Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 21 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 21 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


+34
krusty
stef123
framaro
harrielok
Kris 42
demosthenes
alainvanackere
ben-revo
peter m
makhila
Péétje Brik
hktz
grossard.rob
francky
Annejanne
Johnny Derveaux
jeanhup
zoom
Keteltje
erwin
paularis
Fleur
john-159
Groene Ridder
nick1
bart b
flair
ss
player
pedro
Philip
Uthrex
steven
knoepken
38 plaatsers

    Kosten pelletkachel tov andere verwarming


    Gast
    Gast


    Kosten pelletkachel tov andere verwarming - Pagina 2 Empty Re: Kosten pelletkachel tov andere verwarming

    Bericht van Gast wo maa 03, 2010 8:53 pm

    Gas zou ik al zeker niet nemen. OK, het is proper en weinig onderhoud.
    Maar het is duur.
    Zie hier een grafiek: Energieprijzen
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Kosten pelletkachel tov andere verwarming - Pagina 2 Empty Re: Kosten pelletkachel tov andere verwarming

    Bericht van Gast wo maa 03, 2010 10:14 pm

    ik heb 35 jaar verwarmt met een onderhoudsvrije verwarmingsinstallatie --directe elektriciteit --
    buren steeds verwarmt met huisbrandolie en nu reeds allen overgeschakeld naar gas /reeds hun 3 installatie.
    de rekening na 35 jaar zal zeer dicht bij elkaar liggen tussen beide .
    gas is zowiezo onderhoudsvrij ,met pellets heb je konstant onderhoud /bijhalen pellets en stapelplaats nodig /maar wat we nog niet weten is wat zal de totaalkost zijn na 35 -40 jaar tussen beide.
    ik weet het nog niet zo ........ wat?




    gr fleur
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Kosten pelletkachel tov andere verwarming - Pagina 2 Empty Re: Kosten pelletkachel tov andere verwarming

    Bericht van Gast wo maa 03, 2010 11:20 pm

    Excentrische verwarming kost het meest van al en heel slecht rendement.
    Centrale zet warmte om in elektriciteit en vervolgend wordt de elektriciteit omgezet in warmte.
    Hierdoor zijn er telkens grote verliezen. Op het werk heb ik cijfers.
    Wij hebben ook Gas Genset staan. Die draaien niet meer omdat we met verlies elektriciteit produceren.
    Daarom wordt een nieuwbouw zwaar beboet als die verwarm met elektriciteit. Kan oplopen tot 25.000€ boete.
    Ik heb 1 van mijn accumulatoren vervangen en mijn rekening is met 70€ per maand gedaald!!!
    Nu is het mijn elektrische boiler die het meest verbruikt.
    De rekening is snel gemaakt.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Kosten pelletkachel tov andere verwarming - Pagina 2 Empty Re: Kosten pelletkachel tov andere verwarming

    Bericht van Gast do maa 04, 2010 7:41 am

    hanstandt
    je krijgt alleen maar boete wanneer je nieuwbouw niet aan de nodige isolatienormen voldoet
    [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]

    ik vraag mij trouwens af waarom dit juist op verwarming met elektriciteit word toegepast ?
    er bestaat trouwens toch iets als zonnepanelen waarbij je je eigen behoefte aan elektriciteit produceert (milleuvriendelijk,onderhoudsvriendelijk en je wordt er nog van vadertje staat goed voor beloond ,eigenaardig toch en is dit niet het tegenovergestelde wat jij beweerd.
    we moeten dan ook zwijgen over al onze luxe-problemen zoals jacuzzi,zwembaden,vijverinstallatie s en allerhande luxe toestellen die we in huis hebben en elektriciteit verbruiken....................wordt dit dan niet beter aangewend voor een behoefte wat we elke winter nodig hebben (warmte) ???
    zouden ze daar niet beter super zware boetes opzetten of schaad dit de economie misschien??
    ik kijk eerst altijd naar mezelf en wat blijkt ik verbruik elk jaar meer energie,sedert ik op pensioen ben wordt er hier veel meer gestookt, (nu met pellets)de veranda wordt de ganse winter mee verwarmd ,waarom en voor wie zouden we nog moeten besparen ,we stappen nooit op de vlieger zodat die duizenden euro s hier verbrast kunnen worden..........in wat.......in energie en luxe-artikelen.........en zo kan ik nog een eindje doorgaan.

    gezien alle voor en nadelen heb ik nog steeds men twijfels over pelletverwarming en zal de rekening en conclussie s maar na tientallen jaren kunnen gebeuren.
    ik zal waarschijnlijk zo n 600 euro besparen op jaarbasis met men pelletkachel maar dit zal teniet gedaan worden aan bovenvermelde praktijken maar qua onderhoud heb ik veel meer werk en dat vind ik een tegenvaller.





    gr fleur
    player
    player
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 359
    Leeftijd : 42
    Registration date : 04-02-09

    Kosten pelletkachel tov andere verwarming - Pagina 2 Empty Re: Kosten pelletkachel tov andere verwarming

    Bericht van player do maa 04, 2010 8:32 am

    fleur schreef:
    ik vraag mij trouwens af waarom dit juist op verwarming met elektriciteit word toegepast ?
    er bestaat trouwens toch iets als zonnepanelen waarbij je je eigen behoefte aan elektriciteit produceert (milleuvriendelijk,onderhoudsvriendelijk en je wordt er nog van vadertje staat goed voor beloond ,eigenaardig toch en is dit niet het tegenovergestelde wat jij beweerd.

    Fleur, de reden waarom dit zo streng wordt afgestraft is dat er voor 1Kw aan stroom ongeveer 3Kw andere brandstof moet verbruikt worden.
    Je redening mbt zonnepanelen klopt vanuit een particulier standpunt, maar vanuit het globale electriciteitsnetwerk gaat dit niet op hé.
    Wanneer gaan mensen die electrisch verwarmen hun verbruik het hardst nodig hebben? s'winters en s'nachts waardoor de centrales de productie evenzeer moeten leveren.

    Als je electrisch wenst te verwarmen, dan moet je momenteel denken in de richting van warmtepompen.

    ON-TOPIC: Aangezien je een houtkachel had, vermoed ik dat je de kachel ook echt wilt gebruiken om te verwarmen. De reacties die ik dan hoor van gaskachels is dat er véél energie nodig is om de ruimte te verwarmen en dat het eerder als sfeerelement gebruikt wordt.
    Wij hebben ook voor dezelfde keuze gestaan en ben nu blij met m'n pellbox. Deze winter heeft ie lekker de leefruimte van 60m² warm gehouden tijdens de koudste dagen!
    Mijn advies:
    Als verwarmingsbron --> Pellets
    Als sfeerelement --> Gas


    _________________
    Edilkamin pellbox | Piveteau pellets
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Kosten pelletkachel tov andere verwarming - Pagina 2 Empty Re: Kosten pelletkachel tov andere verwarming

    Bericht van Gast do maa 04, 2010 8:53 am

    player
    de houtkachel deed dienst in het weekend als sfeerverwarming en heeft weinig dienst gedaan,het verbruik van elektriciteit voor mijn verwarming kwam niet hoger uit of iemand (weliswaar met dezelfde woning uit de jaren 70)met gas en die met huisbrandolie hadden dan weer meer onderhoudskosten en vervangingskosten allerhande.
    moest ik nu herbeginnen zet ik een volledig passieve woning met terug direkte elektrische verwarming.
    zelfs met je strijkijzer en andere verbruikstoestellen verwarm je de plaats waar je zich in bevindt.een goede verluchting is dan een must.



    gr fleur
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Kosten pelletkachel tov andere verwarming - Pagina 2 Empty Re: Kosten pelletkachel tov andere verwarming

    Bericht van Gast do maa 04, 2010 9:10 am

    Heb in de week een vergelijking gemaakt -+ 17500kw, stoken met pellets/gas.
    Nu de gasprijs laagstaat is er weinig verschil tov pellets.
    Als je uw toaal verbruik in kw weet per jaar en je rekend de afschrijving van uw pelletkachel-+15 jaar als ze het uithoud en elektrisch verbruik -+100 à 150 watt per uur extraxiemotor dan is gas een beetje duurder dan pellets en gas heeft het grote voordeel geen onderhoud te hebben.
    Bij Luminus kostprijs 1kw = 0.0488 €
    bij nuon 1kw = 0.0635 €
    Pellets 15kg x 5 kw = 75kw per zak van 15 kg.1zak kostprijs is 3.57€ / 75 kw = 0.0476 € per kw zoals je kan zien is er weinig verschil op de moment
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Kosten pelletkachel tov andere verwarming - Pagina 2 Empty Re: Kosten pelletkachel tov andere verwarming

    Bericht van Gast do maa 04, 2010 12:15 pm

    Philip schreef:wat zie je eigenlijk zelf van je kachel ?
    wil je comfort zonder dat je er iets hoeft voor te doen kies dan voor aardgas, er is altijd ene beetje werk aan een pelletkachel, ten opzichte van een gewone houtkachel wel veel minder

    Het werk wat er aan is, dat maakt op zich niet uit.
    Er is alleen van onze kant veel twijfel over de pelletkachels
    wat betreft prijsverschil met gas, degelijkheid, duurzaamheid enz.
    Daarom de vraag op dit forum.

    Zijn er misschien onder jullie mensen die een Pellinsert 54 gebruiken?
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Kosten pelletkachel tov andere verwarming - Pagina 2 Empty Re: Kosten pelletkachel tov andere verwarming

    Bericht van Gast do maa 04, 2010 2:36 pm

    Een degelijk pelletkachel gaat toch zo'n 20 jaar mee. Dat is perfect vergelijkbaar met een gasinstallatie die na 20 jaar ook het beste heeft gehad. Qua betrouwbaarheid.. ik woon hier op een woonwijk met 26 relatieve jonge huizen en heb deze winter bij verschillende woningen de gasinstallateurs zien op en afrijden. Dus blijkbaar zijn die zeer moderne gasbranders toch ook storingsgevoelig.
    Er is inderdaad dagelijks wat werk aan een pelletkachel, maar na 5 minuutjes is de klus geklaard.
    Het raampje reinig ik dagelijks met keukenpapier (enkele seconden werk). Om de 2 dagen leeg ik de asla met de aszuiger (5 minnutjes werk) en één keer in de week reinig ik compleet de vuurhaard.
    Qua verbruik: een pelletkachel vind ik zuinig, zeker gezien de warmte zo'n kachel afgeeft.
    Als ik de kachel afstel op 23° dan haal ik op 8 meter van de kachel nog vlot 22,5°. In de zithoek waar de kachel staat is het dan echt gezellig warm. Mijn verbruik ligt nu op 103 zakken van 15 kg sinds begin oktober, stookuren 1892 uren, mijn ruimte is 125 m³ groot.
    Kostprijs om te verwarmen:3,76 x 103= €387
    Kostprijs om dezelfde ruimte verleden winter te verwarmen met elektrische accumulatie op het uitsluitend nachttarief: 6600 kw/h voor bijna €800..(nuon 3jaar vast, slik! grote stommiteit van mijnentwege) de rekening is dus vlug gemaakt me dunkt.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Kosten pelletkachel tov andere verwarming - Pagina 2 Empty Re: Kosten pelletkachel tov andere verwarming

    Bericht van Gast do maa 04, 2010 3:33 pm

    @ cantodea nu je spreekt over nuon 3 jaar fix, ik heb vandaag zonder enig probleem de 3 jaar fix laten omzetten naar gewoon aardgas en elektr nuon confort.Fix is een ramp voor de mensen ,veel te duur,heb argumenten aangehaald zoals ecopower,ebem lampiris deze zijn veel goedkoper dan nuon
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Kosten pelletkachel tov andere verwarming - Pagina 2 Empty Re: Kosten pelletkachel tov andere verwarming

    Bericht van Gast do maa 04, 2010 4:56 pm

    rudy schreef:@ cantodea nu je spreekt over nuon 3 jaar fix, ik heb vandaag zonder enig probleem de 3 jaar fix laten omzetten naar gewoon aardgas en elektr nuon confort.Fix is een ramp voor de mensen ,veel te duur,heb argumenten aangehaald zoals ecopower,ebem lampiris deze zijn veel goedkoper dan nuon

    Na het einde van je contract of liep je contract nog?
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Kosten pelletkachel tov andere verwarming - Pagina 2 Empty Re: Kosten pelletkachel tov andere verwarming

    Bericht van Gast do maa 04, 2010 5:47 pm

    mijn contract was nog lopende tot 31 dec 2011
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Kosten pelletkachel tov andere verwarming - Pagina 2 Empty Re: Kosten pelletkachel tov andere verwarming

    Bericht van Gast do maa 04, 2010 11:13 pm

    Hallo, ik ben net nieuw op dit forum, maar heb er al wel veel op gevonden voor mijn pelletkachel. Op je vraag pellets of gas kan ik het volgende zeggen. Mijn hoofdverwaming is op aardgas en deze heb ik nodig om op mijn verdiep de badkamer te verwarmen, maar zo snel het kan gaat de pelletkachel aan. Ik denk ook niet dat je indien je de mogelijkheid hebt je te beperken tot 1 manier van verwarmen kwestie van zekerheden te hebben. De warmte van een pelletkachel is niet evenaren en te vergelijken met gasverwarming.Een veel warmer gevoel en gezelligheid te over met de dansende vlammetjes. Informeer voldoende en weeg je eigen mogelijkheden goed af zou ik zeggen. veel suc6.
    Philip
    Philip
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 1426
    Leeftijd : 52
    Registration date : 15-03-09

    Kosten pelletkachel tov andere verwarming - Pagina 2 Empty Re: Kosten pelletkachel tov andere verwarming

    Bericht van Philip do maa 04, 2010 11:26 pm

    was hier ook zo fixsis
    ik heb op de badkamer een tweede thermostat gezet
    en op de beneden verdieping de termostatische radiatorkranen op 1 gezet net als in de slaapkamers(komt overeen met 12° dacht ik)
    dus de cv verwarmt nog enkel en alleen de badkamer en lichtjes de inkomhal.zodus omdat ik beneden 1 grote open ruimte heb is mijn stookgedrag nagenoeg hetzelfde gebleven met als enige verschil dat deze nu door pellets opgewarmt word


    _________________
    Rika como vanaf 24/03/15  
    player
    player
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 359
    Leeftijd : 42
    Registration date : 04-02-09

    Kosten pelletkachel tov andere verwarming - Pagina 2 Empty Re: Kosten pelletkachel tov andere verwarming

    Bericht van player vr maa 05, 2010 7:39 am

    Philip, mijn situatie is ongeveer hetzelfde, alleen heb ik m'n thermostaat nog niet voor de bovenverdieping. Hoe ik het momenteel doe:

    Radiatoren beneden op 1 en de thermostaat graden hoger zetten dan de temperatuur in de leefruimte. Hierdoor worden enkel de kamers boven verwarmd. ECHTER als ik voel aan de aanvoer van de radiatoren in de leefruimte zijn deze ook warm, dus worden de leidingen tot deze radiatoren ook warm gehouden.
    Heb jij enkel die aparte thermostaat of heb je de radiatoren op je bovenverdieping ook op een apart circuit geplaatst?
    Ik wou eerst ook een aparte (draadloze) thermostaat, maar nu denk ik toch om ook de collector boven apart te voorzien zodat enkel die radiatoren verwarmd worden.
    Ik ben beniewd naar je setup.
    Misschien dat we deze vraagstelling onderbrengen in een apart topic. Hoe gas/mazout verwarming combineren met pelletkachel.


    _________________
    Edilkamin pellbox | Piveteau pellets
    Philip
    Philip
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 1426
    Leeftijd : 52
    Registration date : 15-03-09

    Kosten pelletkachel tov andere verwarming - Pagina 2 Empty Re: Kosten pelletkachel tov andere verwarming

    Bericht van Philip vr maa 05, 2010 8:33 am

    ik heb een draadloze thermostaat geplaatst
    met zelf-lerende blablabla

    de thermostatische kranen beneden laten echt geen warm water door omdat ze op stand 1 en dus dicht staan (deze morgen ff gevoeld)
    temp hier nog nooit onder 12° gezekt dus die de kranen vragen geen warmte
    de thermostaat op de beneden verdieping staat steeds op nacht (ik bekijk dat als antivries) je weet nooit.
    dus smorgens draait cv een uurtje voor de badkamer en of de gang
    de rest van de dag blijft temp op 18° in de badkamer zodanig is het in de gang steeds een 15 a16°
    wat ik als voordeel hiervan zie tegenover nu op dit ogenblik bij jou is dat ik de temp niet moet opdrijven om warmte in de badkamer te krijgen

    mijn schoonbroer echter werkt wel op gescheiden circuit met een driewegklep
    en heeft hetzelfde resultaat maar let op dei heeft ook 2 thermostaten nodig hoor
    om zijn aparte circuit te bedienen, hij heeft echter geen thermostatische kranen nodig

    dus het ene systeem lijkt me zo goed als het andere ze doen beiden het zelfde enkel verwarmen waar gevraagd


    _________________
    Rika como vanaf 24/03/15  
    player
    player
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 359
    Leeftijd : 42
    Registration date : 04-02-09

    Kosten pelletkachel tov andere verwarming - Pagina 2 Empty Re: Kosten pelletkachel tov andere verwarming

    Bericht van player vr maa 05, 2010 9:08 am

    Is het dan ook koud aan de aanvoer van uw collectoren beneden? Ik heb daar aan gevoeld.

    Welk merk van thermostaat heb je gekozen? Het is nogal een kostelijke bedoening heb ik ergens gelezen.


    _________________
    Edilkamin pellbox | Piveteau pellets
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Kosten pelletkachel tov andere verwarming - Pagina 2 Empty Re: Kosten pelletkachel tov andere verwarming

    Bericht van Gast vr maa 05, 2010 12:20 pm

    Bij mij staat de beneden en bovenverdieping ook apart,dit word geregeld door een aparte elektronische kraan 220 volt + een draadloze bediening van het merk siemens op batterijen. Voor de rest op elke radiator overal thermostatische kranen geplaatst en beneden de verwarming een paar graden hoger gezet(op de bedieningsthermostaat natuurlijk)Dit is de meest energie vriendelijke oplossing.
    Philip
    Philip
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 1426
    Leeftijd : 52
    Registration date : 15-03-09

    Kosten pelletkachel tov andere verwarming - Pagina 2 Empty Re: Kosten pelletkachel tov andere verwarming

    Bericht van Philip za maa 06, 2010 10:03 am

    @ player
    als ik aan mijn collector van de beneden verdieping voel is die warm omdat het water door de collector stroomt om zo naar de volgende collector te gaan(boven verdieping) en daar naar de radiators verdeelt word
    echter als ik aan de leidingen van de radiatoren beneden voel zijn die na ongeveer een 40 cm zo goed als koud dus er gaat geen armte naar de radiatoren beneden(tenzij ik de thermo kranen op de radiators verder opendraai of het zo erg koud moeten binnen zijn onder de 12° dan ook zou er warme gevragd worden)
    de thermostaat koste me 250 euro in de gamma zender en ontvanger is redelijk prijzig he
    maar zelfs als je met een gescheiden systeem werkt(drieweg klep) heb je eigenlijk een 2de thermostaat nodig;
    omdat als je enkel op de beneden verdieping de thermostaat verhoogt,dus bv 24° dan staat alles boven ook wel als een gek te verwarmen , gebruik je dan je thermostatische kranen boven zal je ketel steeds gaan moduleren omdat die het op de benedenverdieping geen 24° krijgt


    @ rudy
    als je op de boven verdieping een thermostaat bij plaatst die de electronishe kraan aanstuurt
    zal je nog iets meer besparen

    zoals hier boven beschreven
    als je de thermostaat op de benedenverdieping hoger zet bv 24° en het is er steeds maar 23° door je kachel, zal je steeds een continue warmte vraag hebben, werk je dan op de bovenverdieping ook met thermokranen zal je cv steeds moduleren en bijna altijd blijve brande gedurende de periode dat de bedieningsthermostaat warmte vraagt

    gebruik je een tweede thermostaat dan stuurt de electronishekraan enkel en alleen warmte nar je bovenverdiep en als de temp bv badkamer 22° bereikt is zal de cv zich ook uitschakelen tot er weer warmte vraag is van je tweede thermostat


    _________________
    Rika como vanaf 24/03/15  
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Kosten pelletkachel tov andere verwarming - Pagina 2 Empty Re: Kosten pelletkachel tov andere verwarming

    Bericht van Gast za maa 06, 2010 12:56 pm

    inderdaad dat zo werkt het bij mij er staan zowel thermokranen boven en beneden,alsook boven én beneden thermostatische bediening
    Philip
    Philip
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 1426
    Leeftijd : 52
    Registration date : 15-03-09

    Kosten pelletkachel tov andere verwarming - Pagina 2 Empty Re: Kosten pelletkachel tov andere verwarming

    Bericht van Philip za maa 06, 2010 2:58 pm

    na ik heb geen gescheiden circuit
    maar als je je thermostatische krane goed instelt op een temp waar het in je leefplaats nooit onderzakt bv 12° (kan in extreme gevalle) dan zal je nooit warmte verkrijgen via de radiaroren beneden
    dus dit was de simpelste en goedkoospte oplossing voor mij gewoon een 2de thermostaat die je sowiezo toch in beide opties nodig hebt


    _________________
    Rika como vanaf 24/03/15  
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Kosten pelletkachel tov andere verwarming - Pagina 2 Empty Re: Kosten pelletkachel tov andere verwarming

    Bericht van Gast za jan 08, 2011 3:10 pm

    Aardgas
    Doe de v-test op [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]
    En verdien geld
    ss
    ss
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 2085
    Leeftijd : 70
    Registration date : 22-11-10

    Kosten pelletkachel tov andere verwarming - Pagina 2 Empty besparing energieverbruik pellets/electriciteit

    Bericht van ss do okt 20, 2011 11:49 am

    Gisteren kreeg ik mijn afrekening van ons electriciteitverbruik seizoen 2010-2011. De voorgaande jaren hadden we al een pak minder verbruikt, maar nu kan ik voor de eerste keer echt vergelijken omdat we voor het seizoen 2010-2011 totaal geen gebruik meer gemaakt hebben van onze directe verwarming met electriciteit in de hall, keuken, living en bovenverdieping. We gebruikten enkel nog electrische verwarming in ons bureau (max vijftal uren/week) en de badkamer (dagelijks drietal uren) Ons huis is een houtskeletwoning (bouwj 2003) met voor de normen van die tijd een uitstekende isolatie, nu natuurlijk hopeloos achterop... De woning is gelegen op een zuiderhelling van een Vlaamse Ardennenheuvel en als er zon is profiteren we daar in de winter 100% van. We hebben wel een heel goeie zomer gehad dit jaar omdat het niet echt heet was en we dus ook de airco (boververdieping - slaapkamers en hall) niet gebruikt hebben. In vergelijking met seizoen 2007-2008 (seizoen zonder pelletkachel) en 2010-2011 (met pelletkachel) verbruikten we maar liefst 50% minder electriciteit en verbruikten we slechts 1455kg pellets (97 zakjes van 15kg), hoofdzakelijk Makro-pellets.
    Voor mensen die nog niet overtuigd zijn dat een pelletkachel een uitstekende investering is.... tof
    Maar ik wil nielmand overtuigen hoor... duivel
    [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]
    Groeten,
    ss


    Laatst aangepast door ss op do okt 20, 2011 1:21 pm; in totaal 1 keer bewerkt (Reden : verwijzing naar topic bijgevoegd)
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Kosten pelletkachel tov andere verwarming - Pagina 2 Empty Re: Kosten pelletkachel tov andere verwarming

    Bericht van Gast do okt 20, 2011 2:20 pm

    wel weinig pelletkorrels als het vriest overdag gebruik ik er een goeie 50 zakken in een maand.en mn huis is volledig vernieuwd van kop tot teen nu het ene huis is het andere niet gr diego chapeau voor jou
    ss
    ss
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 2085
    Leeftijd : 70
    Registration date : 22-11-10

    Kosten pelletkachel tov andere verwarming - Pagina 2 Empty Re: Kosten pelletkachel tov andere verwarming

    Bericht van ss do okt 20, 2011 4:17 pm

    Tjah, wij zijn zelfstandigen en ik moet toegeven dat we weinig thuis zijn...
    Maar daar gaat het niet om, de besparing is buitengewoon want ons gedrag veranderde niet enkel de wijze van verwarmen...
    We zijn trouwens maar sinds een anderhalve week terug beginnen stoken want de temperatuur daalde bij ons in de living niet onder de 20°C (overdag...
    Groeten,
    ss


    Laatst aangepast door ss op do okt 20, 2011 4:28 pm; in totaal 1 keer bewerkt (Reden : bijkomende info)
    flair
    flair
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 225
    Registration date : 12-03-11

    Kosten pelletkachel tov andere verwarming - Pagina 2 Empty Re: Kosten pelletkachel tov andere verwarming

    Bericht van flair do okt 20, 2011 9:40 pm

    diego-joke schreef:wel weinig pelletkorrels als het vriest overdag gebruik ik er een goeie 50 zakken in een maand.en mn huis is volledig vernieuwd van kop tot teen nu het ene huis is het andere niet gr diego chapeau voor jou


    50 zakken per maand met 1 kachel ? Hoe groot is de oppervlakte die je verwarmt dan wel ?

    Gesponsorde inhoud


    Kosten pelletkachel tov andere verwarming - Pagina 2 Empty Re: Kosten pelletkachel tov andere verwarming

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu vr mei 10, 2024 12:24 am