Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 13 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 1 verborgen en 12 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


+34
krusty
stef123
framaro
harrielok
Kris 42
demosthenes
alainvanackere
ben-revo
peter m
makhila
Péétje Brik
hktz
grossard.rob
francky
Annejanne
Johnny Derveaux
jeanhup
zoom
Keteltje
erwin
paularis
Fleur
john-159
Groene Ridder
nick1
bart b
flair
ss
player
pedro
Philip
Uthrex
steven
knoepken
38 plaatsers

    Kosten pelletkachel tov andere verwarming


    zoom
    Pellet
    Pellet


    Aantal berichten : 109
    Registration date : 21-10-12

    Kosten pelletkachel tov andere verwarming - Pagina 6 Empty Re: Kosten pelletkachel tov andere verwarming

    Bericht van zoom do jan 03, 2013 4:34 pm

    0,35€ per kilo is wel duur voor pellets. ik heb ze momenteel aan 0,242€
    scheelt toch ruwweg 33%.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Kosten pelletkachel tov andere verwarming - Pagina 6 Empty Re: Kosten pelletkachel tov andere verwarming

    Bericht van Gast do jan 03, 2013 8:35 pm

    ik aan gemiddeld 0,263 per kilo maar altijd per 10a 20 zakjes in colruyt of carrefour ,is rond 3;60 a 3;97 per zak, nu zaterdag ga ik er 20 halen in booischot en dat komt op uw prijs 3,60/15kg=0;240/zak/kg dat gaat als ze goed zijn een beetje schelen in de stook prijs maar doet geen wonderen welke moto bent u daar aan het in gang trappen?(harley?)cc?soft of hard tail?want de foto is klein en uw benen staan in de weg om goed te zien Laughing grts eric (moto,s interesseren mij meer dan pelletkachels !!)nu gaan mods zeggen verkeerd forum!


    Laatst aangepast door ericgtc op do jan 03, 2013 8:57 pm; in totaal 2 keer bewerkt (Reden : motos)
    zoom
    zoom
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 109
    Registration date : 21-10-12

    Kosten pelletkachel tov andere verwarming - Pagina 6 Empty Re: Kosten pelletkachel tov andere verwarming

    Bericht van zoom do jan 03, 2013 8:58 pm

    ik gebruik alleen hardhout pellets omdat die de grootste warmtopbrengst hebben.nu, als ik maar 1000 liter stookolie verbruikte had ik geen kachel gekocht.
    is een eigenbouw softail met standaard evo blok van 1988.
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31542
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Kosten pelletkachel tov andere verwarming - Pagina 6 Empty Re: Kosten pelletkachel tov andere verwarming

    Bericht van erwin do jan 03, 2013 9:10 pm

    @ erictg

    deze topic al gelezen Rolling Eyes
    [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Kosten pelletkachel tov andere verwarming - Pagina 6 Empty Re: Kosten pelletkachel tov andere verwarming

    Bericht van Gast do jan 03, 2013 9:20 pm

    wel kijk u hebt gelijk wat betreft het aan kopen van de kachel ,dat wou ik hier dus duidelijk maken (origineel topic was kwakkels maar mod erwin heeft dat verplaatst)maar ik heb de kachel niet aangekocht om een hoop (wat verkoper mij wel wijs maakte) te besparen ,ik wou al veel langer een hout kachel of open haard ,maar de halve trouwboek was daar tegen (ja sloef Wink )nu had ik haar toch kunnen overhalen om een pelletkachel te kopen dus ik content! ik wil dus gewoon kunnen stoken thats it iedereen tevree !! en die € meer of minder so what !evo 1340 ?
    zoom
    zoom
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 109
    Registration date : 21-10-12

    Kosten pelletkachel tov andere verwarming - Pagina 6 Empty Re: Kosten pelletkachel tov andere verwarming

    Bericht van zoom do jan 03, 2013 9:22 pm

    't is wel gezellig natuurlijk zo een vuurtje. yep,1340
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Kosten pelletkachel tov andere verwarming - Pagina 6 Empty Re: Kosten pelletkachel tov andere verwarming

    Bericht van Gast do jan 03, 2013 9:29 pm

    1 van de beste motoren van harley ! ben eigenlijk op zoek naar zo iets (wegens flitspalen)suggesties? winterkoopje?
    @erwin bedankt voor de link is wel stil gevallen in 2011 maar toch geen verkeerd forum dus Wink
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Kosten pelletkachel tov andere verwarming - Pagina 6 Empty Re: Kosten pelletkachel tov andere verwarming

    Bericht van Gast do jan 03, 2013 9:31 pm

    vergeten ja hardhout beste warmte sorry (moto's e)evo1 dus
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Kosten pelletkachel tov andere verwarming - Pagina 6 Empty Re: Kosten pelletkachel tov andere verwarming

    Bericht van Gast do jan 03, 2013 10:09 pm

    wel ik moet toch toegeven nog maar 1 zak/15kg verbruikt op 3 dagen maar ja het is dan ook 10 a 11 graden buiten cheers dus geen kachel nodig eigenlijk, met een blazertje van 800watt kom je nu al toe ! kostprijs = +- 15€ en met men pv installatie geen verbruik ! Laughing speed is all i need !


    Laatst aangepast door ericgtc op do jan 03, 2013 10:40 pm; in totaal 1 keer bewerkt (Reden : details)
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Kosten pelletkachel tov andere verwarming - Pagina 6 Empty Re: Kosten pelletkachel tov andere verwarming

    Bericht van Gast do jan 03, 2013 10:59 pm

    @zoom eigen bouw hoelang heb je erover gedaan ?uren?dagen weken? en komt er ook zoals bij vele harleys een gezellig vlammetje uit uw uitlaten als je de noodstop indrukt (is zo bij mijn gsxr1100 effe alles afsluiten met noodstop en het gas open naftkraan op pri liefst onder een tunnel krijg je lekkere ontploffingen)en vlammen, ik weet het wel not don maar toch ...mooier dan een pelletkachel die ploft ! Smile
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31542
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Kosten pelletkachel tov andere verwarming - Pagina 6 Empty Re: Kosten pelletkachel tov andere verwarming

    Bericht van erwin do jan 03, 2013 11:03 pm

    erictg,

    over motos mag maar maak dan een eigen topic in chitchat..


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Kosten pelletkachel tov andere verwarming - Pagina 6 Empty Re: Kosten pelletkachel tov andere verwarming

    Bericht van Gast do jan 03, 2013 11:10 pm

    @erwin ok sorry study
    grts eric
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Kosten pelletkachel tov andere verwarming - Pagina 6 Empty deze redenatie blijf ik leuk vinden

    Bericht van Gast za feb 16, 2013 9:18 pm

    De voordelen van een pelletkachel:
    Verwarm goedkoper
    40% tot 50% goedkoper dan stroom of gas. Een forse besparing op uw energie rekening.

    Krijg ik die kachel dan gratis ?????

    Kijk eens wat je per jaar betaald aan gas, deel het bedrag van de kachel EN de pellets eens door dat bedrag en kijk hoeveel jaar je op gas kunt stoken
    VOORDAT je gaat besparen !!! Laughing
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31542
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Kosten pelletkachel tov andere verwarming - Pagina 6 Empty Re: Kosten pelletkachel tov andere verwarming

    Bericht van erwin za feb 16, 2013 9:30 pm

    slogans met "40-50 procent besparen" daar loop je beter de andere richting uit..


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    zoom
    zoom
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 109
    Registration date : 21-10-12

    Kosten pelletkachel tov andere verwarming - Pagina 6 Empty Re: Kosten pelletkachel tov andere verwarming

    Bericht van zoom za feb 16, 2013 10:05 pm

    zijn de gasketels in nederland wel gratis dan?
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Kosten pelletkachel tov andere verwarming - Pagina 6 Empty Re: Kosten pelletkachel tov andere verwarming

    Bericht van Gast za feb 16, 2013 10:21 pm

    Nee, maar daar gaat het hier niet om, je mist de clou van het verhaal. Laughing
    Fleur
    Fleur
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 3082
    Registration date : 06-12-11

    Kosten pelletkachel tov andere verwarming - Pagina 6 Empty Re: Kosten pelletkachel tov andere verwarming

    Bericht van Fleur zo feb 17, 2013 9:35 am

    de clou van het verhaal zijn de aardbevingen in nederland door de gasontginningen.........wat gaan ze daar aandoen onze noorderburen????


    _________________
    _________________________________________
    HOE MEER JE WEET HOE MEER JE VERGEET
    HOE MEER JE VERGEET HOE MINDER JE WEET
    HOE MINDER JE WEET HOE MINDER JE VERGEET
    HOE MINDER JE VERGEET HOE MEER JE WEET
    _________________________________________
    grossard.rob
    grossard.rob
    Admin


    Man Aantal berichten : 899
    Leeftijd : 40
    Registration date : 18-04-12

    Kosten pelletkachel tov andere verwarming - Pagina 6 Empty Re: Kosten pelletkachel tov andere verwarming

    Bericht van grossard.rob zo feb 17, 2013 10:07 am

    @ Fleur

    Als er iets fout gaat, dan plaatsen ze een pretentieuse advertentie gelijk als dees.

    En die vond ik geweldig maar ook een beetje waar:

    [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Kosten pelletkachel tov andere verwarming - Pagina 6 Empty Re: Kosten pelletkachel tov andere verwarming

    Bericht van Gast zo feb 17, 2013 11:25 am

    ja op pellets stoken is veel te duur Sad (hoe weiniger reclame hoeveel te beter),ik weet wat ik bespaart hebt de afgelopen 3 jaar ,
    Péétje Brik
    Péétje Brik
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 175
    Leeftijd : 62
    Registration date : 19-01-11

    Kosten pelletkachel tov andere verwarming - Pagina 6 Empty Re: Kosten pelletkachel tov andere verwarming

    Bericht van Péétje Brik zo feb 17, 2013 12:09 pm

    Het gaat over de brandstof
    makhila
    makhila
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 56
    Leeftijd : 56
    Registration date : 07-11-12

    Kosten pelletkachel tov andere verwarming - Pagina 6 Empty Re: Kosten pelletkachel tov andere verwarming

    Bericht van makhila zo feb 17, 2013 12:38 pm

    men neme de prijs van een degelijke gaskachel/ brander, en een degelijke pelletkachel / brander, bekijkt alles samen.Ook de kosten, van brandstof en installatie
    en dit over verschillende jaren........en dan oordelen.
    ik maakte de berekening en weet heus hoe lang ik moet stoken om alles terug te verdienen.
    geem me maar pellets tov van brandstof die afhangt van internationale speculatie en grootmachten

    mvg
    makhila
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Kosten pelletkachel tov andere verwarming - Pagina 6 Empty Re: Kosten pelletkachel tov andere verwarming

    Bericht van Gast zo feb 17, 2013 1:18 pm

    40% tot 50% goedkoper tja , het is maar hoe je het bekijkt
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Kosten pelletkachel tov andere verwarming - Pagina 6 Empty Re: Kosten pelletkachel tov andere verwarming

    Bericht van Gast zo feb 17, 2013 1:24 pm

    verbruik pellets op 5maand =204€(zonder warm water)
    verbruik stookolie op 5 maand was 375€ (warm water inb)
    verschil 171€ dat de pellets goedkoper zijn op 5 maand (in mijn geval!)
    verbruik +sleet aan de wagen sleet=12cent/km x150 =18€ verbruik 6lx150km=9x1,40=12,6€=30€afgerond
    171-30=141€ reken ik 10€per maand om het water te verwarmen x5=50 dus nog 91€ winst over op 5maand ik zal nog wat blijven werken hier ga ik niet rijk van worden maar dat was ook niet de bedoeling,bij mij gaat het over het milieu en het vlammetje!
    grts eric
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Kosten pelletkachel tov andere verwarming - Pagina 6 Empty Re: Kosten pelletkachel tov andere verwarming

    Bericht van Gast zo feb 17, 2013 2:27 pm

    Allo Allo,
    Als je bij de berekening van besparing, de aanschaf van de pelletkachel
    meetelt, moet je toch ook de aanschaf van je verwarmings-ketel
    meetellen..................of niet???????
    Groetjes MNM Question Question Question
    Keteltje
    Keteltje
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 55
    Registration date : 15-01-12

    Kosten pelletkachel tov andere verwarming - Pagina 6 Empty Re: Kosten pelletkachel tov andere verwarming

    Bericht van Keteltje zo feb 17, 2013 2:40 pm

    Shocked Amaai, als ik 5 wintermaanden mijn huis kon warmstoken voor €375 kwam hier geen pellet meer binnen, milieu of niet.
    Ik heb deze week nog 1000 liter stookolie ingedaan aan €840!
    Daar stook ik mijn huis geen hele winter mee warm.
    Het betreft hier een vrijstaande woning van 2000 die reeds zeer goed geïsoleerd is met een Viessmann ketel, wel geen HR.
    Dan ben ik blijkbaar toch zeer verkeerd bezig. Sad
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Kosten pelletkachel tov andere verwarming - Pagina 6 Empty Re: Kosten pelletkachel tov andere verwarming

    Bericht van Gast zo feb 17, 2013 4:04 pm

    @Keteltje je hebt een punt €840 voor 1000 liter stookolie , niet mis hé
    voor die prijs kocht ik drie paletten Germans en heb ik er nu twee van verbruikt
    hmm ik kocht nog eens tien extra zakken Plospan om uit te proberen
    die zijn bijna op maar de kachel staat ook dag en nacht aan
    hmmm mijn huis gebouwd eind jaren veertig , ondertussen dubbel glas , nieuw dak
    enfin ik draai nu op p2 en het is 21,5°
    mooi toch ?

    Gesponsorde inhoud


    Kosten pelletkachel tov andere verwarming - Pagina 6 Empty Re: Kosten pelletkachel tov andere verwarming

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu vr mei 10, 2024 7:31 pm