Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 17 gebruikers online :: 1 Geregistreerd, 0 verborgen en 16 gasten

krusty


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Soortgelijke onderwerpen

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


+25
nick1
peter m
colleken
Pcorsa
boke
krusty
bvernail
Fleur
lupus
ss
Luc Melis
player
Annejanne
erwin
bart b
zonnetje
pedro
Philip
Uthrex
Block
kempenaar
noizz
flamme
pellbox
steven
29 plaatsers

    Ervaringen Plospan Pelllets


    steven
    Moderator


    Aantal berichten : 5473
    Registration date : 29-10-08

    Ervaringen Plospan Pelllets - Pagina 3 Empty Re: Ervaringen Plospan Pelllets

    Bericht van steven zo feb 01, 2009 4:33 pm

    Dany,

    Als je registreert, dan kan je ook de 'grote pellet-enquête' invullen.

    Te vinden onder de topic 'algemeen-pellets'

    Mvg,


    Steven
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen Plospan Pelllets - Pagina 3 Empty Re: Ervaringen Plospan Pelllets

    Bericht van Gast zo feb 01, 2009 7:03 pm

    dany schreef:Inderdaad Steven, 'k vraag me enkel af of het nadeel van het aankoeken van Plospan te verwaarlozen is tegenover de voordelen. Als je op dit forum leest dat bij sommigen de korf doorbrandt, dan vraag ik me af of het aan de kwaliteit van het metaal (van de korf) ligt of de te hoge temperatuur die misschien ontstaat bij pellets gemaakt van hardere houtsoorten (zoals bij Plospan) Door de bomen zie je het bos niet meer, maar evenzo bij het grote aanbod aan pelletsoorten en de positieve en negatieve reacties op ieder merk. 'k denk dat ik toch voor Granilux zal kiezen en wachten tot de kwaliteit van Plospan gegarandeerd is. Dit forum is een goede barometer om de kwaliteit van de merken na te gaan. Rolling Eyes

    Ik denk dat het eerder aan het metaal zal liggen als de vuurkorf doorbrandt, tenslotte worden die zo gemaakt dat ze tegen zéér hoge
    temperaturen kunnen, het is trouwens ook zo dat je met pellets die meer warmte geven op een lager vermogen brandt dus eigenlijk eenzelfde temperatuur verkrijgt als bij andere pellets, alleen verbruik je minder.Pellets uit hardhout bij mij brandt op stand 2 , andere pellets op stand 3 of 4 , uitgangstemperatuur blijft gelijk.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen Plospan Pelllets - Pagina 3 Empty Re: Ervaringen Plospan Pelllets

    Bericht van Gast wo feb 04, 2009 2:32 pm

    Inmiddels kreeg ik 3 zakken pellets van de nieuwe productie van Plospan. Ik heb alleszins niets van slakvorming. Misschien wel iets meer as.
    noizz
    noizz
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 194
    Leeftijd : 55
    Registration date : 01-12-08

    Ervaringen Plospan Pelllets - Pagina 3 Empty Re: Ervaringen Plospan Pelllets

    Bericht van noizz wo feb 04, 2009 2:45 pm

    Hoe zit dit nu juist:Zien de zakken er nu anders uit of is alles terug zoals voorheen.(elders op het forum staat dat er een andere kleur was gebruikt op de zakken).
    Betreft asse:welke kleur heeft ie??


    _________________
    Saey Neema Mandi,Baltwood,Lava,Olimp en Makro-pellets
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen Plospan Pelllets - Pagina 3 Empty Re: Ervaringen Plospan Pelllets

    Bericht van Gast wo feb 04, 2009 2:56 pm

    Sorry, maar ik kan niet precies meer kijken. De vuilbakken zijn deze ochtend opgehaald. Volgens mij waren ze groen en zwart. Op het eerste zicht zagen ze me er niet echt anders uit (maar het was al een tijdje geleden dat ik persoonlijk Plospan gebruikte, dus ik durf er echt geen eed op doen). De eerste werden pas naar België gehaald vorige week donderdag, zei men mij.
    avatar
    kempenaar
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 126
    Leeftijd : 76
    Registration date : 21-01-09

    Ervaringen Plospan Pelllets - Pagina 3 Empty Re: Ervaringen Plospan Pelllets

    Bericht van kempenaar wo feb 04, 2009 6:36 pm

    Heb thans bij de pelletleverancier ter vervanging van ontbrekende
    badger pellets plospan pellets meegekregen Ik ga ze uitproberen
    en het resultaat mededelen op het forum alien
    noizz
    noizz
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 194
    Leeftijd : 55
    Registration date : 01-12-08

    Ervaringen Plospan Pelllets - Pagina 3 Empty Re: Ervaringen Plospan Pelllets

    Bericht van noizz wo feb 04, 2009 7:52 pm

    ben zeer benieuwd :D


    _________________
    Saey Neema Mandi,Baltwood,Lava,Olimp en Makro-pellets
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen Plospan Pelllets - Pagina 3 Empty Re: Ervaringen Plospan Pelllets

    Bericht van Gast ma feb 09, 2009 7:44 pm

    Ik was tevreden van onze eerste pallet Plospan. Maar de tweede lading is toch iets anders...veel meer roetaanslag , sintelvorming.
    Voorheen geen probleem maar nu moeten we dagelijks de vuurkorf leegmaken voor de sintel eruit te halen, ruitje reinigen.
    Block
    Block
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Aantal berichten : 407
    Registration date : 01-01-09

    Ervaringen Plospan Pelllets - Pagina 3 Empty Re: Ervaringen Plospan Pelllets

    Bericht van Block ma feb 09, 2009 8:10 pm

    Plospan heeft naar het schijnt 3 weken moeten afstellen omdat de kwaliteit te slecht was.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen Plospan Pelllets - Pagina 3 Empty Re: Ervaringen Plospan Pelllets

    Bericht van Gast ma feb 09, 2009 8:22 pm

    Vandaag met de eerste zak Plospan van de nieuwe lading begonnen.
    Deze zakken zien er iets anders uit: in het midden een witte streep ipv een zwarte. De pellets zijn kleiner, lichter van kleur en zachter. Tot nu toe ziet het er gunstig uit: achterwand blijft redelijk wit bij een instelling van 22graden, afwachten maar weer.......
    Block
    Block
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Aantal berichten : 407
    Registration date : 01-01-09

    Ervaringen Plospan Pelllets - Pagina 3 Empty Re: Ervaringen Plospan Pelllets

    Bericht van Block ma feb 09, 2009 9:18 pm

    Ik heb ook de nieuwe lading normaal gezien, ik zie wel nergens een fabricatiedatum ofzo.

    http://home.scarlet.be/~jm090441/Afb080.jpg
    http://home.scarlet.be/~jm090441/Afb081.jpg

    Ik blijf wel last hebben van een snel vervuild vuurkorfje en daardoor een thermostaat die maar niet kan bijregelen, erg vervelend.
    noizz
    noizz
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 194
    Leeftijd : 55
    Registration date : 01-12-08

    Ervaringen Plospan Pelllets - Pagina 3 Empty Re: Ervaringen Plospan Pelllets

    Bericht van noizz di feb 10, 2009 8:32 am

    Zo te zien zijn de zakken inderdaad anders van uitzicht.
    Handig hé met die foto's :D


    _________________
    Saey Neema Mandi,Baltwood,Lava,Olimp en Makro-pellets
    avatar
    kempenaar
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 126
    Leeftijd : 76
    Registration date : 21-01-09

    Ervaringen Plospan Pelllets - Pagina 3 Empty Re: Ervaringen Plospan Pelllets

    Bericht van kempenaar di feb 10, 2009 9:04 am

    farao Ik gebruik ze nu reeds enkele dagen moet zeggen dat ze
    meer warmte geven dan Badger, witte assen, niet meer dan
    de andere soorten en ik kom toe met 1 zak van 15 kgs per dag
    ze hebben mij 4,1 euro gekost per zak van 15 kg
    de staafjes zijn niet te lang en .... er zit weinig stof in de
    langwerpige zak .Die zak is wel niet zo handig om de voorraadbak
    te vullen
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen Plospan Pelllets - Pagina 3 Empty Re: Ervaringen Plospan Pelllets

    Bericht van Gast di feb 10, 2009 9:26 am

    Ik denk niet dat de lengte een vreselijke rol speelt want ik heb al eens een zak plospan gehad waarvan er toch veel een lengte hadden varierend van 4,5 tot 6,0 cm , ik heb hem er toch maar ingekieperd, de zakken van granilux zijn ook zo een sossissen maar iets korter en zijn daarom ook gemakkelijker
    @ kempenaar , inderdaad die lange zak is een beetje ambetant maar ik giet ze erop met een sterke speciale plastieken emmer 2 x daags Laughing
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen Plospan Pelllets - Pagina 3 Empty Re: Ervaringen Plospan Pelllets

    Bericht van Gast di feb 10, 2009 8:02 pm

    Hallo, ik ben net met mijn laatste zakken plospan pellets bezig maar neem ze niet meer ik moet het vuurkorfje soms wel 3 keer per dag schoonmaken omdat anders de pellets overstromen. Dit had ik met mijn vorige pellets niet Ook heb ik veel meer last van roet en stof in de kachel.

    Ik ben nu dus op zoek naar pellets die wel goed verbranden.

    Vincent


    Laatst aangepast door Vincent op di feb 10, 2009 9:56 pm; in totaal 1 keer bewerkt (Reden : foutje)
    noizz
    noizz
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 194
    Leeftijd : 55
    Registration date : 01-12-08

    Ervaringen Plospan Pelllets - Pagina 3 Empty Re: Ervaringen Plospan Pelllets

    Bericht van noizz di feb 10, 2009 8:07 pm

    Nice Avatar !
    Ofwel hebt ge een Suzuki of anders nen Ducati(my kind of bikes) :D

    Welke waren uw vorige pellets dan?
    Er is hier ontzettend veel te vinden hoor over de voor-en nadelen van bepaalde soorten pellets,voor en door pellet-bezetenen Razz


    _________________
    Saey Neema Mandi,Baltwood,Lava,Olimp en Makro-pellets
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen Plospan Pelllets - Pagina 3 Empty Re: Ervaringen Plospan Pelllets

    Bericht van Gast di feb 10, 2009 10:01 pm

    Aprilia .. Twisted Evil

    De vorige pellets waren volgens mij merkloos gekocht bij pellethandel.com maar Arjan heeft ze tijdelijk niet meer dus moet ik op zoek naar een alternatief.

    En idd ik lees hier heeeeeeeeeeeeeell veeeeeeeeeeeeell over pellets study

    Vincent
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen Plospan Pelllets - Pagina 3 Empty Re: Ervaringen Plospan Pelllets

    Bericht van Gast wo feb 11, 2009 1:52 am

    Ik heb thuis nog 19 zakken van die slechte levering plospans liggen. Als iemand ze wilt aan de helft van de prijs mag hem die altijd komen halen.
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    Ervaringen Plospan Pelllets - Pagina 3 Empty Re: Ervaringen Plospan Pelllets

    Bericht van steven wo feb 11, 2009 7:38 am

    Christophe76,

    Meng ze met goede pellets en het probleem is opgelost.


    Steven


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen Plospan Pelllets - Pagina 3 Empty Re: Ervaringen Plospan Pelllets

    Bericht van Gast do feb 12, 2009 7:39 pm

    Eindelijk, na 5 maanden aan modderen, zijn we tevreden over de werking van de pelletkachel, pfff! De verbranding met de (nieuwe lading) Plospanpellets gaat veel beter, zelfs op wat lagere temperaturen (21gr) blijft ie redelijk schoon branden, weinig tot geen koek. De dagelijkse schoonmaakbeurt is tot nu toe nog niet nodig geweest, wat een verademing om te ervaren dat het ook anders kan. Voor ons mag deze samenstelling zo blijven!!
    We hebben inderdaad dezelfde zakken die Block op 9/2 gefotografeerd heeft.
    Ik heb wel gemerkt dat in Nederland de kosten van pellets hoger zijn dan in Belgie, maar ondanks alles besparen we toch op stookkosten.
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    Ervaringen Plospan Pelllets - Pagina 3 Empty Re: Ervaringen Plospan Pelllets

    Bericht van steven do feb 12, 2009 8:00 pm

    Pauline,

    Als je op de webwinkel van Plospan gaat kijken, dan is pellets van plospan kopen in Nederland veel goedkoper.

    Als je 4 palletten ineens kan kopen dan kost 1 zak 2,85 euro.

    Dat is echt niet veel.



    Steven


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen Plospan Pelllets - Pagina 3 Empty Re: Ervaringen Plospan Pelllets

    Bericht van Gast ma feb 16, 2009 3:33 pm

    Goed idee steven even half om half mengen kan wel eens werken.

    Vincent
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen Plospan Pelllets - Pagina 3 Empty Re: Ervaringen Plospan Pelllets

    Bericht van Gast do feb 19, 2009 11:56 am

    Vorige week enkele zakken gehaald om te proberen & aangenaam verrast door de warmteafgifte.Ook het feit dat er haast geen stof in de zakken te vinden is was een enorme meevaller.Daarom besloten een pallet te laten leveren door Vanderstraeten uit Dendermonde.
    Tot nu toe zeer tevreden over de kwaliteit van dit merk.

    Mario
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen Plospan Pelllets - Pagina 3 Empty Re: Ervaringen Plospan Pelllets

    Bericht van Gast zo feb 22, 2009 11:37 am

    Hallo, Ik heb een paar maanden geleden een paar zakken plosplan geprobeerd en was daar zeer tevreden van. Toen ik ze een paar weken geleden terug probeerde (3 zakje) had ik er van de slechte lading en dat was idd een ramp (elke 2 uur vuurkorf volgekoekt. Ik heb nu terug een paar zakken plosplans die terug ok zijn. Ik vind ze echter niet meer hetzelfde als vroeger. Bij mij branden ze nu minder goed, minder warmte en ook meer asse dan dat ze vroeger hadden. Ook de kleur van de asse is niet meer hetzelfde. Vroeger was die grijs gespikkeld, nu effen grijs.



    groetjes,

    Peter
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen Plospan Pelllets - Pagina 3 Empty Re: Ervaringen Plospan Pelllets

    Bericht van Gast do maa 26, 2009 9:07 pm

    sinds vorige week een nieuwe pallet plospan aangekocht.En van dan af terug problemen, zeer veel as en terug na 1 zak korfje vol.Waardoor ik deze terug iedere dag moet leegmaken anders gaat kachel niet automatisch aan.
    Ik denk dat ze er bij plospan mee aan het spelen zijn, vorige pallet geen problemen gehad, dan kan het toch niet anders dan dat ze terug de slechte serie in omloop gebracht hebben. Een ding weet ik zeker voor mij geen plospan meer na deze pallet.
    Ik heb ook eens gekeken op de zakken en heb gezien dat het asgehalte 0,5% is, wanneer ik ga kijken bij de eigenschappen van de eerste reeks plospan op deze site is dat 0,2%.
    Ik weet alleen niet welk merk ik moet kopen, zoals ik al geschreven heb bij pallazeti "de juiste pellets" kan mijn kachel niet overweg met badger,deze zijn te hard.Dus moet ik op zoek naar een zachte pellet die toch redelijk wat warmte afheeft.
    Uthrex
    Uthrex
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Man Aantal berichten : 904
    Leeftijd : 55
    Registration date : 29-10-08

    Ervaringen Plospan Pelllets - Pagina 3 Empty Re: Ervaringen Plospan Pelllets

    Bericht van Uthrex do maa 26, 2009 9:32 pm

    Jurgen,

    Clean Fire pellets zijn zachte (100% naaldhout). Weet niet van waar u bent, maar misschien de moeite om is te proberen.

    Mvg,
    Uthrex

    Gesponsorde inhoud


    Ervaringen Plospan Pelllets - Pagina 3 Empty Re: Ervaringen Plospan Pelllets

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu do mei 02, 2024 1:39 pm