Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 16 gebruikers online :: 1 Geregistreerd, 1 verborgen en 14 gasten

krusty


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Soortgelijke onderwerpen

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


+25
nick1
peter m
colleken
Pcorsa
boke
krusty
bvernail
Fleur
lupus
ss
Luc Melis
player
Annejanne
erwin
bart b
zonnetje
pedro
Philip
Uthrex
Block
kempenaar
noizz
flamme
pellbox
steven
29 plaatsers

    Ervaringen Plospan Pelllets


    Uthrex
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Aantal berichten : 904
    Registration date : 29-10-08

    Ervaringen Plospan Pelllets - Pagina 7 Empty Re: Ervaringen Plospan Pelllets

    Bericht van Uthrex do sep 09, 2010 12:04 am

    jullie schreef:Hey
    U hebt toch geen 6 kachels brandend in u toonzaal staan ,toch niet als ik daar gesweest
    ben.
    Mischien 6 in totaal dat kan kloppen

    Frank zegt toch nergens dat hij ze alle 6 in zijn toonzaal heeft branden. Heb je daar ook een bed zien staan? Misschien woont hij wel ergens anders Wink

    Uthrex

    ps: laten we het houden over de pellets en niet op de verkoper (of op de man)
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen Plospan Pelllets - Pagina 7 Empty Re: Ervaringen Plospan Pelllets

    Bericht van Gast do sep 09, 2010 9:27 pm

    Laat ons hardhout en zachthout voor in de kachel niet vergelijken met pellets.

    U weet even goed dat bvb bij een speksteenkachel zacht hout wordt aangeraden.
    Naar mijn mening is een pelletkachel ook een rendementskachel, net zoals een speksteenkachel.

    Soms is hardhout zelfs onvoordeliger omdat deze minder snel zijn warmte afgeeft tov zachthout. Het duurt langer voor de maximale warmte wordt bereikt. Eenmaal deze natuurlijk bereikt is, zal deze hoger zijn dan zachthout. Maar in een pelletkachel heeft de pellet niet die tijd om tot zijn intrensieke hogere warmte te komen omdat de korrels veel sneller dan bij gewoon brandhout in de korf verdwijnen.

    Eveneens neem ik notitie van de hogere kostprijs van de hardhout pellets.

    Alles samen genomen, blijf je best bij dennenhout.
    Alle degelijke producenten gebruiken het en zijn blijvers op de markt.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen Plospan Pelllets - Pagina 7 Empty Re: Ervaringen Plospan Pelllets

    Bericht van Gast vr sep 10, 2010 7:45 am

    mathias schreef:Laat ons hardhout en zachthout voor in de kachel niet vergelijken met pellets.

    U weet even goed dat bvb bij een speksteenkachel zacht hout wordt aangeraden.
    Naar mijn mening is een pelletkachel ook een rendementskachel, net zoals een speksteenkachel.

    Soms is hardhout zelfs onvoordeliger omdat deze minder snel zijn warmte afgeeft tov zachthout. Het duurt langer voor de maximale warmte wordt bereikt. Eenmaal deze natuurlijk bereikt is, zal deze hoger zijn dan zachthout. Maar in een pelletkachel heeft de pellet niet die tijd om tot zijn intrensieke hogere warmte te komen omdat de korrels veel sneller dan bij gewoon brandhout in de korf verdwijnen.

    Eveneens neem ik notitie van de hogere kostprijs van de hardhout pellets.

    Alles samen genomen, blijf je best bij dennenhout.
    Alle degelijke producenten gebruiken het en zijn blijvers op de markt.

    Beste Mathias,

    Daar ben ik het 100% volledig mee eens, ik wou al niet reageren maar wat je zegt klopt inderdaad. Het verbruik van pellets den tov hardhout zal zeer miniem zijn omdat de computer al bepaalt hoe snel de vijzelmotor draait. Neem daar ook nog bij dat den sneller een hoge temperatuur geeft. Naar mijn mening zijn de dennehoutpellets zeker goed. En uiteindelijk, als men zegt hardhout is dit zoiezo geen 100%.
    player
    player
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 359
    Leeftijd : 42
    Registration date : 04-02-09

    Ervaringen Plospan Pelllets - Pagina 7 Empty Re: Ervaringen Plospan Pelllets

    Bericht van player di sep 28, 2010 12:22 pm

    Interessant topic! Bedankt voor jullie bijdrage(s)


    _________________
    Edilkamin pellbox | Piveteau pellets
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen Plospan Pelllets - Pagina 7 Empty Re: Ervaringen Plospan Pelllets

    Bericht van Gast za okt 23, 2010 8:03 am

    mijn ervaring met plospan minder warmte als lava meer assen en ruit vlugger vuil
    nog een vraagje ivm plospan is het normaal dat er pellets tussen zitten van zeker
    een pink lang en dat de pellets gekleurd zijn is precies of mijn dochter heeft er op
    zitten kleuren
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen Plospan Pelllets - Pagina 7 Empty Re: Ervaringen Plospan Pelllets

    Bericht van Gast za okt 23, 2010 10:40 am

    Niet normaal, maar is nogal voorgekomen, is het mogelijk er een foto van te maken?
    Groeten,
    ss
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen Plospan Pelllets - Pagina 7 Empty Re: Ervaringen Plospan Pelllets

    Bericht van Gast do nov 18, 2010 10:05 pm

    Hé wat jammer nou... Plospan wordt gemaakt door de firma Plomp uit Vinkeveen in NL. Die haalden vroeger het zaagmeel op bij het bedrijf van mijn ouders. Jammer dat het bedrijf weg is, kon ik nog flinke kortingen vragen;-).
    Philip
    Philip
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 1426
    Leeftijd : 52
    Registration date : 15-03-09

    Ervaringen Plospan Pelllets - Pagina 7 Empty Re: Ervaringen Plospan Pelllets

    Bericht van Philip do nov 18, 2010 10:12 pm

    waar zijn ze dan nu heen ? of zijn ze gestopt ?


    _________________
    Rika como vanaf 24/03/15  
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31512
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Ervaringen Plospan Pelllets - Pagina 7 Empty Re: Ervaringen Plospan Pelllets

    Bericht van erwin do nov 18, 2010 10:28 pm

    gestopt denk ik want plospan haalt zijn zagemeel nu in brecht

    https://pellets.forummotion.com/chit-chat-f78/pellets-maken-t2912.htm#26824

    zie topic bericht 9 Smile
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen Plospan Pelllets - Pagina 7 Empty Re: Ervaringen Plospan Pelllets

    Bericht van Gast vr nov 19, 2010 9:58 pm

    @Philip
    @erwin123

    Sorry, ik bedoelde niet dat Plomp gestopt is, maar het bedrijf van mijn ouders. Die leverden vroeger zaagmeel aan Plomp.

    Pesno
    Block
    Block
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Aantal berichten : 407
    Registration date : 01-01-09

    Ervaringen Plospan Pelllets - Pagina 7 Empty Re: Ervaringen Plospan Pelllets

    Bericht van Block za nov 20, 2010 4:18 pm

    Plospan rijdt ook rond in de antwerpse haven. Je heb al zeer veel ophaalpunten nodig denk ik om een goede toevoer te krijgen van grondstoffen.

    Misschien rijden andere producenten rond met anoniemere vrachtwagens dan plospan.


    _________________
    Premium pellets
    26x180 Watt
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen Plospan Pelllets - Pagina 7 Empty Re: Ervaringen Plospan Pelllets

    Bericht van Gast zo nov 21, 2010 8:59 am

    Of zijn ze dicht bij de bron gevestigd gevestigd en verwerken ze de resten van eigen productie en omliggende zagerijen. Als je alles met vrachtwagens en schepen gaat ophalen stel ik toch wel HEEL grote vragen bij .... BIObrandstof !
    Luc Melis
    Luc Melis
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 118
    Leeftijd : 67
    Registration date : 09-10-11

    Ervaringen Plospan Pelllets - Pagina 7 Empty plospan

    Bericht van Luc Melis za dec 17, 2011 5:32 pm

    heel happy heel happy Heb daar tot hier toe ook het beste resultaat mee !!


    _________________
    edilkamin funny 11kw
    Extra flame dorina 6,2 kw

    De pan european is ondertussen vervangen door een BMW R1200 GS LC !! Smile Smile Smile
    Annejanne
    Annejanne
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Vrouw Aantal berichten : 1387
    Registration date : 05-07-09

    Ervaringen Plospan Pelllets - Pagina 7 Empty Re: Ervaringen Plospan Pelllets

    Bericht van Annejanne za dec 17, 2011 5:38 pm

    Ik vind dat plospan teveel assen geven Crying or Very sad


    _________________
    Edilkamin Iris Plus speksteen
    Green Energy, Badger, Mandi, Plospan, Bioflam, Jekro, GK, Basic Plus, Perfect Flame
    ss
    ss
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 2085
    Leeftijd : 70
    Registration date : 22-11-10

    Ervaringen Plospan Pelllets - Pagina 7 Empty Re: Ervaringen Plospan Pelllets

    Bericht van ss za dec 17, 2011 6:08 pm



    Laatst aangepast door ss op za dec 17, 2011 6:12 pm; in totaal 1 keer bewerkt (Reden : link bijgevoegd)
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen Plospan Pelllets - Pagina 7 Empty Re: Ervaringen Plospan Pelllets

    Bericht van Gast vr feb 03, 2012 1:18 pm

    Ga morgen 2 pellets plospan halen in Waardenburg(thuis feestje)
    Ik hou jullie wel op de hoogte wat betrefd de kwaliteit.
    Stook nu op olimp wat goed is,wel veel stof in de zak en in de kachel.
    een pellet is 785 kg a 220euro als ik het goed heb, 28 cent de kg.

    gr joop
    Annejanne
    Annejanne
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Vrouw Aantal berichten : 1387
    Registration date : 05-07-09

    Ervaringen Plospan Pelllets - Pagina 7 Empty Re: Ervaringen Plospan Pelllets

    Bericht van Annejanne vr feb 03, 2012 7:02 pm

    Zelf heb ik ook plospan gestookt: gaf redelijk veel assen. Nu stook ik bioflam en de assen zijn de helft minder dan plospan.


    _________________
    Edilkamin Iris Plus speksteen
    Green Energy, Badger, Mandi, Plospan, Bioflam, Jekro, GK, Basic Plus, Perfect Flame
    lupus
    lupus
    Pelletje
    Pelletje


    Man Aantal berichten : 26
    Leeftijd : 61
    Registration date : 16-11-10

    Ervaringen Plospan Pelllets - Pagina 7 Empty Re: Ervaringen Plospan Pelllets

    Bericht van lupus vr feb 03, 2012 8:46 pm

    Ik heb vorig jaar 2 paletten plospan gekocht dus 112 zakken niet tevreden over veel assen.
    Gisteren tijden het vullen zag ik pellets met iets blauw in, bij nader inzien bleken er stukjes pvc in te zitten.
    Dit was mij ook vroeger reeds opgevallen maar ik schonk er geen aandacht aan.
    Zuiver houtafval??
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen Plospan Pelllets - Pagina 7 Empty Re: Ervaringen Plospan Pelllets

    Bericht van Gast do feb 09, 2012 8:50 pm

    Hallo,

    Ben begonnen met plospan pellets, branden redelijk moest wel de parameters veranderen,meer pellets.De as is volgens mij wel meer dan die van olimppellets.Ik denk als ik de 28 zakken plospan op hen weer olimppellets koop.

    joop
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen Plospan Pelllets - Pagina 7 Empty Re: Ervaringen Plospan Pelllets

    Bericht van Gast do feb 09, 2012 9:56 pm

    Ik heb een handje vol pellets in water gedaan ,maar kan geen sporen vinden van iets blauws.

    groet joop
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen Plospan Pelllets - Pagina 7 Empty Re: Ervaringen Plospan Pelllets

    Bericht van Gast za feb 11, 2012 9:50 am

    Gisteren 10 febr de kachel leeggemaakt van de plospan pellets en weer de olimp er in gedaan.Brandt veel beter!
    Minder as wel wat meer stof in de zakken.Krijg de kachel niet goed met plospan.
    Ik heb 25 zakken wie heeft intresse voor 80 euro

    gr joop
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen Plospan Pelllets - Pagina 7 Empty Re: Ervaringen Plospan Pelllets

    Bericht van Gast za feb 11, 2012 11:20 am

    Ben de zakken al kwijt!

    joop
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen Plospan Pelllets - Pagina 7 Empty Re: Ervaringen Plospan Pelllets

    Bericht van Gast zo feb 12, 2012 2:36 pm

    ik heb nog eens goed gekeken naar de plospan pellets ik zag rode stukjes in de pellets
    wat dat is weet ik niet maar ik heb nog nooit rood zaagsel gezien

    gr joop
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen Plospan Pelllets - Pagina 7 Empty Re: Ervaringen Plospan Pelllets

    Bericht van Gast zo feb 12, 2012 3:00 pm

    ik heb nog nooit rood zaagsel gezien

    Ik wel, meranti. Zal dus een deel hardhoutzaagsel verwerkt worden. Novus bijvoorbeeld krijgt zijn zaagsel van een kozijnenfabriek en dat is puur meranti.

    M.v.g.,
    Dick
    ss
    ss
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 2085
    Leeftijd : 70
    Registration date : 22-11-10

    Ervaringen Plospan Pelllets - Pagina 7 Empty Re: Ervaringen Plospan Pelllets

    Bericht van ss zo feb 12, 2012 3:18 pm

    Het noemt RED DARK MERANTI... Raadsel opgelost... Wink
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31512
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Ervaringen Plospan Pelllets - Pagina 7 Empty Re: Ervaringen Plospan Pelllets

    Bericht van erwin zo feb 12, 2012 3:39 pm

    is meranti nadelig in de pellets, ik dacbt dat schors de kawliteit naar beneden haalt


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009

    Gesponsorde inhoud


    Ervaringen Plospan Pelllets - Pagina 7 Empty Re: Ervaringen Plospan Pelllets

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu do mei 02, 2024 12:43 pm