En nu moogde allemaal eens goe lachen !!!
Ik was deze middag aan het appartement aan dat slot aan het prutsen . Komt er een oud vrouwtje van 85 van daar rechtover bij mij zegt ze .......Zeg menier mag ik iets vroagen ?
Ikke ....ja alst maar geen geld is want t'is teinde van de maand !
Zij......nee,nee, ze brengen mij daar een ziekenhuisbed omdat ik op de parking van het ziekenhuis overreden ben en ik ben nu thuis aan het revalideren, En ik vraag aan die mannen van het acv omdat er zo weinig ploats is in mijn living om 2 eenpersoonszetels dat verleden jaar nog gekocht heb om die in de garage te zette en ze zeggen dat ze dat niet doen omdat ze niet gekomen zijn om mijne verhuis te doen.......wilde gij die in de garage zetten?
ikke...ba ja , waarom nie , als ze tenminste niet te zwaar zijn !
(Dus ikke mee binne naar eerste verdiep want t'is een bel-etage)
Nog een geluk ze zijn nie zwaar, dus de trappen meeaf en de garage in en ik zeg lachend ....Het zijn nog schoone ik ga ze in mijne koffer legge da kan mij dienen.
Zij......awel als ge ze wilt pak ze maar mee ge moogt ze emmen.
(Dus de koffer in ,rap gebakken en ik zeg lachend die bakken die daar staan met die lege wijnflessen , (ik schat rond de 70/80 wijnflessen ).....die kunne er nog bij met het gedacht die in den delhaize in het machien voor leeggoed te steken.
Ikke .....jawadde edde gij da allemaol uitgezopen, proficiat !
Zij......jaja, ik drink graag een glas wijn bij men eten s'avonds en die flessen ston hier al van verleden jaor.
Ikke....Azo !!
Zij......die moogde ook meepakken !
Dus die flessen in mijn koffer gezet.......en ik weg .
Zetels thuis afgezet en naar den delhaize......rammelderammel...klingkling in de koffer
Steek de eerste fles erin....GEWEIGERD.....de tweede fles...GEWEIGERD ....derde fles erin .........GEWEIGERD
Miljaardenon........allemaal GEWEIGERD ik sta hier nu mee mijn 70 lege wijnflessen. Ik zal ze volgende week wel buiten zetten bij de glasophaling .........als mijn gebuur da gaat zien gaat hij ook lachen en vragen ""EDDE GIJ DA ALLEMAAL UITGEZOPEN"