Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 20 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 1 verborgen en 19 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma 21 nov 2011 - 20:52.

Soortgelijke onderwerpen

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


+25
nick1
peter m
colleken
Pcorsa
boke
krusty
bvernail
Fleur
lupus
ss
Luc Melis
player
Annejanne
erwin
bart b
zonnetje
pedro
Philip
Uthrex
Block
kempenaar
noizz
flamme
pellbox
steven
29 plaatsers

    Ervaringen Plospan Pelllets


    Uthrex
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Aantal berichten : 904
    Registration date : 29-10-08

    Ervaringen Plospan Pelllets - Pagina 4 Empty Re: Ervaringen Plospan Pelllets

    Bericht van Uthrex do 26 maa 2009 - 21:32

    Jurgen,

    Clean Fire pellets zijn zachte (100% naaldhout). Weet niet van waar u bent, maar misschien de moeite om is te proberen.

    Mvg,
    Uthrex
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen Plospan Pelllets - Pagina 4 Empty Re: Ervaringen Plospan Pelllets

    Bericht van Gast do 10 sep 2009 - 14:04

    In de begin topic hier zie ik bij de gegevens over Plospan Pellets staan
    as: 0,20%
    Vochtgehalte 4,80%

    Op de zak zie ik echter andere gegevens en nu vraag ik mij af hoe betrouwbaar zijn nu al deze gegevens
    as: 0,50%
    Vochtgehalte 7,50 á 9%
    Question
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    Ervaringen Plospan Pelllets - Pagina 4 Empty Re: Ervaringen Plospan Pelllets

    Bericht van steven do 10 sep 2009 - 20:03

    Luxsat,

    Mijn gegevens komen van het testrapport dat Plospan zelf op hun website heeft staan: http://www.houtpelletsdirect.nl/testrapport

    Het asgehalte is 0,5%. Dat staat op het forum verkeerd, ik pas het aan.


    Mvg,


    Steven


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen Plospan Pelllets - Pagina 4 Empty Re: Ervaringen Plospan Pelllets

    Bericht van Gast do 10 sep 2009 - 20:34

    Het is zeker geen verwijt hoor dat was mijn bedoeling niet maar ik zou dan ook het vochtgehalte van : 4,80% aanpassen want bij hun testen is er zelf sprake van 10%

    Toch nog even een vraagje als ik daar het volgende lees,
    Storingen en/of problemen
    Indien uw verwarming in storing valt kan dit verschillende oorzaken hebben. Veelal is de installatie ingesteld op witte houtpellets vanaf de fabriek. Onze pellets zijn echter gedeeltelijk van hardhout dwz dat er minder toevoer van pellets en meer toevoer van lucht moet plaats vinden. Bij te veel pellets of te weinig lucht zal op een gegeven moment een ophoping van half verbrande pellets het luchtrooster gaan blokkeren.

    Hebben jullie iets moeten anders instellen om deze Pellets te kunnen gebruiken Question
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    Ervaringen Plospan Pelllets - Pagina 4 Empty Re: Ervaringen Plospan Pelllets

    Bericht van steven do 10 sep 2009 - 20:36

    Luxsat,

    Die 4,8% staat letterlijk in het testrapport.


    Mvg,


    Steven


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen Plospan Pelllets - Pagina 4 Empty Re: Ervaringen Plospan Pelllets

    Bericht van Gast do 10 sep 2009 - 20:41

    Vochtgehalte < 12 % < 10% < 10% 4,8 % (DIN ISO 11465)

    Ik kan het natuurlijk mis hebben maar ik lees het iets anders,
    Zo maak ik er uit op dat de DIN ISO norm 4,8% is maar dat zij aan 10% zitten
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    Ervaringen Plospan Pelllets - Pagina 4 Empty Re: Ervaringen Plospan Pelllets

    Bericht van steven do 10 sep 2009 - 20:46

    vochtgehalte:
    DIN 51 731öNORM7135 DINplus Plomp Bio-Energy Pellets
    <12% <10%<10%
    4,8%

    Het staat moeilijk leesbaar op het testrapport, maar zo moet je het lezen.


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen Plospan Pelllets - Pagina 4 Empty Re: Ervaringen Plospan Pelllets

    Bericht van Gast do 10 sep 2009 - 20:54

    Ja dat klopt en het is inderdaad een beetje moeilijk leesbaar maar waarom zij dan op die zakken zetten Vochtgehalte 7,50 á 9% is mij een raadsel , ik krijg de indruk dat bij meerdere leveranciers gegoocheld wordt met cijfers en testrapporten gewoon in hun eigen belang . Wink
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    Ervaringen Plospan Pelllets - Pagina 4 Empty Re: Ervaringen Plospan Pelllets

    Bericht van steven do 10 sep 2009 - 21:25

    plospan is dan ook geen DIN PLUS pellet.

    Ze maken het naar een bepaalde norm, maar hebben het certificaat niet aangevraagd.

    Ze hebben dus ook geen din plus certificaat nummer.

    Ze zijn dus ook niet verplicht om zich aan een bepaalde norm te houden.

    Mvg,


    Steven


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen Plospan Pelllets - Pagina 4 Empty Re: Ervaringen Plospan Pelllets

    Bericht van Gast vr 11 sep 2009 - 11:43

    Plosplan geeft bij mij op de zak een vochtgehalte aan van tussen de 7,5 en 9,5%.
    Moet zeggen dat ik er best op gebrand heb en weinig as over gehouden heb.Geen stof in de zak ook omdat ze 2 x gezeefd zijn.
    Ruitje 1 x in de 2/3 dagen schoonmaken en ( hoe hard ik ook brande) geen sintels heb gevonden
    in de vuurkorf.Ben voor de eerste keer een pallet op wezen halen bij hun fabriek ( en dit was een heel modern en zeer groot bedrijf)
    in Nederland, de rest heb ik op pallets laten bezorgen.Zag net dat hun prijs in verhouding tot begin van het jaar iets hoger was geworden. Succes allemaal, de herfst en winter komen er weer aan.Dus ..... veel stookplezier.
    Groet, Aad.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen Plospan Pelllets - Pagina 4 Empty Re: Ervaringen Plospan Pelllets

    Bericht van Gast vr 16 okt 2009 - 6:51

    hoi forumgangers,
    laat ik mij even in't kort voorstellen, ik ben koen wonende te buggenhout. mag ik er jullie op wijzen dat een forum iets compleet nieuw is voor mij, dus als ik ergens iets verkeerd doe, sorry daarvoor.
    waar ik mij eigenlijk voor aanmeld is deze, ik stook al geruime tijd met plospan pellets in een palazzetti ecofire freddy.aangezien ik mijn buik meer dan vol heb van plospan, zoek ik te veranderen van pellets.
    mijn vraag is nu: is er toevallig iemand op het forum die met diezelfde of hetzelde merk van kachel maar andere pellets dan plospan stookt?

    grtz, de koeke
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen Plospan Pelllets - Pagina 4 Empty Re: Ervaringen Plospan Pelllets

    Bericht van Gast vr 16 okt 2009 - 10:11

    LAVA en DOMO zijn toch zachte pellets of heb ik het verkeerd voor??Misschien deze eens proberen met een 5 tal zakskes ??

    Voor het gemak, wil je eens je woonplaats Buggenhout invullen onder da groen manneken, en graag ook een ander fotoken ipv da groen manneken , thanks !! :dmadam:
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen Plospan Pelllets - Pagina 4 Empty Re: Ervaringen Plospan Pelllets

    Bericht van Gast vr 16 okt 2009 - 18:21

    thx voor de info, da groen manneke gaade toch nog ff moeten aanzien zelle Smile
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    Ervaringen Plospan Pelllets - Pagina 4 Empty Re: Ervaringen Plospan Pelllets

    Bericht van steven vr 16 okt 2009 - 19:52

    de koeke,

    Uw schouw en schouwtrek is verschillend en dit is ook van belang.

    Zoals Krusty zegt, test een ander merk uit. Probeer eens mandi, badger, lava, domo, ...


    Mogelijkheden genoeg.


    Mvg,


    Steven


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen Plospan Pelllets - Pagina 4 Empty Re: Ervaringen Plospan Pelllets

    Bericht van Gast vr 16 okt 2009 - 20:26

    heb in de loop der jaren al verschillende pellets geprobeert hoor, maar met plospan fungeerde ze het beste, maar 't laatste jaar is de kwaliteit nogal afgenomen van de plospan pellets en aangezien ik altijd pellets voor een heel jaar koop zat ik met behoorlijk wat palletten pellets. vandaar dat ik er mijn buik van vol heb. als ik 's morgends mijn kachel kuis, ziet ge in de namiddag al geen vlam meer van de aanslag op mijn ruit. ga dit weekend alvast eens domo's kopen om te testen, beide bedankt voor de reactie.
    grtz, de koeke
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    Ervaringen Plospan Pelllets - Pagina 4 Empty Re: Ervaringen Plospan Pelllets

    Bericht van steven vr 16 okt 2009 - 20:50

    de koeke,

    Ik vermoed dat jij nog oude plospan pellets hebt, of een oude voorraad hebt gekocht.

    Een jaar geleden was er een probleem met plospan.


    Mvg,


    Steven


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen Plospan Pelllets - Pagina 4 Empty Re: Ervaringen Plospan Pelllets

    Bericht van Gast vr 16 okt 2009 - 21:10

    steven,
    de levering was na de plospan problemen,sinds de pellets in plastiek zakken zit is de kwaliteit enorm ahteruit gegaan, geloof het of niet, de kleuren van de zakken vind ik in de pellets verwerkt terug, denk als je die twee bij elkaar optelt, dat je wel weet wat ze met hun pellets doen hé, maar als je dan per jaar besteld zoals ik, zit je ineens wel met een hele hoop brol hé
    grtz
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    Ervaringen Plospan Pelllets - Pagina 4 Empty Re: Ervaringen Plospan Pelllets

    Bericht van steven za 17 okt 2009 - 0:41

    dat is spijtig.


    Mvg,


    Steven


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen Plospan Pelllets - Pagina 4 Empty Re: Ervaringen Plospan Pelllets

    Bericht van Gast za 17 okt 2009 - 5:49

    ge moet 't mij ni zeggen pffff, da's eigenlijk de reden dat ik mij op dit forum aangemeld heb, 'k moet zeggen mijn hoedje af voor de oprichters ervan er staat een massa nuttige info op Smile
    ik heb nu nog één pallet te gaan en daartegen zou ik een ander merk van pellets moeten hebben, ik hoopte hier een reactie te krijgen van iemand die ook een palazzetti had,dan zou ik de pellets getest hebben die zij gebruikten en zo men zoektocht naar nieuwe pellets misschien een beetje makkelijker zou maken.

    grtz, de koeke
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen Plospan Pelllets - Pagina 4 Empty Re: Ervaringen Plospan Pelllets

    Bericht van Gast zo 18 okt 2009 - 20:58

    hallo,
    test 1: domo en nu afwachten maar Smile
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen Plospan Pelllets - Pagina 4 Empty Re: Ervaringen Plospan Pelllets

    Bericht van Gast zo 18 okt 2009 - 21:23

    Dag Koeke,

    Heb hier ook domo liggen, redelijk tevreden maar om eerlijk te zijn heb ik liever de heiz profi. Minder aanslag op de ruit en minder as. Ook een stuk goedkoper, voorlopig (?!), zie colruyt.

    gr,

    Ilya
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen Plospan Pelllets - Pagina 4 Empty Re: Ervaringen Plospan Pelllets

    Bericht van Gast ma 19 okt 2009 - 6:26

    ilya,
    ik vind de prijs van domo ook best meevallen hoor,(zie vanderscheuren)en ik ben vrij zeker mits te onderhandelen ik daar nog een betere prijs voor krijg (aangezien dat we 8à10 paletten zouden afnemen).maar eerst de test afwachten hé Smile
    of het domo's gaan worden weet ik nog niet, wat ik wel weet is dat het zeker geen plospan meer zal zijn.
    alvast bedankt voor de tip ( wist niet eens dat colryut der ook verkocht)

    grtz
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen Plospan Pelllets - Pagina 4 Empty Re: Ervaringen Plospan Pelllets

    Bericht van Gast di 20 okt 2009 - 22:10

    Krusty schreef:LAVA en DOMO zijn toch zachte pellets of heb ik het verkeerd voor??Misschien deze eens proberen met een 5 tal zakskes ??

    Voor het gemak, wil je eens je woonplaats Buggenhout invullen onder da groen manneken, en graag ook een ander fotoken ipv da groen manneken , thanks !! :dmadam:

    'k weet ni of't al opgevalle is, maa 't groen manneke is weg hé, alvast ééneke minder om van te dromen lol!
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen Plospan Pelllets - Pagina 4 Empty Re: Ervaringen Plospan Pelllets

    Bericht van Gast di 20 okt 2009 - 22:33

    amaai hedde gij een chikke stoof Razz
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen Plospan Pelllets - Pagina 4 Empty Re: Ervaringen Plospan Pelllets

    Bericht van Gast wo 21 okt 2009 - 21:18

    de koeke,
    Ik heb een Freddy hydro.En inderdaad het zelfde probleem gehad met plospan ,vroeger zeer goed nu grote brol.Ik heb er al verschillende berichten over geschreven hier.Maar even int kort, er was een slechte levering, zoals bekent, die zijn ze terug komen halen en inderdaad volgende pallet veel beter.Dus op het einde van vorig stook seizoen terug een pallet bestelt, wat blijkt terug een slechte.Na een paar uren branden raam volledig zwart en kachel vol roet.
    Ik ben zelf wat beginnen testen, mede door berichten op dit forum, en ik moet zeggen dat je door de instellingen aan te passen al een groot stuk kan oplossen.
    Wat moet je doen, druk tesamen op ON en ^ dan ga je in het menu set default, de code is 184 dan scrol je naar DON SCR deze stond bij mij op 3 deze heb ik vermindert naar 1,4 dit verlaagt de snelheid van de pellet aanvoer. ik heb ook de ventilator snelheden naar boven gebracht.
    Ik moet zeggen dat het al veel beter is maar helaas nog niet perfect.

    mvg
    jurgen
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    Ervaringen Plospan Pelllets - Pagina 4 Empty Re: Ervaringen Plospan Pelllets

    Bericht van steven wo 21 okt 2009 - 22:53

    Jurgen70,

    Over welk merk/model spreek je?


    Mvg,


    Steven


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF

    Gesponsorde inhoud


    Ervaringen Plospan Pelllets - Pagina 4 Empty Re: Ervaringen Plospan Pelllets

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu do 2 mei 2024 - 12:28