Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 16 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 16 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Soortgelijke onderwerpen

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


+25
nick1
peter m
colleken
Pcorsa
boke
krusty
bvernail
Fleur
lupus
ss
Luc Melis
player
Annejanne
erwin
bart b
zonnetje
pedro
Philip
Uthrex
Block
kempenaar
noizz
flamme
pellbox
steven
29 plaatsers

    Ervaringen Plospan Pelllets


    Gast
    Gast


    Ervaringen Plospan Pelllets - Pagina 6 Empty Re: Ervaringen Plospan Pelllets

    Bericht van Gast vr jan 22, 2010 4:45 pm

    Zijn er recentelijk nog slechte ervaringen ?
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen Plospan Pelllets - Pagina 6 Empty Re: Ervaringen Plospan Pelllets

    Bericht van Gast vr jan 22, 2010 5:11 pm

    Ik had een 2tal weken geleden al een opmerking gemaakt op de pellets van plospan vermids de laatste levering voornamelijk bestond uit kleine stukjes tegenover de vroegere levering.Mijn vraag was toen of er iemand een uitleg of ervaring mee had.De kachel moet duidelijk harder en langer branden met als gevolg,,meer verbruik.Wat me op viel was wel dat het ruitje minder vuil werd.Meerdere malen was het opstarten ook een probleem..Veel te veel pellets in de korf tijdens het opstartprogramma.Dit heb ik ook een beetje moeten aanpassen.Ik had die dagen ook veel meer as in de lade,,maar ik durf niet beweren dat dit door deze pellets kwam of door de frisse temperaturen op dat moment,,
    Grtjs John
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen Plospan Pelllets - Pagina 6 Empty Re: Ervaringen Plospan Pelllets

    Bericht van Gast za jan 23, 2010 9:29 am

    Hallo,

    2 weken terug plosplan pellets gekocht en zo te zien branden ze goed. Alleen vindt ik dat er erg veel aanslag op het binnen werk neerslaat dus ook op het glas. Nu stook ik niet de hele dag alleen als het fris is. Misschien is dat de reden dat de kachel veel op moet starten, dus veel koude starts.
    zijn er meer die dat probleem hebben?

    groeten,

    Stuka
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen Plospan Pelllets - Pagina 6 Empty Re: Ervaringen Plospan Pelllets

    Bericht van Gast zo jan 24, 2010 4:32 pm

    Hallo,

    Ik zie dat er hier veel mensen al met plospan hebben gebrand.

    Kan iemand me misschien parameters doorgeven van een pellinsert 54 of andere kachel waar ik een beetje kan zien,
    Wat de air flow moet zijn wat de extractiemotorparameters zijn en wat de parameters zijn van de pellets.

    Want wij hebben problemen met deze pellets.
    Er blijft een grote koek achter in het verbrandngspotje.

    Ik heb al van alles geprobeerd maar niks lukt me.

    Mvg joeri
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen Plospan Pelllets - Pagina 6 Empty Re: Ervaringen Plospan Pelllets

    Bericht van Gast zo jan 24, 2010 5:13 pm

    Wel dat is hier net het zelfde en plospan is de enige Pellet waar ik problemen mee heb .
    Ik gebruik nu Mandi en dit met volle tevredenheid.
    Wink
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen Plospan Pelllets - Pagina 6 Empty Re: Ervaringen Plospan Pelllets

    Bericht van Gast wo feb 10, 2010 9:24 pm

    In de fabriek van plospan hebben ze problemen gehad vandaar dat de pellets te hard geperst waren. Ze hebben de productielijn hersteld zodat we terug goede pellets hebben. Ik stook met niets anders dan met plospan en mijn kachel is een palazetti, groetjes Ann
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen Plospan Pelllets - Pagina 6 Empty Re: Ervaringen Plospan Pelllets

    Bericht van Gast zo sep 05, 2010 10:04 pm

    Zakjes van 14 kg, dat is al 6,7% minder waar voor je geld ????
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen Plospan Pelllets - Pagina 6 Empty Re: Ervaringen Plospan Pelllets

    Bericht van Gast ma sep 06, 2010 8:28 am

    Beste Hobbymachine

    het is inderdaad 14 kg ipv 15 kg maarja dat is een beslissing van Plospan
    je haalt aan dat deze pellets 6,7 % minder waard zijn
    daar ben ik het niet mee eens, dit zijn hardhout pellets deze zijn zo wie zo duurder dan pellets die gemaakt worden van alleen dennehout.
    het is veel beter voor je kachel ,geloof me ze geven meer warmte en je komt met een zakje van 14 kg hardhout pellets veel langer toe dan
    met een zakje van 15 kg dennehout pellets
    .Je hebt ook veel minder stof in de zakken ,geen koek in de brandpot ,ruitje blijft veel langer zuiverder.
    dus dit is zeker en vast een goede prijs/kwaliteit en daar gaat het tenslotte toch om .

    grts Frank
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen Plospan Pelllets - Pagina 6 Empty Re: Ervaringen Plospan Pelllets

    Bericht van Gast ma sep 06, 2010 9:09 am

    Plospan was het merk waar ik mee begon en waar ik het meeste problemen mee had. Maar ze kunnen natuurlijk verbeterd zijn aangezien ze véél duurder zijn geworden. Sorry ... mijn ervaring !
    Uthrex
    Uthrex
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Man Aantal berichten : 904
    Leeftijd : 55
    Registration date : 29-10-08

    Ervaringen Plospan Pelllets - Pagina 6 Empty Hardhout vs dennehout pellets

    Bericht van Uthrex ma sep 06, 2010 9:25 am

    Frank,

    Da ga ik toch efkes moeten nuanceren zenne. Mag ik het in puntjes opsommen?
    - Dieje kilo minder is heel gewoon een dikke 6% minder (maar ik zeg niet dat ze minder waarde hebben).
    - Van de prijs is ook niks afgegaan. In tegendeel, ze zijn zelfs duurder geworden de laatste jaren.
    - Je weet nooit welke mengeling je krijgt bij hardhouten pellets, elke badge kan anders zijn.
    - Minder stof heeft nie veel te maken met de houtsoort, wel met de afzeving (waar Plospan zeer goed in is!)
    - Veel mensen hebben net wel een koek in het potje met hardhouten pellets. (Extractie hoger zetten helpt, maar niet iedereen is daar van op de hoogte)
    - Er zit dan ook nog is minder in uw zakje. Ja, 15kg (in dit geval 14kg), maar de dichtheid is hoger, dus de hoeveelheid is minder. Ja, dat compenseert zich daar u de kachel op minder vermogen kan laten branden om dezelfde temperatuur te krijgen.

    Eén ding is wel zeker. Ze geven beduidend meer warmte. En dat ruitje blijft inderdaad ook wel properder (omdat de extractie hoger staat?)

    Mvg,
    Uthrex

    ps: Dit is enkel mijn mening (en gebruikservaring). Ik heb het over hardhouten pellets, niet specifiek over Plospan.
    Heb deze topic gesplits om de de verkoperstopic vrij te houden van discussie.


    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen Plospan Pelllets - Pagina 6 Empty Re: Ervaringen Plospan Pelllets

    Bericht van Gast ma sep 06, 2010 9:48 am

    1 kilo minder aan dezelfde prijs = in het geniep 6% opslag + hogere prijs dan vroeger zal uitkomen op 10% opslag tegen verleden jaar , dan ga ik liever naar de makro want in eerste instantie is het mijn portemonnee die telt en DAN het milieu!!
    Ik had bij mijn kachel 960 kg plospan bijgekregen , en heb daar altijd problemen mee gehad tot iemand mij zei probeer eens andere pellets en van dan af geen problemen meer !
    avatar
    bart b
    verkoper


    Man Aantal berichten : 223
    Leeftijd : 45
    Registration date : 06-02-09

    Ervaringen Plospan Pelllets - Pagina 6 Empty Re: Ervaringen Plospan Pelllets

    Bericht van bart b ma sep 06, 2010 10:00 am

    hey

    gebruik nu al 3 weken plospan pellets .

    ben er zeer te vreden over

    -minder stof in de zakke
    -geven meer warmte
    - venster blijft veel langer proper
    - geen aankoeking meer

    dan vin ik dat die 1 kg te ver waarlozen is

    en bij de andere merken staat er altijd circa 15 kg
    heb je deze zakken al eens gewogen ??

    Doe dit maar eens .

    mvg
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen Plospan Pelllets - Pagina 6 Empty Re: Ervaringen Plospan Pelllets

    Bericht van Gast ma sep 06, 2010 10:07 am

    ""dan vin ik dat die 1 kg te ver waarlozen is""

    Dus bij aankoop van vb. 1 kg vlees ga je akkoord van maar 900gr te krijgen en toch 1 kg te betalen , als we de vergelijking mogen doortrekken!! .....doordenkertje ??
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen Plospan Pelllets - Pagina 6 Empty Re: Ervaringen Plospan Pelllets

    Bericht van Gast ma sep 06, 2010 11:25 am

    Als ik meer voedingswaarde (kalorieen) krijg met 900 gram kwaliteitsvlees dan met 1 kg mindere kwaliteit dan weet ik wat te kiezen
    je kan gaan voor het goedkoopste ,maar je kan beter gaan voor een goede prijs/kwaliteit

    ik stook met 6 kachels dagelijks en ik test zeer veel pellets op : welke geven het meeste warmte ,welke geven het mist stof als ik ze in de kachel gooi ,welke type zakjes zijn gemakkelijk te bijvullen of niet ,ik kijk ook naar de ruiten : vuiler of niet ,welke geven meer of minder koek in de vuurhaard en vooral als de kachels dan grondig gepoetst worden dan zie ik duidelijk het verschil.
    ik had verschillende merken van pellets kunnen verkopen en ik ga voor kwaliteit .

    weet je , als de mensen vroeger ( en nu nog) met een gewone houtkachel stookte dan vermeden ze dennehout als de pest ,nu gooien ze die dennehout pellets in de pelletkachel ,begrijpen wie begrijpen kan !

    koop maar eens hout en vraag naar het verschil in prijs ts hardhout en dennehout !
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen Plospan Pelllets - Pagina 6 Empty Re: Ervaringen Plospan Pelllets

    Bericht van Gast ma sep 06, 2010 11:34 am

    ,""maar je kan beter gaan voor een goede prijs/kwaliteit""

    Meer dan 4 € voor 14 kg is dat een goede prijs ??
    En over de kwaliteit zullen we maar zwijgen zeker !!
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen Plospan Pelllets - Pagina 6 Empty Re: Ervaringen Plospan Pelllets

    Bericht van Gast ma sep 06, 2010 12:00 pm

    Beste

    als je per pallet(en) koopt en dat doen de meeste kalnten , kan je deze pellets al hebben aan 3,8 € tot 3,47 €/zakje
    dat is goede prijs/kwaliteit voor HARDHOUT pellets

    meer dan 4 € wordt er toch niet gevraagd ??

    en kwaliteit is het zeker ! heb jij ook zoveel getest met diverse kachels en pellets ???
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31512
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Ervaringen Plospan Pelllets - Pagina 6 Empty Re: Ervaringen Plospan Pelllets

    Bericht van erwin ma sep 06, 2010 12:02 pm

    de rookgastemperatuur van hardhoutpellets ligt 20 graden hoger dan dennenpellets.

    als je dan de pellettoevoer kan verminderen met 20 % voor dezelfde warmte, dan heb je nog een besparing van 20-6.7 dus 13.3% netto

    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen Plospan Pelllets - Pagina 6 Empty Re: Ervaringen Plospan Pelllets

    Bericht van Gast ma sep 06, 2010 1:25 pm

    pelletkachels = rendementskachels.
    Dit kan vergeleken worden met een speksteenkachel. En daarover bestaat geen twijfel dat zacht hout beter is dan hard hout.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen Plospan Pelllets - Pagina 6 Empty Re: Ervaringen Plospan Pelllets

    Bericht van Gast ma sep 06, 2010 5:13 pm

    ik snap de redenering niet, als er op de zak vermeld staat 15kilo, dan hoort er 15kilo in te zitten en niet 14 kilo. Net hetzelfde a ls je gaat benzine of diesel tanken en je tankt voor 15liter dan hoor je ook 15 liter te krijgen, daar betaal je trouwens voor.

    En ik stook met harde en zachte pellets, de harde hebben bij mij meer stof dan de zachte, een koekvorming heb ik bij beide niet, het glas wordt bij de harde sneller zwart dan bij de zachte, maar dit komt zeker omdat de verbrandingskamer waar ik de zachte in stook groter is omdat de kachel groter is, dus blijf ik maar met beide rustig verder stoken.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen Plospan Pelllets - Pagina 6 Empty Re: Ervaringen Plospan Pelllets

    Bericht van Gast ma sep 06, 2010 5:30 pm

    welke redenering ? Op de zakken staat 14 kg en je krijgt 14 kg hardhout kwaliteits pellets DIN + (aan een eerlijke prijs )
    ik snap het probleem niet ?

    op vele andere merken staat er circa 15 kg en geloof me weeg 100 zakken en je zal zien dat er in 70 zakken geen15 kg zit
    stof vind je bijna niet in de huidige Plospan zakken.

    grts
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen Plospan Pelllets - Pagina 6 Empty Re: Ervaringen Plospan Pelllets

    Bericht van Gast wo sep 08, 2010 11:43 am

    Frank,
    Ik heb over het ganse bovenstaande toch wat te melden :
    Op de www Plospan.nl van de fabrikanten Plomp & zn staat letterlijk "Plomp en zn. bv is in september 2005 serieus begonnen met de productie van een geheel eigen houtpellet die gedeeltelijk bestaat uit hardhout." Gedeeltelijk uit hardhout dus en wat zou dan de aanvullende component kunnen zijn ? Dennenhout misschien ?
    Plospan zijn dus GEEN HARDHOUT pellets ... tenzij de fabricant zich vergist !

    Van de lading pellets die wij vandaag ophaalden hebben wij 20 zakken gewogen op een gecalibreerde weegschaal van mijn baas. Uitgekapt in de schaal en vastgesteld dat er zéér weinig stof was, en het gemiddeld gewicht was 15,07 kg en ja, er waren er sommige onder de 15 kg.
    Een dergelijke actie opzetten was redelijk uniek op de werkvloer !
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen Plospan Pelllets - Pagina 6 Empty Re: Ervaringen Plospan Pelllets

    Bericht van Gast wo sep 08, 2010 12:03 pm

    Frank schreef:
    weet je , als de mensen vroeger ( en nu nog) met een gewone houtkachel stookte dan vermeden ze dennehout als de pest ,nu gooien ze die dennehout pellets in de pelletkachel ,begrijpen wie begrijpen kan !

    misschien omdat het dennenhout veel hars bevat, en die hars is een van de redenen is waardoor men schouwbrand kan krijgen, wegens aankoeking in de schouw, of vergis ik me hiermee? misschien dat door dennenhout de temp is de schoorsteen niet hoog is, maar met de huidige pelletkachels is de schouwtemp al redelijk laag, bij mij is dat ongeveer 130°, en iets wat ik in dennenhout pellets niet tegen kom is hars, want dan zouden de pellets toch aan elkaar moeten kleven door die hars?

    En nog, als er 14kilo vermeld staat op de zakjes dan is er toch geen probleem als ze ze verkopen tegen welke prijs ook, alleen dat de pellets flink duurder geworden zijn, maar dat is de leverancier/handelaar zijn zaak, ik was van mening dat ze 14 kilo verkochten met 15kilo vermeld op de zakjes, want dit kon niet terug vinden op de topic, dus dat misverstand is uit de wereld, no probs...

    en Frank zou het misschien mogelijk zijn om me eens je prijslijst door te mailen op pm zoals gevraagd, want heb ze tot heden nog niet ontvangen, maar je zal het wel te druk hebben vermoed ik..

    Annejanne
    Annejanne
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Vrouw Aantal berichten : 1387
    Registration date : 05-07-09

    Ervaringen Plospan Pelllets - Pagina 6 Empty Re: Ervaringen Plospan Pelllets

    Bericht van Annejanne wo sep 08, 2010 5:05 pm

    Nico,
    Frank heeft reeds eerder (05/09/2010)zijn prijslijst meegedeeld op dit forum onder deze titel: plospan pellets zuid-limburg


    _________________
    Edilkamin Iris Plus speksteen
    Green Energy, Badger, Mandi, Plospan, Bioflam, Jekro, GK, Basic Plus, Perfect Flame
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen Plospan Pelllets - Pagina 6 Empty Re: Ervaringen Plospan Pelllets

    Bericht van Gast wo sep 08, 2010 7:58 pm

    ha ok bedankt annejanne
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen Plospan Pelllets - Pagina 6 Empty Re: Ervaringen Plospan Pelllets

    Bericht van Gast wo sep 08, 2010 10:55 pm

    Frank schreef:Als ik meer voedingswaarde (kalorieen) krijg met 900 gram kwaliteitsvlees dan met 1 kg mindere kwaliteit dan weet ik wat te kiezen
    je kan gaan voor het goedkoopste ,maar je kan beter gaan voor een goede prijs/kwaliteit

    ik stook met 6 kachels dagelijks en ik test zeer veel pellets op : welke geven het meeste warmte ,welke geven het mist stof als ik ze in de kachel gooi ,welke type zakjes zijn gemakkelijk te bijvullen of niet ,ik kijk ook naar de ruiten : vuiler of niet ,welke geven meer of minder koek in de vuurhaard en vooral als de kachels dan grondig gepoetst worden dan zie ik duidelijk het verschil.
    ik had verschillende merken van pellets kunnen verkopen en ik ga voor kwaliteit .

    weet je , als de mensen vroeger ( en nu nog) met een gewone houtkachel stookte dan vermeden ze dennehout als de pest ,nu gooien ze die dennehout pellets in de pelletkachel ,begrijpen wie begrijpen kan !

    koop maar eens hout en vraag naar het verschil in prijs ts hardhout en dennehout !


    Hey

    U hebt toch geen 6 kachels brandend in u toonzaal staan ,toch niet als ik daar gesweest
    ben.
    Mischien 6 in totaal dat kan kloppen
    Uthrex
    Uthrex
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Man Aantal berichten : 904
    Leeftijd : 55
    Registration date : 29-10-08

    Ervaringen Plospan Pelllets - Pagina 6 Empty Re: Ervaringen Plospan Pelllets

    Bericht van Uthrex do sep 09, 2010 12:04 am

    jullie schreef:Hey
    U hebt toch geen 6 kachels brandend in u toonzaal staan ,toch niet als ik daar gesweest
    ben.
    Mischien 6 in totaal dat kan kloppen

    Frank zegt toch nergens dat hij ze alle 6 in zijn toonzaal heeft branden. Heb je daar ook een bed zien staan? Misschien woont hij wel ergens anders Wink

    Uthrex

    ps: laten we het houden over de pellets en niet op de verkoper (of op de man)

    Gesponsorde inhoud


    Ervaringen Plospan Pelllets - Pagina 6 Empty Re: Ervaringen Plospan Pelllets

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu do mei 02, 2024 4:44 am