Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 10 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 10 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Soortgelijke onderwerpen

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


+25
nick1
peter m
colleken
Pcorsa
boke
krusty
bvernail
Fleur
lupus
ss
Luc Melis
player
Annejanne
erwin
bart b
zonnetje
pedro
Philip
Uthrex
Block
kempenaar
noizz
flamme
pellbox
steven
29 plaatsers

    Ervaringen Plospan Pelllets


    steven
    Moderator


    Aantal berichten : 5473
    Registration date : 29-10-08

    Ervaringen Plospan Pelllets - Pagina 5 Empty Re: Ervaringen Plospan Pelllets

    Bericht van steven wo okt 21, 2009 10:53 pm

    Jurgen70,

    Over welk merk/model spreek je?


    Mvg,


    Steven
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen Plospan Pelllets - Pagina 5 Empty Re: Ervaringen Plospan Pelllets

    Bericht van Gast do okt 22, 2009 8:51 am

    jurgen70 schreef:de koeke,
    Ik heb een Freddy hydro.En inderdaad het zelfde probleem gehad met plospan ,vroeger zeer goed nu grote brol.Ik heb er al verschillende berichten over geschreven hier.Maar even int kort, er was een slechte levering, zoals bekent, die zijn ze terug komen halen en inderdaad volgende pallet veel beter.Dus op het einde van vorig stook seizoen terug een pallet bestelt, wat blijkt terug een slechte.Na een paar uren branden raam volledig zwart en kachel vol roet.
    Ik ben zelf wat beginnen testen, mede door berichten op dit forum, en ik moet zeggen dat je door de instellingen aan te passen al een groot stuk kan oplossen.
    Wat moet je doen, druk tesamen op ON en ^ dan ga je in het menu set default, de code is 184 dan scrol je naar DON SCR deze stond bij mij op 3 deze heb ik vermindert naar 1,4 dit verlaagt de snelheid van de pellet aanvoer. ik heb ook de ventilator snelheden naar boven gebracht.
    Ik moet zeggen dat het al veel beter is maar helaas nog niet perfect.

    mvg
    jurgen

    allee, 'k ben blij da'k hier ni de enige ben hier op 't forum, ken er hier in mijn directe omgeving nog 2 met diezelfde problemen één dervan heeft zelfs een goei maand geleden nog plospan gekocht, en steeds zelfde verhaal zelfs met ander merk van kachel. jurgen, heb jij in je pellets dan dan ook plastiek gevonden? of heb je daar niet naar gekeken? allezins eens door mijn voorraad heen, zullen het geen plospan meer zijn en die andere 2 hebben ook niet direct nog de neiging plospan te nemen.

    grtz
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen Plospan Pelllets - Pagina 5 Empty Re: Ervaringen Plospan Pelllets

    Bericht van Gast do okt 22, 2009 8:51 pm

    steven,
    Dat is de zelfde als die van de koeke, alleen is de mijne met radiatoren.
    Palazzetti Freddy hydro

    de koeke,
    Ik weet niet goed wat je wil zeggen met, plastiek gevonden in de pellets,
    ik heb daar ook nog niet opgelet.
    Ik heb vorig jaar ook eens BADGER geprobeerd maar die waren te hard,na enkelen zakken begon de worm ongelooflijk te piepen,terug plospan en probleem met piepen was opgelost, maar dan...
    Indien je een goed merk gevonden hebt laat het me weten he

    mvg
    jurgen
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    Ervaringen Plospan Pelllets - Pagina 5 Empty Re: Ervaringen Plospan Pelllets

    Bericht van steven do okt 22, 2009 9:49 pm

    Jurgen70,

    Uw code die je in het vorige bericht vermeld, nl 184, toen was het waarschijnlijk twintig voor zeven?

    Als ik mij niet vergis is de code de eerste 3 cijfers van het uur.


    Mvg,


    Steven


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen Plospan Pelllets - Pagina 5 Empty Re: Ervaringen Plospan Pelllets

    Bericht van Gast do okt 22, 2009 10:21 pm

    Wij stoken hier Plospan en hebben helemaal de omschreven problemen niet. In vergelijking met de Bioflam maakt het wormwiel af een toe een geluid (extra kracht zetten ?) en ik merkte reeds dat er soms lange pellets bijzitten.
    Wat warmte betreft prima, de ruit wordt nagenoeg niet vuil en wordt enkel merkbaar aan de zijkanten. Nu moet ik wel zeggen dat wij reeds een ganse pallet inkochten einde augustus maar ik ga morgen een zak of twee bijhalen en vergelijken.
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    Ervaringen Plospan Pelllets - Pagina 5 Empty Re: Ervaringen Plospan Pelllets

    Bericht van steven do okt 22, 2009 10:50 pm

    zo zie je dat het bij iedereen verschillend kan zijn.


    Mvg,


    Steven


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen Plospan Pelllets - Pagina 5 Empty Re: Ervaringen Plospan Pelllets

    Bericht van Gast vr okt 23, 2009 11:00 am

    jurgen70 schreef:steven,
    Dat is de zelfde als die van de koeke, alleen is de mijne met radiatoren.
    Palazzetti Freddy hydro

    de koeke,
    Ik weet niet goed wat je wil zeggen met, plastiek gevonden in de pellets,
    ik heb daar ook nog niet opgelet.
    Ik heb vorig jaar ook eens BADGER geprobeerd maar die waren te hard,na enkelen zakken begon de worm ongelooflijk te piepen,terug plospan en probleem met piepen was opgelost, maar dan...
    Indien je een goed merk gevonden hebt laat het me weten he

    mvg
    jurgen
    wel jurgen, als ik wist hoe je hier een foto moet plaatsen zou je meteen zien wat ik bedoel met plastiek in de pellets,maar heb da net geprobeerd en zoals gewoonlijk, blijkt da niets simpel is met een pc hé m.a.w. 't lukt mij ni. wat betreft de pellets, na 5 dagen domo te testen(had liever nog 2dagen langer getest, maar heb deze morgend kachel moeten reinigen omwille van een defect) moet ik zeggen dat ik toch vrij veel assen heb, mijn asbak was ongeveer voor de helft gevuld, aanslag op raam viel best mee makkelijk te verwijderen(in tegenstelling tot plospan), maar heb wel minder warmteuitstraling t.o.v. plospan; wat me wel meteen opviel was dat de worm veel rustiger draaide qua geluid.volgende test als mijn domo's op zijn is heiz profi, maar aangezien op deze moment nog maar over 3 zakjes beschik is da eigenlijk onvoldoende om een degelijke test uit te voeren( aangezien de kachel hier maar éénmaal per week gereinigd wordt,en dan heb ik een beter vergelijk).na heiz profi staat een test met de pellets van aveve te wachten, meer dan waarschijnlijk geen goede keuze aangezien ik nadien hier op't forum gelezen heb dat die badger verdelen en u reactie over badger lezende wat? maarja, heb ze nu eenmaal besteld, en ga die mens niet met zijn bestelling laten zitten. vwoila,tot zover deze mededeling

    grtz
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen Plospan Pelllets - Pagina 5 Empty Re: Ervaringen Plospan Pelllets

    Bericht van Gast vr okt 23, 2009 11:06 am

    Steven schreef:Jurgen70,

    Uw code die je in het vorige bericht vermeld, nl 184, toen was het waarschijnlijk twintig voor zeven?

    Als ik mij niet vergis is de code de eerste 3 cijfers van het uur.


    Mvg,


    Steven

    idd steven is steeds de eerste 3 cijfers van het huidige uur.vb.: is het 15.31u is de code 153 maar dat is om uren e.d. te resetten, servicemenu is 184 dacht ik

    grtz
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen Plospan Pelllets - Pagina 5 Empty Re: Ervaringen Plospan Pelllets

    Bericht van Gast vr okt 23, 2009 9:00 pm

    steven
    inderdaad de code voor her service menu is steeds 184.

    de koeke
    ik ben eens benieuwd naar u bevindingen met Badger.Ik moet zeggen kwa warmte waren ze zeer goed, en de problemen zijn ook maar begonnen na een zak of 10.Ik weet niet hoeveel zakken je gaat testen?

    Hobbymachine
    Ik heb denk ik in totaal 6 paletten plospan vebruikt en daarvan waren er ook 4 goede bij.
    Ik denk dat plospan de slechte levering die ze vorig jaar terug genomen hebben, gewoon weer verkocht hebben, of de verdelers natuurlijk.Alle dat is wat ik er van denk want tussen 2 slechte paletten zat er 1 goeie bij
    Mvg
    jurgen
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    Ervaringen Plospan Pelllets - Pagina 5 Empty Re: Ervaringen Plospan Pelllets

    Bericht van steven za okt 24, 2009 12:46 am

    de koeke,

    Wil je nog altijd die foto plaatsen?

    Ik zal u via pm het emailadres van het forum bezorgen.

    Mail het mij, ze er bij voor welke topic en ik plaats het wel voor u.


    Mvg,


    Steven


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    Ervaringen Plospan Pelllets - Pagina 5 Empty Re: Ervaringen Plospan Pelllets

    Bericht van steven za okt 24, 2009 8:59 am

    Ervaringen Plospan Pelllets - Pagina 5 Plospannawater

    Plospan rechtstreeks uit de zak.

    Foto beschikbaar dankzij de koeke.


    Mvg,


    Steven


    Laatst aangepast door Steven op za okt 24, 2009 9:16 am; in totaal 1 keer bewerkt


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen Plospan Pelllets - Pagina 5 Empty Re: Ervaringen Plospan Pelllets

    Bericht van Gast za okt 24, 2009 9:05 am

    Steven schreef:Ervaringen Plospan Pelllets - Pagina 5 Plospannawater

    Plospan na het in water te hebben gelegd.

    Foto beschikbaar dankzij de koeke.


    Mvg,


    Steven
    steven,
    heu....komen niet uit water hé,komen zo uit mij zakken plospan

    grtz
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    Ervaringen Plospan Pelllets - Pagina 5 Empty Re: Ervaringen Plospan Pelllets

    Bericht van steven za okt 24, 2009 9:19 am

    de koeke,

    Ik heb aangepast.

    Amai dan zien die pellets er echt niet goed uit.

    Duidelijk heel slechte kwaliteit.


    Mvg,


    Steven


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen Plospan Pelllets - Pagina 5 Empty Re: Ervaringen Plospan Pelllets

    Bericht van Gast za okt 24, 2009 9:34 am

    ge moet het mij ni zeggen, maar 't is nu niet zo dat alle pellets in die zakken zo zijn hé, 't is wel zo als ik mijn kachel vul met pellets,ik de pellets zoals op de foto zo aan de oppervlakte zie liggen . ik moet echt geen moeite doen om ernaar te zoeken.

    grtz
    Philip
    Philip
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 1426
    Leeftijd : 52
    Registration date : 15-03-09

    Ervaringen Plospan Pelllets - Pagina 5 Empty Re: Ervaringen Plospan Pelllets

    Bericht van Philip za okt 24, 2009 10:33 am

    bagger qualiteit zeg
    en dat durven ze verkopen


    _________________
    Rika como vanaf 24/03/15  
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen Plospan Pelllets - Pagina 5 Empty Re: Ervaringen Plospan Pelllets

    Bericht van Gast za okt 24, 2009 11:06 am

    jurgen70 schreef:steven
    inderdaad de code voor her service menu is steeds 184.

    de koeke
    ik ben eens benieuwd naar u bevindingen met Badger.Ik moet zeggen kwa warmte waren ze zeer goed, en de problemen zijn ook maar begonnen na een zak of 10.Ik weet niet hoeveel zakken je gaat testen?

    Hobbymachine
    Ik heb denk ik in totaal 6 paletten plospan vebruikt en daarvan waren er ook 4 goede bij.
    Ik denk dat plospan de slechte levering die ze vorig jaar terug genomen hebben, gewoon weer verkocht hebben, of de verdelers natuurlijk.Alle dat is wat ik er van denk want tussen 2 slechte paletten zat er 1 goeie bij
    Mvg
    jurgen

    jurgen,

    meestal ga ik 6 zakken halen om een test uit te voeren,het is mss dan geen slecht idee om der van badger min. 10 te nemen.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen Plospan Pelllets - Pagina 5 Empty Re: Ervaringen Plospan Pelllets

    Bericht van Gast do okt 29, 2009 7:07 am

    jurgen70 schreef:steven,
    Dat is de zelfde als die van de koeke, alleen is de mijne met radiatoren.
    Palazzetti Freddy hydro

    de koeke,
    Ik weet niet goed wat je wil zeggen met, plastiek gevonden in de pellets,
    ik heb daar ook nog niet opgelet.
    Ik heb vorig jaar ook eens BADGER geprobeerd maar die waren te hard,na enkelen zakken begon de worm ongelooflijk te piepen,terug plospan en probleem met piepen was opgelost, maar dan...
    Indien je een goed merk gevonden hebt laat het me weten he

    mvg
    jurgen

    Jurgen,

    domo test afgelopen en eigenlijk maar matig tevreden van.
    deze morgend gestart met heiz profi en ik moet zeggen qua warmte een voelbaar verschil (warmer).

    grtz
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen Plospan Pelllets - Pagina 5 Empty Re: Ervaringen Plospan Pelllets

    Bericht van Gast ma nov 02, 2009 8:47 pm

    de koeke
    Amaai die pellets wat is dat voor iets?
    Nee dat heb ik nog niet gezien tss de mijne.Alle ik mag nog tevreden zijn met mijn pallet... Laughing
    Ik heb nog een zak of 20 liggen, ik zal ook eens beginnen uitkijken om een paar merken te testen.
    groeten
    pedro
    pedro
    Admin


    Man Aantal berichten : 4752
    Leeftijd : 44
    Registration date : 18-12-08

    Ervaringen Plospan Pelllets - Pagina 5 Empty Re: Ervaringen Plospan Pelllets

    Bericht van pedro ma nov 02, 2009 8:55 pm

    de koeke schreef:
    jurgen70 schreef:steven,
    Dat is de zelfde als die van de koeke, alleen is de mijne met radiatoren.
    Palazzetti Freddy hydro

    de koeke,
    Ik weet niet goed wat je wil zeggen met, plastiek gevonden in de pellets,
    ik heb daar ook nog niet opgelet.
    Ik heb vorig jaar ook eens BADGER geprobeerd maar die waren te hard,na enkelen zakken begon de worm ongelooflijk te piepen,terug plospan en probleem met piepen was opgelost, maar dan...
    Indien je een goed merk gevonden hebt laat het me weten he

    mvg
    jurgen

    Jurgen,

    domo test afgelopen en eigenlijk maar matig tevreden van.
    deze morgend gestart met heiz profi en ik moet zeggen qua warmte een voelbaar verschil (warmer).

    grtz

    De heiz-profi bestaan ook uit hardhout,vandaar het verschil in warmte(zie ook topic over Heiz-Profi)


    _________________
    Ecoteck Sara inbouwcassette
    MCZ Saturn
    Eva Calor Elena
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen Plospan Pelllets - Pagina 5 Empty Re: Ervaringen Plospan Pelllets

    Bericht van Gast ma nov 02, 2009 9:05 pm

    [quote="jurgen70"]de koeke
    Amaai die pellets wat is dat voor iets?
    Nee dat heb ik nog niet gezien tss de mijne.Alle ik mag nog tevreden zijn met mijn pallet... Laughing
    Ik heb nog een zak of 20 liggen, ik zal ook eens beginnen uitkijken om een paar merken te testen.
    groeten[/quote

    brol van de bovenste plank jong, en da is nu men 4de pallet da'k aan't opstoken ben, ze komen ondertussen men strot uit :p
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen Plospan Pelllets - Pagina 5 Empty Re: Ervaringen Plospan Pelllets

    Bericht van Gast ma nov 02, 2009 9:22 pm

    @koeke

    Slechte pellets dat is toch geen probleem , ik zou mij een kat of twee houden dan kun je ,je slechte pellets nog gebruiken als kattebakvulling lacher
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen Plospan Pelllets - Pagina 5 Empty Re: Ervaringen Plospan Pelllets

    Bericht van Gast di nov 03, 2009 5:03 am

    of als bodembedekker, 'k had alleen ni genoeg bodem om te bedekken :p
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen Plospan Pelllets - Pagina 5 Empty plospan pellets

    Bericht van Gast za jan 09, 2010 7:51 pm

    Brandbron Artel 14Kw hydro

    laatst heb ik plospan pellets aangekocht van twee verschillende leveranciers.Het enige zichtbare verschil tussen de twee leveringen is vrij lange pellets (ca 4a5 cm),tegenover de andere korte stukjes van ca 1 tot 2 cm.Het valt me op dat de langere pellets zuiniger zijn en een lager verbruik aan de kachel geven.De kachel brand merkbaar rustiger en is stabieler qua cv water maar het ruitje is sneller vuil.
    Zelf heb ik nog niet veel ervaring vermids dit de eerste winter is met pellet verwarming.
    Heeft er misschien iemand dit ook al gemerkt of er een uitleg voor?
    Met vriendelijke groeten,John
    avatar
    zonnetje
    Pelletje
    Pelletje


    Man Aantal berichten : 23
    Registration date : 24-06-09

    Ervaringen Plospan Pelllets - Pagina 5 Empty Re: Ervaringen Plospan Pelllets

    Bericht van zonnetje zo jan 17, 2010 3:09 pm

    hallo John,

    Ik weet niet of je de instellingen makkelijk kan wijzigen van je kachel maar probeer eens het volgende:
    Bij kleine pallets komen er meer van in het korfje als de vijzel een slag draaid dan bij grotere pallets.probeer eens iets minder pallets tegeven als bij langere pallets. Lucht is ook belangrijk Bij kleine pallets wordt het sneller een compacte massa die meer lucht nodig heeft.
    Te weinig lucht geeft sneller een vuil ruitje, Meer lucht waarschijnlijk minder maar ook weer minder rendement.

    Waarschijnlijk zit er ook nog wel wat kwaliteit verschil tussen de 2 soorten Plospan die je gekocht hebt.Als er in de ene soort meer stof
    zit dan heb je ook zeker meer aanslag.Ook op de achterwand.
    Gewoon even rustig spelen met de instellingen en ff opschrijven wat je gedaan hebt.

    groet

    zonnetje
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen Plospan Pelllets - Pagina 5 Empty Re: Ervaringen Plospan Pelllets

    Bericht van Gast di jan 19, 2010 12:30 pm

    Begin 2009 waren er productieproblemen bij Plospan, er zijn toen pellets van slecte kwaliteit geproduceerd. De levering bij mijn vroegere leverancier werden toen zelfs stopgezet. In ieder geval veroorzaakt de verbranding van plospan-pellets veel meer, en donkere rookontwikkeling, en vuile kachelruitjes. Ik ben begin 2009 overgeschakeld op Badger-pellets. Ik wil geen andere meer. Weinig rookontwikkeling wat resulteert in propere ruitjes, prima rendement, perfect recycleerbare paieren zakken en ik ben misschien een beetje chauvinistisch...van Belgische makelij.

    Groeten,

    Benny
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen Plospan Pelllets - Pagina 5 Empty Re: Ervaringen Plospan Pelllets

    Bericht van Gast vr jan 22, 2010 4:45 pm

    Zijn er recentelijk nog slechte ervaringen ?

    Gesponsorde inhoud


    Ervaringen Plospan Pelllets - Pagina 5 Empty Re: Ervaringen Plospan Pelllets

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu do mei 02, 2024 11:14 am