Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 12 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 12 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Soortgelijke onderwerpen

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


+25
nick1
peter m
colleken
Pcorsa
boke
krusty
bvernail
Fleur
lupus
ss
Luc Melis
player
Annejanne
erwin
bart b
zonnetje
pedro
Philip
Uthrex
Block
kempenaar
noizz
flamme
pellbox
steven
29 plaatsers

    Ervaringen Plospan Pelllets


    erwin
    Admin


    Aantal berichten : 31512
    Registration date : 15-02-10

    Ervaringen Plospan Pelllets - Pagina 8 Empty Re: Ervaringen Plospan Pelllets

    Bericht van erwin zo feb 12, 2012 3:39 pm

    is meranti nadelig in de pellets, ik dacbt dat schors de kawliteit naar beneden haalt
    Fleur
    Fleur
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 3082
    Registration date : 06-12-11

    Ervaringen Plospan Pelllets - Pagina 8 Empty Re: Ervaringen Plospan Pelllets

    Bericht van Fleur zo feb 12, 2012 3:43 pm

    of deze houtsoorten

    http://www.google.be/search?hl=nl&source=hp&q=rood+hout&gbv=2&oq=rood+hout&aq=f&aqi=g1&aql=&gs_sm=13&gs_upl=2234l5703l0l8156l9l9l0l0l0l0l125l751l7.2l9l0


    _________________
    _________________________________________
    HOE MEER JE WEET HOE MEER JE VERGEET
    HOE MEER JE VERGEET HOE MINDER JE WEET
    HOE MINDER JE WEET HOE MINDER JE VERGEET
    HOE MINDER JE VERGEET HOE MEER JE WEET
    _________________________________________
    ss
    ss
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 2085
    Leeftijd : 70
    Registration date : 22-11-10

    Ervaringen Plospan Pelllets - Pagina 8 Empty Re: Ervaringen Plospan Pelllets

    Bericht van ss zo feb 12, 2012 3:44 pm

    Meranti is rood hardhout, vooral gebruikt bij buitenschrijnwerk, vooral deuren en vensters... De houtsoorten in de link die Fleur aangeeft zijn veel minder courant.
    Groeten,
    ss
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen Plospan Pelllets - Pagina 8 Empty Re: Ervaringen Plospan Pelllets

    Bericht van Gast zo feb 12, 2012 3:54 pm

    Erwin,
    is meranti nadelig in de pellets, ik dacbt dat schors de kawliteit naar beneden haalt

    Meranti is tropisch hardhout (zonder schors) wat een hoge verbrandingstemperatuur heeft. Ik weet dat Novus die produceert en zelf gebruikt en hij heeft voldoende klanten om er van te bestaan.

    Ik heb 2 jaar terug eiken pellets van hem gehad voor mijn pellet BBQ en daar ben ik tevreden over. Ik kreeg toen een paar proefzakjes meranti pellets mee maar mijn Sideros vond ze niet zo lekker, als ik er binnenkort weer kom neem ik een paar zakjes mee om in de Musa te testen.

    M.v.g.,
    Dick
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen Plospan Pelllets - Pagina 8 Empty Re: Ervaringen Plospan Pelllets

    Bericht van Gast zo feb 12, 2012 4:34 pm

    Ik weet ook wel dat meranti rood is ,maar zo rood als bloed?

    joop
    ss
    ss
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 2085
    Leeftijd : 70
    Registration date : 22-11-10

    Ervaringen Plospan Pelllets - Pagina 8 Empty Re: Ervaringen Plospan Pelllets

    Bericht van ss zo feb 12, 2012 4:39 pm

    Joop; FOTO?
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen Plospan Pelllets - Pagina 8 Empty Re: Ervaringen Plospan Pelllets

    Bericht van Gast zo feb 12, 2012 4:53 pm

    Joop,
    Ik weet ook wel dat meranti rood is ,maar zo rood als bloed?

    jazeker, als de meranti pellets uit de pers komen en zijn afgekoeld zijn ze bijna donkerrood en glanzend. Het zaagsel is bruin/rood en door het persen wordt dat donkerder. Mijn eiken pellets zijn ook donkerbruin, lijkt wel teak.

    M.v.g.,
    Dick
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen Plospan Pelllets - Pagina 8 Empty Re: Ervaringen Plospan Pelllets

    Bericht van Gast zo feb 12, 2012 5:06 pm

    foto zal niet lukken het is te klein om een er een foto van te maken,maar kleur is gelijk aan uw avatar SS
    Fleur
    Fleur
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 3082
    Registration date : 06-12-11

    Ervaringen Plospan Pelllets - Pagina 8 Empty Re: Ervaringen Plospan Pelllets

    Bericht van Fleur zo feb 12, 2012 5:11 pm

    @jwijnja

    zoiets zou je eerst moeten bekijken onder een microscoop of het geen vreemde stoffen zijn die per ongeluk in de productie zijn terecht gekomen.
    vervolgens melden aan je verkoper.


    _________________
    _________________________________________
    HOE MEER JE WEET HOE MEER JE VERGEET
    HOE MEER JE VERGEET HOE MINDER JE WEET
    HOE MINDER JE WEET HOE MINDER JE VERGEET
    HOE MINDER JE VERGEET HOE MEER JE WEET
    _________________________________________
    ss
    ss
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 2085
    Leeftijd : 70
    Registration date : 22-11-10

    Ervaringen Plospan Pelllets - Pagina 8 Empty Re: Ervaringen Plospan Pelllets

    Bericht van ss zo feb 12, 2012 5:33 pm

    Ferrari-rood??? Dat is wel heel erg rood om meranti te zijn!? Nog nooit gezien? Dick misschien?
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen Plospan Pelllets - Pagina 8 Empty Re: Ervaringen Plospan Pelllets

    Bericht van Gast zo feb 12, 2012 5:48 pm

    Dan denk ik eerder aan kunststof, melamine of waarschuwingslint o.i.d. wat mee geproduceerd is. Hangt er vanaf of het schilfers zijn of wat minder scherp afgescheiden delen.

    Als er meranti in verwerkt is zal dat donkerrood zijn, felrood zoals jouw racemobiel is niet natuurlijk. Blijft gissen zo en je zou zo'n pellet eens moeten fijnwrijven en dan dat rode fragment inderdaad onder een microscoop moeten bekijken.

    Plomp haalt zijn zagemeel werkelijk overal vandaan en als er ergens een rood keukenblad of zoiets verzaagd is vind je dat ergens terug.

    Ben ik blij met mijn eigen productie en Firestixx.....
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen Plospan Pelllets - Pagina 8 Empty Re: Ervaringen Plospan Pelllets

    Bericht van Gast zo feb 12, 2012 8:44 pm

    En net als de opmerking van de mindere kwaliteit van Plospan pellets : het blijft houtAFVAL. Daar zit NATUURLIJK af en toe eens een pakje laminaat met lijm bij. Niet dat ik erbij was toen het geproduceerd werd, maar het lijkt me wel logisch. we moeten ook niet heiliger willen zijn dan de Paus. Het blijft afval van zagerijen en de producent van pellets weet soms zelf niet wat hij afhaalt bij de zagerijen.

    Remember de voeding voor voeders van Hanekop in de jaren '90. Daar zat motorolie bij. Is het goed voor je kachel? Dat is ook zoiets relatief. De groene en die-hards zullen moord en brand schreeuwen, maar in werkelijkheid is het wel eens anders. Ik zou die mannen graag eens bij de pers laten staan.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen Plospan Pelllets - Pagina 8 Empty Re: Ervaringen Plospan Pelllets

    Bericht van Gast wo sep 12, 2012 8:12 pm

    Hoi ik ben Michiel uit Almere en ik heb de afgelopen winter ook gestookt met plospan pellets. Het was de eerste winter dat ik de pellet kachel had.

    Bij mij zaten er verschillende diktes pellets tussen, 6 en 8 mm. Ook heb ik blauwe stukjes plastic gezien en zwarte stukjes rubber. Ook de rode stukjes heb ik voorbij zien komen. Ik vond mijn kachel hier niet lekker op branden. De ruit werd snel zwart, veel slakvorming, een pik zwart geroete binnenkant, geen mooi vlambeeld en erg veel zaagsel in de zakken. continu ging mijn kachel in foutmelding, dan weer door zaagsel dat onderin ophoopte dan weer door de verschillende dikte's van de pellets. Ik had het niet in de gaten dat dit voor mij, of in het algemeen, een slechte pellet is omdat ik geen vergelijkings materiaal had. Nu ben ik de afgelopen week even wezen testen met german pellets, westerwalder pellets en mandi pellets en ik moet zeggen dat deze 3 allemaal veel beter zijn dan plospan. Ik denk dat german pellets voor mij de beste zijn. De ruit blijft schoon, mooie schone achterwand, mooie vlam, geen slakvorming en weinig as in de lade. Er gaat een wereld voor me open.

    Ik zal nog ff proberen om een paar foto's te plaatsen van de vervuiling in de pellets en de verschillende diktes van de pellets.

    Groeten van Michiel.
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31512
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Ervaringen Plospan Pelllets - Pagina 8 Empty Re: Ervaringen Plospan Pelllets

    Bericht van erwin wo sep 12, 2012 8:20 pm

    die fotos willen we heel graag zien Smile


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen Plospan Pelllets - Pagina 8 Empty Re: Ervaringen Plospan Pelllets

    Bericht van Gast wo sep 12, 2012 8:40 pm

    German zal constanter zijn van kwaliteit! plospan wordt door de firma zelf gemaakt en zij beslissen welke grondstof ze op dat moment ter beschikking hebben. German pellets worden in Litouwen geproduceerd en meestal op dezelfde werkwijze met grondstoffen die meestal heel erg op elkaar gelijken. Beetje te vergelijken met Hogramix, Wonterspan en Agricon. Dat zijn allemaal producenten die als hoofdproduct in de houtvezel zaten of zitten en dan kan de kwaliteit wel wat verschillen. Heb ook prachtige ladingen gehad van Hogramix en Wonterspan om dan weer af te wisselen met hele slechte ladingen.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen Plospan Pelllets - Pagina 8 Empty Re: Ervaringen Plospan Pelllets

    Bericht van Gast wo sep 12, 2012 9:39 pm

    Ervaringen Plospan Pelllets - Pagina 8 Wp000836

    Ervaringen Plospan Pelllets - Pagina 8 Wp000843

    Ervaringen Plospan Pelllets - Pagina 8 Wp000840


    Zo dan. Smile

    grts Michiel
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31512
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Ervaringen Plospan Pelllets - Pagina 8 Empty Re: Ervaringen Plospan Pelllets

    Bericht van erwin wo sep 12, 2012 10:42 pm

    mica heb de fotos wat kleiner gemaakt Smile

    dat rood is tropisch hout dat is geen ramp
    dat zwart wel dat hoort in de blauwe pmd zak


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    bvernail
    bvernail
    Pelletje
    Pelletje


    Man Aantal berichten : 30
    Registration date : 11-11-12

    Ervaringen Plospan Pelllets - Pagina 8 Empty plospan bij aankoop kachel

    Bericht van bvernail do nov 22, 2012 10:31 pm

    Ik heb een Rio, aangekocht bij de Smet in nederhasselt, en daar heb ik 2 palletten plospan bij gekregen. Tot nu toe ben ik tevreden. Maar heb wel 2 zakken van aveve gehaald, en 2 zakken woodox.
    Ik laat nog weten welke ik het beste vind.
    Ik heb wel de indruk dat woodox en aveve harder zijn dan plospan.


    _________________
    Edilkamin Rio vanaf 21-11-2012
    Plospan pellets
    krusty
    krusty
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 4410
    Leeftijd : 74
    Registration date : 19-11-11

    Ervaringen Plospan Pelllets - Pagina 8 Empty Re: Ervaringen Plospan Pelllets

    Bericht van krusty do nov 22, 2012 11:02 pm

    Ha zo....bij PdS , en 2 palletten (130 zakken) amaaiiiiiiiiiii,

    dan is er toch een ekster uit zijn bloot gat gevlogen rollen
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen Plospan Pelllets - Pagina 8 Empty Re: Ervaringen Plospan Pelllets

    Bericht van Gast vr nov 23, 2012 12:13 am

    Dan zal ik moeten gaan reclameren Smile Vandaag zijn ze bij mij een piazetta komen leveren van bij pds en ik heb 10% van de aankoopprijs in pellets gekregen =95 zaken ik heb dan 17 zakken moeten bijbetalen om aan 2 palletten te komen .
    krusty
    krusty
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 4410
    Leeftijd : 74
    Registration date : 19-11-11

    Ervaringen Plospan Pelllets - Pagina 8 Empty Re: Ervaringen Plospan Pelllets

    Bericht van krusty vr nov 23, 2012 12:34 am

    T'is de 10%.... OFWEL ....de pellets gratis hé , nie alle twee tegelijk !!!

    Straks is die man nog falliet werken

    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen Plospan Pelllets - Pagina 8 Empty Re: Ervaringen Plospan Pelllets

    Bericht van Gast vr nov 23, 2012 1:35 am

    @krusty : wat ik bedoelde Razz Ik heb voor 10% op de aankoopprijs gratis pellets gekregen.Dat waren 95 zaken gratis en om aan 2 volle palletten te komen heb ik nog 17 zakken moeten kopen .Ze zijn van het merk plospan en ze rekenen er 4.40 euro voor .Over iets wat men gratis krijgt mag men natuurlijk niet zeuren maar als leek Twisted Evil heb ik toch gezien dat deze pellets geen din + zijn en volgens mijn eerste bevindingen geven ze veel as .
    boke
    boke
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 206
    Registration date : 29-10-11

    Ervaringen Plospan Pelllets - Pagina 8 Empty Re: Ervaringen Plospan Pelllets

    Bericht van boke vr nov 23, 2012 6:01 am

    vorig jaar december bij aankoop van een piazetta p 958 bij PDS 1 pallet plospan bijgekregen ..
    Is nog wat vroeg om te beginnen rekenen , maar was zeker geen 10 % van het aankoopbedrag .

    jo
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen Plospan Pelllets - Pagina 8 Empty Re: Ervaringen Plospan Pelllets

    Bericht van Gast za dec 08, 2012 1:41 pm

    Ze zijn inderdaad geen Din-plus (Duits) maar wel EN-plus (Europees).
    En wat betreft hoeveelheid as zijn ze net hetzelfde als andere goede pellets.

    Indien verkoper dit graag per PM melden aan een admin
    krusty
    krusty
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 4410
    Leeftijd : 74
    Registration date : 19-11-11

    Ervaringen Plospan Pelllets - Pagina 8 Empty Re: Ervaringen Plospan Pelllets

    Bericht van krusty za dec 08, 2012 3:10 pm

    Je bent vergeten er bij te zeggen dat het MAAR 14 kg is . Dus, heel kwaad
    Pcorsa
    Pcorsa
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 69
    Registration date : 30-10-11

    Ervaringen Plospan Pelllets - Pagina 8 Empty Re: Ervaringen Plospan Pelllets

    Bericht van Pcorsa ma dec 10, 2012 3:10 pm

    Net 11 zakken plospan gekocht bij dip & da leopoldsburg voor te testen ... er stak een bon van -10 euro in de bus dus 4,29 x 11 - 10 = 37,19 valt goed mee vind ik

    opgelet wel maar 14 per zak !

    Gesponsorde inhoud


    Ervaringen Plospan Pelllets - Pagina 8 Empty Re: Ervaringen Plospan Pelllets

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu do mei 02, 2024 5:36 am