een convector van 2000w heeft en de 2 kinderkamers 2 micathermische verwarmingen van 1500w.
    We hebben nog 2 waterboilers, 1 van 10l in keuken en 1 van 120l in de badkamer, elektrisch.

    Ook ik heb een zonneboiler van 300l besteld en verwarming op de slaapkamers wordt ook gelegd. (Beneden is later)
    Als je alles naar 1 kunt herleiden is je kost al veel kleiner, ga je groen nog eens (isolatie en hernieuwbaar).

    Als je al een hoogrendementsketel hebt met daarop alle voorzieningen en nog een stuk hernieuwbare energie,
    moet je de grootste winst al afromen en dan kan het kloppen dat het bijna niets meer uithaald.

    Met vriendelijke groeten
    Grossard Rob
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Kosten pelletkachel tov andere verwarming - Pagina 5 Empty Re: Kosten pelletkachel tov andere verwarming

    Bericht van Gast ma dec 31, 2012 2:30 pm

    DAT ANDER TOPC WAS MAAR OM AAN TE TONEN DAT JE DUS WEL MET +- 1000L MAZOUT KUNT TOEKOMEN PER JAAR
    grts en de beste wensen aan allen !
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Kosten pelletkachel tov andere verwarming - Pagina 5 Empty Re: Kosten pelletkachel tov andere verwarming

    Bericht van Gast ma dec 31, 2012 2:56 pm

    Mazoet of Pellets?

    Ik wil eerst weten of je een oude Olie stoker hebt of redelijk recente zuiniger want ook daar zit veel verschil tussen.

    En dan de Pellets, de oude eerste van 5 jaren of ouder, die vaak als slechts 2 jaren oud werden aangeboden halen soms niet eens de 85% rendement.
    De nieuwe halen meestal iets tussen de 89½ en 96¾% netto rendement.
    Dus voor je een voordelige aanbieding zoekt, ik heb liever een nieuwe!

    En punt 3, als je vraagt of Mazoet of Pellets, waar koop je welke hoeveelheid want zowel de stookolie als Pellets zijn plaatselijk flink verschillend in prijs.
    Hetzelfde geld voor de korting bij grotere afname dus kan je het opslaan of niet?

    Daarom kan ik niet zeggen hoeveel je met Pellets gaat besparen.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Kosten pelletkachel tov andere verwarming - Pagina 5 Empty Re: Kosten pelletkachel tov andere verwarming

    Bericht van Gast di jan 01, 2013 2:36 pm

    @dirk2 ik bespaar helemaal niets met pellets !!lees!
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Kosten pelletkachel tov andere verwarming - Pagina 5 Empty Re: Kosten pelletkachel tov andere verwarming

    Bericht van Gast di jan 01, 2013 3:59 pm

    @Dirck2,
    Deze manier van dicussie en de toonzetting leidt tot niets en wordt dan ook niet op prijs gesteld. Gaarne een gematigder en bescheidener opstelling.
    grossard.rob
    grossard.rob
    Admin


    Man Aantal berichten : 899
    Leeftijd : 40
    Registration date : 18-04-12

    Kosten pelletkachel tov andere verwarming - Pagina 5 Empty Re: Kosten pelletkachel tov andere verwarming

    Bericht van grossard.rob di jan 01, 2013 8:18 pm

    Sorry Ericgtc maar voor je begint te schreeuwen even de feiten gepost in de 2 links.

    AANGEHAALD TOPIC

    Bericht 1:
    In een gewone winter heb ik ongeveer 1tank per winter(per jaar) nodig,net geen 1200liter dus, ik bestel elk jaar 1x1000liter mazout,vorige factuur was tussen de 650-700euro.
    (voor mijn zwaare nestor martin 11kw,die enkel living,+openkeuken+open eetruimte verwarmt)
    (andere ruimtes,badkamer,slaapkamers,dressing,wc...is met acumulatie-nachttarief)
    Bericht 2:
    water is met boiler(elektriciteit),in keuken apart klein boilertje,zodat de groote niet steeds moet opwarmen,uitstekende geisollerde boiler.

    DIT TOPIC:

    Bericht 1:

    ik verbruikte 1000 l stook olie per jaar (incluis warm water)daar staat oertli ecosafer brander nu nog voor op en voor de weekendjes weg zodat het 15gr blijft in huis

    Bericht 8:

    en neen erwin de kachel brandt natuurlijk geen volledig jaar, de oliebrander in de lente,zomer,enkel maar om het water op te warmen maar springt dan maar om de 2uur 30sec op .maar dat is ook verleden tijd door de installatie van een zonnecollector

    Dit is niet appelen met peren vergelijken maar met kokosnoten.
    Zoals ik zelf al aanhaalde in dit topic:

    Als je al een hoogrendementsketel hebt met daarop alle voorzieningen en nog een stuk hernieuwbare energie,
    moet je de grootste winst al afromen en dan kan het kloppen dat het bijna niets meer uithaald.

    Ook de prijs per kilo zoals dirck2 aanhaalt is van belang in je kost,
    prijzen geregistreerd 3.40/15kg Bioflam groepsaankoop of plospan 4.95 hubo maken zeker deel uit van je kost.
    Om van het rendementsverschil nog maar te zwijgen.

    Met vriendelijke groeten
    Grossard Rob
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31542
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Kosten pelletkachel tov andere verwarming - Pagina 5 Empty Re: Kosten pelletkachel tov andere verwarming

    Bericht van erwin di jan 01, 2013 8:36 pm

    Los van appelen, peren en kokosnoten ga ik eens een andere vraag stellen...

    Wie van het forum overweegt om zijn kachel buiten te gooien en terug te gaan naar CV op stookolie, omdat hij denkt weinig of niets te besparen wat?


    Laatst aangepast door erwin op di jan 01, 2013 8:58 pm; in totaal 1 keer bewerkt


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    grossard.rob
    grossard.rob
    Admin


    Man Aantal berichten : 899
    Leeftijd : 40
    Registration date : 18-04-12

    Kosten pelletkachel tov andere verwarming - Pagina 5 Empty Re: Kosten pelletkachel tov andere verwarming

    Bericht van grossard.rob di jan 01, 2013 8:57 pm

    Dju toch erwin, potverdikke.

    Nu moet ik toegeven dat ik nu net voor 15000€ ga investeren in een gaswandcondensatieketel en verwarming van de bovenverdieping.
    (Om later door te trekken naar beneden)

    MAAR omwille van aangehaald feit,

    1. 2 boilers, 1 daalderop closein 4j oud en 1 neanderthaler van inventum 100l.
    (Amper genoeg voor ons vier (2kindjes en 2 volwassenen in de douche) 1 afwasbeurt

    2. badkamer convector 2000w, 2 kinderkamers micathermische verwarming 1500w.

    3. heteluchtverwarming op gas zonder stuwing, energieverslindend en inefficient.

    Alles wordt gecentraliseerd in 1 systeem.
    Dat is in het gros van de gevallen de grootste winst die je al kan maken


    Door de komst van de pelletkachel werd mijn verbruik op 4j tijd herleid tot 33% van het oorspronkelijke.


    Door plaatsgebrek, geen silo, geen plaatsing in kelder mogelijk kan ik geen pellet cv-kachel plaatsen.
    Al was dat een van de gehoopte mogelijkheden wegens 1 brandstof en geen distributiekosten of afhankelijkheid meer.

    Enigste twijfelpunt was bij als er een plaatsing zonder silo was, je op de lange duur (bedoel ouder worden),
    rekening moest houden elke dag één of meerdere zakken de keldertrappen te moeten aflopen.
    (Hernia's, spierproblemen, vrouw met sarcoïdose die het zo al moeilijk heeft)

    Met vriendelijke groeten
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Kosten pelletkachel tov andere verwarming - Pagina 5 Empty Re: Kosten pelletkachel tov andere verwarming

    Bericht van Gast wo jan 02, 2013 11:58 am

    Wie van het forum overweegt om zijn kachel buiten te gooien en terug te gaan naar CV op stookolie.

    Ik heb ze beiden en gebruik ze , de combinatie werkt uitstekend.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Kosten pelletkachel tov andere verwarming - Pagina 5 Empty Re: Kosten pelletkachel tov andere verwarming

    Bericht van Gast wo jan 02, 2013 3:20 pm

    grossard rob schreeuwen ??? helemaal niet ! ik ben de kalmte zelf,wat een spel maken sommige er van ?! ik zeg gewoon dat ik goedkoper af ben met mijn stook olie ,maar ik ben ook zeer tevreden van de pellet kachel !!! nu heb ik een vlammetje in huis ,gezellige warmte,en die € dat ik meer verbruik kan mij echt niets schelen ! het ging gewoon over kwakkels,wel ik vond het een kwakkel dat ze je beloven dat als je 1000liter mazout verbruikt(850€) nu maar voor 500€ aan pellets zou verbruiken dat was het ,nu na 4 maand pellets te stoken blijkt dat in MIJN geval het iets duurder uitkomt met pellets omdat ik zuinig stook met de mazoutbrander, einde
    grts eric
    hktz
    hktz
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 53
    Registration date : 28-12-12

    Kosten pelletkachel tov andere verwarming - Pagina 5 Empty Re: Kosten pelletkachel tov andere verwarming

    Bericht van hktz wo jan 02, 2013 4:46 pm

    Ze hebben mij 50% bezuiniging ten opzichte van aardgas beloofd.
    Zo stom als ik ben heb ik dit pas na aankoop nagerekend.
    Ik verbruik nu 1500 m3 gas. Waarvan 1000 voor verwarming.
    1000 m3 x € 0,65 = € 640,00
    Hiervoor heb ik 1700 kg pellets à € 0,35 nodig = € 595,00
    Met deze besparing verdien ik de kachel niet snel terug.
    Het is wel gezellig, maar dat was niet de reden van de aanschaf .
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Kosten pelletkachel tov andere verwarming - Pagina 5 Empty Re: Kosten pelletkachel tov andere verwarming

    Bericht van Gast wo jan 02, 2013 5:03 pm

    Als een verkoper 50% besparing belooft is het een "verkoper" die graag omzet draait. Besparingen zijn individueel verschillend door de diverse omstandigheden en het stookgedrag en afhankelijk van de overige apparatuur. Het beetje gas wat ik verbruik is voor de stand-by CV-ketel, de Musa zorgt voor de warmte en de lucht-luchtwarmtepomp voor het sanitaire warm water.

    Wat misschien ook helpt is de kachel eens te laten afstellen door een installateur.
    ss
    ss
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 2085
    Leeftijd : 70
    Registration date : 22-11-10

    Kosten pelletkachel tov andere verwarming - Pagina 5 Empty Re: Kosten pelletkachel tov andere verwarming

    Bericht van ss wo jan 02, 2013 5:12 pm

    Vinden jullie niet dat we met zeveren nergens komen? Iedere normale mens weet dat je met over te schakelen van huisbrandolie op pellets gaat besparen, als dat in realiteit niet het geval is, dan scheelt er iets aan je pelletketel of Kachel. PUNT. Schiet je er een stuk comfort bij in? JA. PUNT! Je moet met zakken zeulen, je hebt meer stof en je moet meer reinigen. PUNT. Dat er onnozele verkopers op straat lopen is een niet te negeren evidentie, de verkoper die je 50% besparing voorspiegelt is een leugenaar of een ondeskundige zeveraar of zelfs een bedrieger.PUNT.
    Maar wat heb je nu wel met een pelletkachel/ketel?

    1. Het gevoel dat je milieubewust bezig bent.
    2. Het goeie warme gevoel van de oude houkachel of zelfs open haard. Met een hoop meer comfort van regeling en programmatie.
    3. Het oergezellige vlammetje in huis.
    4. Het gevoel dat je van niemand afhankelijk bent (opletten hiermee, enkel als je een installateur met kennis van zaken hebt, of zelf de kennis in huis hebt!!!)
    Voila, dat was het, nog veel plezier met de discussie en allen een voorspoedig 2013...
    ss
    Annejanne
    Annejanne
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Vrouw Aantal berichten : 1387
    Registration date : 05-07-09

    Kosten pelletkachel tov andere verwarming - Pagina 5 Empty Re: Kosten pelletkachel tov andere verwarming

    Bericht van Annejanne wo jan 02, 2013 6:16 pm

    Volledig eens met ss.....


    _________________
    Edilkamin Iris Plus speksteen
    Green Energy, Badger, Mandi, Plospan, Bioflam, Jekro, GK, Basic Plus, Perfect Flame
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Kosten pelletkachel tov andere verwarming - Pagina 5 Empty Re: Kosten pelletkachel tov andere verwarming

    Bericht van Gast do jan 03, 2013 3:11 pm

    @ss alee nu ben ik ineens al geen normaal mens meer omdat ik niets bespaar op pellets??? als dat niet zeveren is !!het is voor de zoveelste keer gewoon een feit als je niet meer dan 1000 liter stookolie of 1000 m3 gas verbruikt loont een pellet kachel gewoonweg niet ,en moet je ze niet aanschaffen om te besparen maar voor de gezelligheid !en mijn kachel staat 100% afgesteld !
    van hktz Gisteren om 4:46 pm
    Ze hebben mij 50% bezuiniging ten opzichte van aardgas beloofd.
    Zo stom als ik ben heb ik dit pas na aankoop nagerekend.
    Ik verbruik nu 1500 m3 gas. Waarvan 1000 voor verwarming.
    1000 m3 x € 0,65 = € 640,00
    Hiervoor heb ik 1700 kg pellets à € 0,35 nodig = € 595,00
    Met deze besparing verdien ik de kachel niet snel terug.
    Het is wel gezellig, maar dat was niet de reden van de aanschaf .
    grts eric


    Laatst aangepast door ericgtc op do jan 03, 2013 3:14 pm; in totaal 1 keer bewerkt (Reden : bijgewerkt)
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Kosten pelletkachel tov andere verwarming - Pagina 5 Empty Re: Kosten pelletkachel tov andere verwarming

    Bericht van Gast do jan 03, 2013 3:16 pm

    Laten we het over en weer vriendelijk en informatief houden en volwassen met verschillen in inzicht omgaan, scheelt weer een slotje en die dingen zijn duur genoeg Laughing
    zoom
    zoom
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 109
    Registration date : 21-10-12

    Kosten pelletkachel tov andere verwarming - Pagina 5 Empty Re: Kosten pelletkachel tov andere verwarming

    Bericht van zoom do jan 03, 2013 4:34 pm

    0,35€ per kilo is wel duur voor pellets. ik heb ze momenteel aan 0,242€
    scheelt toch ruwweg 33%.

    Gesponsorde inhoud


    Kosten pelletkachel tov andere verwarming - Pagina 5 Empty Re: Kosten pelletkachel tov andere verwarming

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu vr mei 10, 2024 9:34 pm