van erwin wo mei 02, 2012 8:01 pm
@ Dicktwist,
om het goed te maken hier enkele belgenmoppen...
Twee Belgen gaan samen op jacht. Plots zien ze een konijn.
De ene Belg pakt zijn geweer, legt aan, vuurt en...
Het konijntje blijft gewoon zitten waar het zit.
Waarop de andere Belg zegt: "schiet nog maar eens, misschien heeft hij het niet gehoord... "
Er lopen een Duitser, een Nederlander en een Belg door de jungle. De Duitser en de Nederlander doen stoer, omdat ze nergens bang voor zijn.
Dan zien ze ineens een tijger voor zich staan. De Nederlander en de Duitser beginnen overal mee te gooien wat ze maar kunnen vinden tot dat de tijger het op een lopen zet.
De Nederlander en de Duitser kruipen gauw in een boom, voordat de tijger terugkomt. Zegt de
Duitser ineens tegen de Belg: "Zou jij ook niet in de boom klimmen? Zo direct komt hij terug!".
Zegt de Belg: "Ik heb toch niet gegooid."
Een Belg, Amerikaan en een Nederlander werken op een wolkenkrabber en gaan aan de rand zitten lunchen.
De Amerikaan zegt: "Bah! Alweer hamburger. Als dat morgen weer zo is spring ik naar beneden."
De Belg zegt: "Bah! Alweer jam als dat morgen weer zo is spring ik met je mee."
De Nederlander zegt: "Bah! Alweer kaas" en belooft hetzelfde.
De volgende dag doet de Amerikaan zijn broodtrommel open, ziet een hamburger en springt. De Belg doet zijn broodtrommel open, ziet jam en springt ook. Met de Nederlander gaat het ook zo.
Na een week komen de drie weduwen samen, zegt de Amerikaanse: "Als hij eens wat anders had gewild had hij dat moeten zeggen."
De Nederlandse: "Na 20 jaar getrouwd te zijn wist ik niet dat hij niet van kaas hield."
Zegt de Belgische: "Ik snap er helemaal niets van, hij maakt elke ochtend zelf zijn brood klaar."
Hoe hebben de Belgen frieten uitgevonden?
Twee Belgen waren aan het tennisen met aardappels.
Waarom kwam de Belgische luchtmacht in de tweede wereldoorlog niet in actie?
De piloot was ziek.
Waarom neemt een belg altijd een steen en een zaklamp mee naar bed?
Om met de steen het licht uit te gooien en om met de zaklamp te kijken of het gelukt is.
Een Belg stapt boos de winkel binnen, waar hij de vorige week een kettingzaag heeft gekocht.
"Mooie kettingzaag", briest hij "ik heb er het hele weekend over gedaan, om één boom om te zagen!".
"Nou", zegt de verkoper: "laten we eens kijken".
Hij start de kettingzaag, waarop de Belg hem aankijkt, en vraagt: "wat is dat voor geluid?"
Een Belgische piloot moet een noodlanding maken op Schiphol. Hij vliegt voor het eerst met een jumbo en krijgt toestemming van de verkeersleiding om te dalen.
Hij brengt met gierende remmen zijn toestel op de landingsbaan tot stilstand en zegt opgelucht: "Oef, dat ging maar net op zo'n korte landingsbaan."
En terwijl hij naar links en rechts kijkt: "Maar wat is-ie breed!"
Een Belg geeft een timmerman opdracht om een kist van 30 meter lang 3 cm breed en 3 cm hoog te maken. De man vindt het een rare opdracht maar doet het toch.
Een dag later is ie klaar en belt de Belg dat ie hem kan komen ophalen. "Mag ik vragen waar dat voor is?"
"Ja," zegt de Belg, "ik ga verhuizen en dit is voor de tuinslang."