Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 13 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 1 verborgen en 12 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


+34
krusty
stef123
framaro
harrielok
Kris 42
demosthenes
alainvanackere
ben-revo
peter m
makhila
Péétje Brik
hktz
grossard.rob
francky
Annejanne
Johnny Derveaux
jeanhup
zoom
Keteltje
erwin
paularis
Fleur
john-159
Groene Ridder
nick1
bart b
flair
ss
player
pedro
Philip
Uthrex
steven
knoepken
38 plaatsers

    Kosten pelletkachel tov andere verwarming


    Fleur
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Aantal berichten : 3082
    Registration date : 06-12-11

    Kosten pelletkachel tov andere verwarming - Pagina 9 Empty Re: Kosten pelletkachel tov andere verwarming

    Bericht van Fleur zo dec 22, 2013 12:04 pm

    ik ben ervan overtuigd dat dit de goedkoopste manier van stoken is en dan bedoel ik elektriciteit.
    maar daarvoor moet je NU een aangepaste NIEUWE woning hebben met alle doordachte ideeen in verband met de lage energiekosten.
    ik heb 40j op elektriciteit gestookt ,elk jaar tegenover mijn buren meer betaald op de jaarlijkse faktuur ,maar zo mag je nooit een oordeel vellen want er komt veeeel meer bij kijken of dat faktuurke.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Kosten pelletkachel tov andere verwarming - Pagina 9 Empty pellets tov aardgas

    Bericht van Gast wo maa 19, 2014 2:40 pm

    Wij hadden een grote houtkachel in combinatie met luchtverwarming op gas (hoofdverwarming).
    Vorigjaar een Funny gekocht, ca € 4000,00
    In eerste instantie de kachel voor de gezelligheid gekocht, later gekozen als hoofdverwarming, waarbij de warme lucht door de LV door het hele huis circuleert.

    Ik houd al vele jaren de gasstanden bij, dus ik kan een goede kostenvergelijking maken, alhoewel niet iedere winter hetzelfde is.
    In een bepaalde periode van 2013 heb ik 1707 m3 verstookt: kosten daarvan zijn € 1041,00.
    In diezelfde periode van dit seizoen heb ik 291 m3 gas en 133 zakken Pellets (elite) verbruikt: totale kosten hiervan bedragen € 760,00.
    Besparing: € 281,00

    Nog niet berekend zijn de afschrijving van de kachel( soort hobby), onderhoud, het sjouwen en schoonmaken.
    Vaste kosten voor het gasverbruik zijn buiten beschouwing gelaten, bij een koudere winter zou de besparing lager uitgevallen zijn.
    Nee, een grote besparing geeft een pelletkachel bij ons niet, wel veel werk.
    En toch ben ik enthousiast.
    peter m
    peter m
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 104
    Registration date : 03-01-13

    Kosten pelletkachel tov andere verwarming - Pagina 9 Empty Re: Kosten pelletkachel tov andere verwarming

    Bericht van peter m wo maa 19, 2014 5:55 pm

    hallo pellet (en gas stokers) ook wij stoken ook nog bij met gas ,om te badderen en koken!  Smile
    we stoken pas een jaartje met pellets maar we gingen van 1850 m3 naar 500 m3 en het huis lekker warm ,
    het is een reken som ,je hoeft je eigen niet rijk te rekenen ,dat wordt je er niet van , maar het is wel leuk!
    wij zijn ook wel tevreden met onze Piazzetta. gas is het makkelijkst ,maar niet veel aan!!!
    groetjes peterm
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Kosten pelletkachel tov andere verwarming - Pagina 9 Empty Re: Kosten pelletkachel tov andere verwarming

    Bericht van Gast wo maa 19, 2014 8:31 pm

    De 1800 cuub gas wat wij verstookten, kost 1100 euro. Nu met de Funny nog 300 cuub voor warm water en koken ca 200 euro.
    Bij ons zijn de pellets ongeveer 310 a 320 euro per ton. 1500 kg is een kleine 500 euro.
    Houd je 400 euro over in je portemonee. Onderhoud etc moet nog ervan af.
    Ook bij ons zijn de kosten niet doorslaggevend. Vuurtje stoken is gewoon leuk.
    Toon-Viviana
    Toon-Viviana
    Pelletje
    Pelletje


    Man Aantal berichten : 42
    Registration date : 28-04-13

    Kosten pelletkachel tov andere verwarming - Pagina 9 Empty Re: Kosten pelletkachel tov andere verwarming

    Bericht van Toon-Viviana wo maa 19, 2014 9:53 pm

    Onze Extraflame Vivana staat er sinds April 2013.
    Besparing op gas-kosten; € 1000,00. Voor € 750,00 aan pellets verstookt. Winst € 250,00
    MAAR...., vóór dat Viviana in huis kwam was de kamertemperatuur zo'n 19 à 20 graadjes.
    EN...., sinds dat Viviana in huis is is de kamertemperatuur gewoon 23 à 24 graden.
    Lekker hoor! Daarbij wordt ook de bovenverdieping mee verwarmt tot 18 à 19 graden.

    Anonymous
    Gast
    Gast


    Kosten pelletkachel tov andere verwarming - Pagina 9 Empty Re: Kosten pelletkachel tov andere verwarming

    Bericht van Gast do maa 20, 2014 10:33 am

    Leuk dat je tevreden bent met je kachel Toon, maar als je de zachte winter van dit jaar en de aanschaf van de kachel niet meetelt dan is je berekening wel wat "euh eenzijdig"
    Persoonlijk ben ik al blij als de kachel mij over zijn levensduur gerekend geen geld kost, winst kun je er echt niet mee maken in de meeste gevallen.
    Toon-Viviana
    Toon-Viviana
    Pelletje
    Pelletje


    Man Aantal berichten : 42
    Registration date : 28-04-13

    Kosten pelletkachel tov andere verwarming - Pagina 9 Empty Re: Kosten pelletkachel tov andere verwarming

    Bericht van Toon-Viviana do maa 20, 2014 10:53 pm

    Haha, ik spreek ook niet over winst... ik spreek over lekker warm!
    En ik vind het gewoon een geweldig leuke manier van verwarmen, maar winst...
    Nee hoor, je moet zelfs de pellets zo voordelig mogelijk inkopen, anders kost het geld!
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Kosten pelletkachel tov andere verwarming - Pagina 9 Empty Re: Kosten pelletkachel tov andere verwarming

    Bericht van Gast vr maa 21, 2014 8:18 am

    Wie denkt zich rijk te maken bij aanschaf van een pelletkachel is eraan voor de moeite. Of je nu gas, mazout of elektriciteit stookt.
    Een zuivere kostenberekening (all in) zal aantonen dat de verschillen minimaal zijn.
    Pellets stook je voor de gezelligheid, het warmtecomfort en het milieu.
    Een mooie pelletkachel geeft ook een extra uitstraling aan het interieur van je woning...
    krusty
    krusty
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 4416
    Leeftijd : 74
    Registration date : 19-11-11

    Kosten pelletkachel tov andere verwarming - Pagina 9 Empty Re: Kosten pelletkachel tov andere verwarming

    Bericht van krusty vr maa 21, 2014 11:29 am

    Maak hier eens je berekening.
    Ik kom daar uit op een besparing van 2100 € wat?

    Ik heb geen rekening gehouden met afschrijving pelletkachel en zijn minim electriciteitsverbruik, eventuele herstelling en onderhoud.
    DUS louter pellets tegen huisbrandolie (om het met een proper woord te zeggen).

    Na de ervaringen met mazout van de laatste week is mijn visie over mazout zeeeeeeeeeer laag gezakt!
    Fleur
    Fleur
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 3082
    Registration date : 06-12-11

    Kosten pelletkachel tov andere verwarming - Pagina 9 Empty Re: Kosten pelletkachel tov andere verwarming

    Bericht van Fleur vr maa 21, 2014 12:13 pm

    ik verbruik nu 750 euro aan pellets --vroeger 1500 euro aan elektriciteit, op verbruik een jaarlijkse besparing van 750 euro.
    ik reken op een afschrijving van 15 jaar: 4000 aankoop kachel + 2000 kosten onderdelen op 15j = 6000 delen door 15j = 400 euro jaarlijks.
    dus na 15 j zal ik (750-400)=350 x15 = 5250 winst hebben gemaakt

    voor de rest doe ik onderhoud en alles zelf (voor zover ik het kan )
    mijn elektrische installatie heb ik nog steeds achter de hand, staat hier nu 40 jaar en werkt nog steeds optimaal zonder 1 euro kost in al die jaren

    bij de dochter juist hetzelfde

    vroeger hadden we niets van werk .....nu een heleboel...maar dat neem je erbij..of niet


    _________________
    _________________________________________
    HOE MEER JE WEET HOE MEER JE VERGEET
    HOE MEER JE VERGEET HOE MINDER JE WEET
    HOE MINDER JE WEET HOE MINDER JE VERGEET
    HOE MINDER JE VERGEET HOE MEER JE WEET
    _________________________________________
    ss
    ss
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 2085
    Leeftijd : 70
    Registration date : 22-11-10

    Kosten pelletkachel tov andere verwarming - Pagina 9 Empty Re: Kosten pelletkachel tov andere verwarming

    Bericht van ss za maa 22, 2014 1:22 pm

    Hier ongeveer hetzelfde verhaal als Fleur, maar met minder verbruik...
    mikelbikel
    mikelbikel
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 120
    Leeftijd : 61
    Registration date : 26-06-14

    Kosten pelletkachel tov andere verwarming - Pagina 9 Empty Gasrekening

    Bericht van mikelbikel vr okt 30, 2015 11:10 am

    Gisteren mijn afrekening voor het gasverbruik gekregen, zomaar 1350€ krijg ik terug!
    De aankoop van mijn pelletkachel begint duidelijk zijn vruchten af te werpen. Verleden jaar ook teruggekregen op mijn faktuur; 800€. Dus als het dit seizoen in dezelfde lijn verdergaat heb ik mijn kachel teruggewonnen!
    En als de aankomende winter even zacht zal worden als vorige, zal mijn pelletverbruik ook nog meevallen...


    _________________
    Groeten,
    Michel

    Edilkamin Tiny sept. 2013
    Bijgeleverde pellets: Wonterpellet: 800kg winter 13-14
    Wonterpellet: 200kg + Elite 750kg winter 14-15
    Elite 250kg + Wonterpellet 700kg winter 15-16
    Combulux (groepsaankoop) 1000kg winter 16-17
    Comfo-pellets 900kg winter 17-18
    Comfo-pellets winter 18-19 1200kg
    Comfo-pellets winter 19-20 1250kg
    grossard.rob
    grossard.rob
    Admin


    Man Aantal berichten : 899
    Leeftijd : 40
    Registration date : 18-04-12

    Kosten pelletkachel tov andere verwarming - Pagina 9 Empty Re: Kosten pelletkachel tov andere verwarming

    Bericht van grossard.rob vr okt 30, 2015 11:37 am

    Pellets en onderhoud meetellen he,
    Plus het onderhoud van je ketel, die wordt duurder tov het verbruik dat daalt. Winters verschillen ook.
    Dan gaat je berekening kloppen..


    _________________
    Mcz Aki Hydromatic 18m2
    Edilkamin Moon 11KW Te Koop
    Pellets: Verschillend onder 4€

    12 Sunpower X20 355WP Panelen & 9 Longi 375WP Panelen
    Goodwe 6.5KW Hybride + BYD HVS Thuisbatterij 10.8KW + 3Fase
    Vaillant Aurostep 300L Zonneboiler + Hr++ VCW 206 Condensatieketel.
    Duco C+ Tronic Ventilatiesysteem

    Dj-Sets (House)
    rudy.devroey
    rudy.devroey
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 64
    Registration date : 16-02-15

    Kosten pelletkachel tov andere verwarming - Pagina 9 Empty Re: Kosten pelletkachel tov andere verwarming

    Bericht van rudy.devroey vr okt 30, 2015 11:46 am

    Wij hebben in februari een pelletkachel gezet en sinds dan nog maar 300l stookolie verbruikt. Nu staat de olie prijs wel laag waardoor er niet veel winst is, maar ik verwacht dat deze in de toekosmt wel weer de hoogte zal inschieten.
    mikelbikel
    mikelbikel
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 120
    Leeftijd : 61
    Registration date : 26-06-14

    Kosten pelletkachel tov andere verwarming - Pagina 9 Empty Re: Kosten pelletkachel tov andere verwarming

    Bericht van mikelbikel vr okt 30, 2015 11:59 am

    Ik heb tot nu toe slechts 515€ geïnvesteerd in pellets, 1e ton was gratis, 2e ton was 250€ elite groepsaankoop en daar heb ik nog meer dan 200kg van over. Nu 1 ton wonterspan @265€ waar ik nog moet aan beginnen.
    Groot "betalend" onderhoud nog niet gehad want ik zit nog maar aan 1700 van de 2500kg ingestelde groot-onderhoudslimiet. Één stookseizoen = 1 maand voorafbetaling EGW.
    Verder heb ik een gasboiler voor warm water met 1 radiator (welke zelfs nog niet heeft aangestaan) en koken op gas...


    _________________
    Groeten,
    Michel

    Edilkamin Tiny sept. 2013
    Bijgeleverde pellets: Wonterpellet: 800kg winter 13-14
    Wonterpellet: 200kg + Elite 750kg winter 14-15
    Elite 250kg + Wonterpellet 700kg winter 15-16
    Combulux (groepsaankoop) 1000kg winter 16-17
    Comfo-pellets 900kg winter 17-18
    Comfo-pellets winter 18-19 1200kg
    Comfo-pellets winter 19-20 1250kg

    Gesponsorde inhoud


    Kosten pelletkachel tov andere verwarming - Pagina 9 Empty Re: Kosten pelletkachel tov andere verwarming

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu vr mei 10, 2024 11:20 am